مطالبات خانواده معظم شهدای آسیب دیده در سیل پرداخت می‌شود

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مطالبات معوق خانواده معظم شهدای آسیب دیده در استان‌های سیل زده به زودی پرداخت می‌شود.

مطالبات خانواده معظم شهدای آسیب دیده در سیل پرداخت می‌شود

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی در جمع مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بروز حادثه سیل در برخی استان‌های کشور، بیان کرد: متأسفانه به دلیل جاری شدن سیل، منازل و اثاثیه، محل کسب و مزارع کشاورزی برخی از ایثارگران دچار آسیب شده است و بنیاد نیز از ساعات اولیه با تشکیل ستاد ویژه‌ای جبران خسارت‌های وارده را پیگیری کرده است.


نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به حضور مستمر مسئولان ارشد بنیاد در مناطق سیل زده ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته امیدواریم علاوه بر بهره‌مندی ایثارگران از خدمات و تسهیلات دولت در بخش‌های مختلف، خسارت‌های ایثارگران با راهکارهای ویژه‌ای جبران شود که یکی از مهمترین تمهیدات، جبران خسارت منازل ایثارگران تا سقف 35 میلیون تومان توسط شرکت بیمه‌گر است.


معاون رئیس جمهور بابیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی 2150 خانواده ایثارگر در استان‌های مختلف دچار آسیب شده‌اند، افزود: با اقدامات صورت گرفته پرونده 1870 منزل خسارت دیده ایثارگران تشکیل و به بیمه کوثر ارجاع شده است که ارزیابی خسارت 1460 پرونده توسط کارشناسان بیمه انجام شده و تاکنون خسارت مربوط به 180 پرونده نیز پرداخت شده است.


وی با تأکید بر ضرورت تسریع در فرایند پرداخت خسارت ایثارگران خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل در روند ارزیابی و پرداخت خسارت منازل ایثارگران این است که متأسفانه هنوز گل و لای برخی منازل تخلیه نشده و ارزیابی دقیق میزان خسارت زمانبر است که این روند باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.


حجت‌الاسلام شهیدی در مورد دیگر اقدامات صورت گرفته بنیاد برای جبران خسارت ایثارگران گفت: ارائه تسهیلات مسکن، اعطای وام به اعضای خسارت دیده صندوق قرض‌الحسنه شاهد و اعطای وام اشتغال توسط صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در دستور کار قرار دارد و مطالبات معوق خانواده معظم شهدای آسیب دیده در استان‌های سیل زده به زودی پرداخت می‌شود.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخشی از سخنان خود به ادامه برخی مشکلات در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما مشکل اسکان موقت در خوزستان و برخی مناطق دیگر وجود دارد که این موضوع در اولویت پیگیری بنیاد قرار دارد. هرچند بیش از 100 نفر از ایثارگران آسیب دیده در مجتمع‌های فرهنگی و توانبخشی متعلق به بنیاد اسکان داده شده‌اند اما با تداوم این وضعیت مشکلات آنان حل نمی‌شود، لذا پیگیری حل اسکان موقت ضرورت دارد.


حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های اعضای ستاد بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ادامه فعالیت‌های مستمر این ستاد برای کمک به ایثارگران سیل زده تأکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان