ملخ صحرایی با سمپاش‌های نوین قابل کنترل است

به گزارش اقتصادآنلاین، کامبیز عباسی اظهار داشت: سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی به دلیل ظرفیت و راندمان بالا و سرعت عملی که دارند می توانند برای مبارزه با ملخ صحرایی بسیار اثرگذار باشند.

وی تصریح کرد: در سال 92 در حوزه ساخت و عرضه سمپاش های توربینی زراعی و  توربینی باغی دو شرکت داشتیم اما اکنون در این حوزه 20 تا 25 عرضه کننده فعالیت می کنند.

عباسی، عدم مبارزه با این ملخ صحرایی در عربستان و شرایط اقلیمی در ایران را از دلایل هجوم این آفت به استان های جنوبی دانست و گفت: با این حال زیرساخت های مبارزه با این آفت در بخش مکانیزاسون کشاورزی فراهم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر فقط باید مدیریت بکارگیری از سمپاش های توربینی زراعی و توربینی باغی و زمانبندی برای مبارزه با ملخ های صحرایی را انجام دهیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: یکی از فاکتورهای مهم در سمپاشی و مبارزه با ملخ صحرایی، سرعت عمل است زیرا جابجایی این آفت سریع است.

وی افزود: در شرایط بحرانی، استفاده از سمپاش های هوایی نیز توصیه می شود که در این زمینه محدودیت هایی مانند نزدیکی مکان مبارزه به گاوداری ها و دامداری ها وجود دارد.

عباسی تعداد سمپاشی های فعال در حوزه کشاورزی در سال 92 را حدود 75 تا 80 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اکنون این عدد به 175 هزار دستگاه سمپاش رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان