ماهان شبکه ایرانیان

گسترش محصولات نیسمو در بازار جهانی

شرکت نیسمو به عنوان زیرمجموعه‌ی نیسان، فعالیت می‌کند. این بخش به‌تازگی با تقویت و بهینه‌سازی مدل‌های جدید، تعداد محصولات خود را افزایش داده و برای حضوری قدرتمند در بازارهای جهانی آماده شده است.

گسترش محصولات نیسمو در بازار جهانی

بیش از 32 سال از تأسیس نیسمو می‌گذرد. نام این شرکت مخفف عبارت نیسان موتوراسپرت است و با هدف شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی با استفاده از محصولات گروه نیسان، شکل گرفت. نیسمو برای نیسان تا حدودی شبیه به AMG برای مرسدس بنز است و علاوه بر حضور در رقابت‌های سرعت، خودروهای شرکت مادر را بهینه‌سازی و آماده‌ی فروش می‌کند.

مدل سنترا در سبد محصولات نیسان، یک خودروی ارزان‌قیمت و مناسب علاقه‌مندان سدان‌های کامپکت محسوب می‌شود. در حالت استاندارد، این خودرو با پیشرانه‌ی 1.8 لیتری عرضه می‌شود که 130 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور دارد. با این پیشرانه، مدل سنترا ظرف 9.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت 195 کیلومتر بر ساعت در اختیار می‌گذارد. این خودرو با آپشن‌های پایه، نزدیک به 18 هزار دلار قیمت دارد و با رقبای مشهوری همچون، هوندا سیویک، مزدا 3 وهیوندای النترا در یک کلاس قرار می‌گیرد.

Nissmo sentra  سنترا نیسمو

مدل استاندارد سنترا در بازار جهانی، از پرفروش‌ترین خودروهای گروه خود محسوب نمی‌شود؛ اما برای مدل نیسمو شرایط بهتری وجود دارد. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوشارژ و مجهز به اینترکولر این خودرو، قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن‌متر تولید می‌کند. سرعت سنترا نیسمو، در 7 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت، به 17.5 ثانیه زمان احتیاج دارد. نهایت سرعت این خودرو به 210 کیلومتر بر ساعت محدود شده است و میانگین مصرف سوخت 9 لیتر در 100 کیلومتر را ممکن می‌کند. سنترا نیسمو، با ظاهری جذاب، ترکیباتی از فیبر کربن در بدنه و کابین، رینگ‌های اسپرت و چندین آپشن جوان‌پسند دیگر، 25 هزار دلار قیمت دارد و قابل مقایسه با فورد فوکوس ST، گلف R و سوبارو WRX است.

مدیران نیسان به‌تازگی ادعا کرده‌اند که معرفی سنترای تقویت‌شده، آغازی بر گسترش فعالیت‌های این برند است و آن‌ها به‌زودی تعداد محصولات خود را افزایش خواهند داد. علاوه بر این، احتمالا لوگوی خاصی برای مدل‌های ساخت نیسمو رونمایی خواهد شد. نیسان امیدوار است فروش محصولات این زیرمجموعه‌ی قدرتمند را بیشتر کند. هم‌اکنون 15 هزار دستگاه خودرو با تیونینگ نیسمو، در جهان عرضه می‌شود که در مقایسه با کل فروش سالیانه‌ی برند نیسان، ناچیز به نظر می‌رسد.

Nissmo 370Z نیسمو نیسان

نیسمو در سال 2013، با معرفی نسخه‌ی بهینه‌شده‌ای از کراس‌اوور جوک، فعالیت خود در زمینه‌ی تولید خودروهای قدرتمند با استاندارد جاده‌ای را به مرحله‌ی تازه‌ای ارتقاء داد. پیش از آن، محصولات نیسمو بر مدل‌های 370Z و GT-R تمرکز داشتند که با توجه به اختلاف قیمت زیاد با نمونه‌ی استاندارد، چندان مورد توجه بازار نبودند. رونمایی از مدل سنترا، با قیمت منطقی و عملکرد فنی رضایت‌بخش، گام تازه‌ای از نیسمو در جهت افزایش مخاطبان خود در میان جوانان و افراد با درآمد متوسط است.

Nissmo juke نیسمو نیسان جوک

کارشناسان معتقدند نیسمو به‌زودی نمونه‌هایی بهینه‌شده از شاسی‌بلند پاترول و هاچ‌بک کوچک نوت معرفی خواهد کرد. علاوه بر این، فعالیت نیسمو در دنیای موتوراسپرت و رقابت‌های اتومبیل‌رانی، گسترش خواهد یافت تا در کنار ارتقاء فنی محصولات خود در پیست، به تبلیغ و معرفی عملی آن‌ها بپردازد.

نیسمو نیسان نوت Nissan Nissmo note

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان