قدرتمندترین شاسی بلند جهان ایرباس ۲۸۵ تنی را کشید! + فیلم

خودروهای پورشه شاید هیچگاه به خاطر قابلیت یدک کشی بالایشان معروف نبوده اند اما اینبار پورشه کاین تصمیم گرفته است تا با یدک کشی یک جسم سنگین وزن نشان دهد که توانایی های خودروهای پورشه تنها محدود به پیست مسابقه نیست

خودروهای پورشه شاید هیچگاه به خاطر قابلیت یدک کشی بالایشان معروف نبوده اند اما اینبار پورشه کاین تصمیم گرفته است تا با یدک کشی یک جسم سنگین وزن نشان دهد که توانایی های خودروهای پورشه تنها محدود به پیست مسابقه نیست.
این کمپانی خودروسازی آلمانی با همکاری خطوط هوایی ایرفرانس اقدام به برگزاری یک رکوردشکنی در فرودگاه شارل دو گل پاریس کرد که در این حرکت یک دستگاه پورشه کاین اقدام به کشیدن یک فروند ایرباس A380 کرد تا رکوردی جهانی را از خود بر جای بگذارد.
برای آن هایی که با ایرباس A380 آشنا نیستند باید گفت که این هواپیما بزرگ ترین هواپیمای مسافربری است که تا کنون ساخته شده است و وزنی معادل 285 تن دارد و آن را در کنار آنتونوف 225 و بوئینگ 747 تبدیل به سنگین وزن ترین پرنده های جهان کرده است. حال پورشه کاین موفق شد تا این هواپیما را به میزان 42 متر با خود یدک کشی کند.

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

پورشه در ابتدا این رکورد شکنی را با خودروی کاین دیزلی انجام داد که مجهز به موتور 4.1 لیتری هشت سیلندر وی شکل است که می تواند 380 اسب بخار قدرت و 854 نیوتون متر گشتاور دارد. سپس تیم پورشه یدک کشی را برای بار دوم و اینبار با یک دستگاه کاین بنزینی از نوع توربو S انجام دادند که این مدل مجهز به موتور هشت سیلندر 4.8 لیتری است که می تواند 560 اسب بخار قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

خودروهایی که برای این کار انتخاب شدند کاملا استاندارد بودند و با نمونه هایی که پورشه آن ها را به مشتریان می فروشد یکسان هستند و تنها تغییری که در آن ها داده شد نصب یک قلاب مخصوص برای یدک کشی هواپیما بود. خودروها پس از رکورد شکنی نیز دوباره به لندن بازگشتند.

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

کشیدن ایرباس ٢٨٥ تنی توسط پورشه کاین

یک دهه ی پیش نیز فولکس واگن اقدام مشابهی را برای رکورد شکنی انجام داده بود و با یک دستگاه خودروی فولکس واگن توارگ اقدام به کشیدن یک بوئینگ 747 کرده بودند. توارگ در آن زمان مجهز به موتور دیزلی V10 به حجم 5 لیتر بود که می توانست 309 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این خودرو در آن زمان موفق شد 747 صد و پنجاه تنی را تا مسافت 150 متر با خود یدک کشی کند.
سال گذشته نیز یک دستگاه تویوتا تاندرا اقدام به کشیدن شاتل فضایی کرد بنابراین اینطور که به نظر می رسد رقبا برای شکستن رکورد پورشه به زودی دست به کار خواهند شد. در ادامه تمامشای ویدیوی زیر از این رکورد شکنی را به شما پیشنهاد می کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر