سینماگر برجسته آمریکایی در تهران؛

پل شریدر: دولت آمریکا خواهان تغییر رژیم و دسترسی به نفت ایران است/برای اسکار احترام قائل نیستم و رقابت شایسته‌سالارانه‌ای نیست

دولتی داریم که خواهان تغییر رژیم ایران است و هدف اصلی‌اش دسترسی به منابع نفتی است و این همان برنامه صدساله گذشته است

به گزارش مشرق، صبح امروز خبرنگاران سینمایی در پردیس چارسو میزبان پل ژوزف شریدر، فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و منتقد آمریکایی بودند تا از او درباره ابعاد مختلف سینما پرسش کنند.وی درباره حضور سینماگران مستقل در اسکار گفت: من احترام زیادی برای اسکار قایل نیستم و رقابت شایسته سالارانه‌ای نیست. نمیدانم اگر جایزه‌ای که برای آن قابل نیستم چه احساسی داشتم. اسکار نوعی اولویت‌بندی کاذب است که مردم اغلب برندگان آن را فراموش می‌کنند. حداقل در بازار سینمای غرب ده تا دوازده فیلم مستقل فرصت بروز دارند که باعث می‌شود توجه مردم حلب شود ولی این این تعداد از بین پانزده هزار فیلم انتخاب شده و از همین رو نهادها و جشنواره بسیازی ساخته شده تا به همین ده فیلم برسد و در نهایت بدون داشتن کارزار تبلیغاتی به موفقیتی نمی‌رسید. جمعیت رای دهندگان اسکار تغییر کرده است و برای مثال یک فیلم آلمانی کاندید جایزه فیلمبرداری می‌شود ولی با چنین جمعیتی همیشه نازل‌ترین‌ها رای می‌آورند.

بیشتر بخوانید:

نادر طالب زاده: «الیور استون» می‌گفت آمریکا کشور زامبی‌هاست و ایران قلب جهان

وی درباره تحریم‌های آمریکا و تاثیر غیرانسانی آن گفت: دورانی است که نمی‌شود به آمریکایی بودن افتخار کرد حتی من در زمان جنگ ویتنام به آمریکای بودن افتخار می‌کردم. دولتی داریم که خواهان تغییر رژیم ایران است و هدف اصلی‌اش دسترسی به منابع نفتی است و این همان برنامه صدساله گذشته است و این یک معمای اگزیستانسیالیستی است که می‌خواهند شما نوع دیگری باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان