قیمت مرغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان شد/ تخم مرغ قرار نیست گران شود

خبرگزاری تسنیم: یدالله صادقی در کمیسیون مبارز با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با پوشاک قاچاق اظهار داشت: از ابتدای طرح مبارزه با قاچاق پوشاک در شمیرانات و شمال تهران 634 مورد بازرسی در قالب گشت مشترک انجام شده که 41 برگ بازرسی تنظیم و 40میلیارد و 721 میلیون ریال ارزش ریالی تخلفات بوده است.

وی بیان کرد: کالاهای مکشوفه تحویل سازمان املاک تملیکی و پرونده‌ها به سازمان تعزیرات ارسال شده است که البته باید گشت مشترک ادامه پیدا کند.

مدیرکل صنعت معدن استان تهران با اشاره به لزوم تکمیل زیرساخت کنترل عرضه کالا در کشور بیان کرد: به خاطر مشکلات ارزی در حوزه پوشاک قاچاق داریم که یا باقیمانده واردات قبلی است و یا اینکه بعضی از تولیدکنندگان داخلی با برند خارجی کالا را تولید می‌کنند.

صادقی همچنین تأکید کرد: سعی کردیم که قیمت 11 هزار و 500 تومانی مرغ در کشور تثبیت شود که خوشبختانه این اتفاق افتاد چرا که بازرسی و نظارت با محوریت کالاهای تنظیم بازاری بر 56 نوع کالا انجام شد.

وی در ادامه عنوان کرد: ادارات تابعه معاونت بازرسی بعد از ادغام دو وزارتخانه حذف شدند که به سبب اهمیت درصدد احیای آن هستیم چرا که در شرایط فعلی اهمیت نظارت و بازرسی دو چندان می‌باشد.


قرار نیست تخم مرغ گران شود

خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دبیر ستاد تنظیم بازار نوشت: در حال حاضر در هر کیلو، ​ قیمت تخم مرغ بین هزار تا هزار و پانصد تومان زیر قیمت واقعی است، ولی با این حال قرار نیست قیمت تخم مرغ افزایش یابد.

عباس قبادی با بیان اینکه با آغاز صادرات، قیمت تخم مرغ در بازار داخلی قرار نیست افزایش یابد افزود:​ وزارت جهاد کشاورزی و تولیدکنندگان این محصول، نیاز داخلی را در جهت تغییر نیافتن قیمت تامین می‌کنند.

وی ادامه داد: در این محصول مازاد تولید ایجاد شده و از آنجا که هم باید به فکر مصرف کننده باشیم و هم تولید کننده، اجازه دادیم این محصول صادر شود تا تولید برای تولیدکنندگان توجیه پذیر باشد و مرغداران کسب و کار خود را رها نکنند.

قبادی گفت: در حال حاضر در هر کیلو، ​ قیمت تخم مرغ بین هزار تا هزار و پانصد تومان زیر قیمت واقعی است، ولی با این حال قرار نیست قیمت تخم مرغ افزایش یابد.

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص تصمیمات اتخاذ شده برای تنظیم بازار ماه رمضان اظهار داشت: برای تنظیم بازار ماه رمضان سهمیه برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز و گوشت مرغ را به همه استان‌ها اعلام کردیم و با نظارت و عرضه بیشتر، اجازه نمی‌دهیم مشکلی برای مصرف کنندگان ایجاد شود.

وی ادامه داد: بالغ بر سی هزار تن برنج سهمیه ماه مبارک رمضان است که با تزریق آن به بازار قیمت این محصول تعدیل می‌شود.

قبادی افزود: برای کاهش قیمت خرما نیز مقرر شد تا با افزایش عرضه این محصول به بازار و ایجاد غرفه توزیع مستقیم در میادین تره بار، قیمت این محصول کنترل شود.

وی در رابطه با مرغ مازاد تولید کشور نیز اظهار داشت: برای رفع نگرانی تولید کنندگان مقرر شد شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند و در زمانی که مازاد مصرف ایجاد شد این مرغ‌ها را به صورت یخ زده به بازار عرضه کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص افزایش قیمت پیاز نیز تصریح کرد: پیاز حدود 20 تا 30 درصد در مقایسه با ابتدای سال، ​ افت قیمت داشته، ولی با توجه به بارندگی‌های اخیر که در فصل برداشت این محصول صورت گرفت در رسیدن این محصول به بازار وقفه ایجاد شد و این افت قیمت ادامه نیافت، ولی انتظار می‌رود در روزهای پیش رو با رسیدن این محصول به بازار قیمت آن نیز کاهش یابد.

قبادی با اشاره به واردات گوشت با ارز نیمایی نیز اظهار داشت: گوشت‌هایی که پیشتر با ارز 4200 تومانی وارد شده همچنان در حال توزیع به جامعه هدف است و از سوی دیگر نیز واردات این محصول در شکل جدید با ارز نیمایی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ ارز نیمایی برای واردات گوشت بین 8 تا 9.5 هزار تومان و قیمت متوسط گوشت لاشه قرمز در سطح کشور 87 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: 90 درصد مصرف گوشت کشور تولید داخل و ده درصد وارداتی است و برای جلوگیری از رانت و مفسده و همچنین حمایت از تولید داخلی، ​ روش واردات گوشت با ارز نیمایی در پیش گرفته شد و مشکلی نیز برای تامین گوشت مورد نیاز کشور نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان