کشتی باری در خلیج فارس غرق شد/ خبری از ۴ ملوان نیست

خبرگزاری مهر: سید علیرضا سجادی‌زاده اظهار داشت: یک فروند کشتی باری (لنج چوبی) در 50 مایلی دریایی (حدود 92 کیلومتری) ساحل عسلویه غرق شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه شب گذشته رخ داده است، اضافه کرد: فرماندار شهرستان عسلویه از همان ساعات اولیه حادثه پیگیر موضوع بودند و ناجی غریق به محل حادثه اعزام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: دو نفر از ملوانان توسط ناجی غریق نجات پیدا کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل شرایط جوی و طوفانی بودن دریا امکان امداد و نجات دشوار است.

سجادی‌زاده تصریح کرد: به دلیل شرایط جوی امکان پرواز بالگرد از طرف کیش و منطقه ویژه میسر نبود در صورتیکه شرایط جوی مساعد شود بالگرد به محل حادثه اعزام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این لنج بزرگ از دبی عازم نخل تقی بود و در نزدیکی سکوهای نفتی بر اثر طوفانی بودن دریا غرق شد.

کشتی ناجی غریق دو نفر از سرنشینان این شناور که اهل بندر نخل تقی بودند را نجات داده است و از دیگر ملوانان خبری نیست.

بنادر مسافربری بندرعباس و قشم تعطیل شد
رئیس بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا دتردد شناورهای مسافری در بندر شهید ذاکری به مقصد بندر شهید حقانی و بندرگاه هرمز، متوقف شده است.

علی اشتری بیان داشت: با توجه به وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا در محدوده دریایی قشم، از ساعت 20 امشب (سه شنبه، سوم اردیبهشت) تردد شناورهای مسافری در بندر شهید ذاکری به مقصد بندر شهید حقانی و بندرگاه هرمز، متوقف شده است.

اشتری با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر، بنادر لافت و پل در حال ارائه خدمات به هموطنان عزیز برای سفر در مسیر دریایی بین سرزمین اصلی و جزیره قشم با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت هستند.

وی اظهار داشت: در این مسیر دریایی 40 فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت ترابری درجای 1600 دستگاه خودرو فعالیت دارند تا مسافران دریایی را در شرایط طوفانی از جزیره عجایب هفتگانه به سرزمین اصلی منتقل نموده و یا آنها را از سرزمین اصلی به جزیره قشم ترابری کنند.

اشتری ادامه داد: تا رسیدن به شرایط مناسب جوی برای بازگشایی مجدد بندر شهید ذاکری، پایش دریا نیز توسط شناور ناجی در محدوده دریایی بین قشم و بندرعباس، ادامه خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان