ماهان شبکه ایرانیان

با بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در سال ۲۰۱۹ آشنا شوید! (قسمت اول)

برخی از بهترین خودرو‌های اسپورت موجود در بازار راه دوم که مبادله‌ی وزن اضافه با شتاب سریع و هندلینگ نرم می‌باشد را انتخاب می‌کنند.

با بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در سال 2019 آشنا شوید! (قسمت اول)

برای بالا بردن سرعت یک خودرو چندین راه وجود دارد. برای دستیابی به این هدف یا باید یک موتور بزرگ را در زیر کاپوت قرار دهید که در این رابطه می‌توان مدل چلنجر هِل کَت کمپانی داج را مثال زد و یا مقدار وزنی که به وسیله‌ی موتور حمل می‌شود را کاهش داد.

برخی از بهترین خودرو‌های اسپورت موجود در بازار راه دوم که مبادله‌ی وزن اضافه با شتاب سریع و هندلینگ نرم می‌باشد را انتخاب می‌کنند.

در واقع اگر به اندازه‌ی کافی یک خودرو را سبک کنید حتی یک موتور کوچک هم قادر است تجربه‌ی رانندگی فوق العاده‌ای را برای مالکین خودرو به ارمغان بیاورد.

در ادامه‌ی این مطلب ما به کشف بهترین خودرو‌های اسپورت سبک وزن در بازار خودرو امروز می‌پردازیم.

طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 2015 هر خودرو جدید به طور میانگین برابر با 4035 پوند وزن داشته است.

این در حالیست که تمامی خودرو‌های ذکر شده در این لیست دارای وزنی کمتر از این رقم می‌باشند.

ما با تمرکز بر مدل‌های مرسوم که از خودرو‌های بسیار ارزان قیمت تا اتومبیل‌های کمی گران قیمت را شامل می‌شوند، از خودرو‌های غیر معمول دوری کرده‌ایم.

در ادامه با خودرو‌های اسپورت منتخب ما آشنا می‌شوید:

مزدا میاتا 2019

وزن خودرو: 2339 پوند

قیمت: 25٫500 دلار

زمانیکه متوجه می‌شوید که موتور به کار رفته در مزدا میاتا تنها قادر به تولید 181 اسب بخار قدرت است شاید به این فکر کنید که رانندگی با این خودرو خسته کننده خواهد بود.

اما سخت در اشتباه هستید. وزن سبک، تعادل استثنایی، و میزان سازی سیستم سوسپانسیون فوق العاده‌ی مزدا میاتا آن را به خودرویی بی رقیب در هر رده‌ی قیمتی تبدیل می‌کند.

تنها در ازای پرداخت مبلغ 25٫500 دلار صاحب یک مزدا میاتا 2019 با 2339 پوند وزن که از یک سقف سافت تاپ نیز برخوردار است، می‌شوید.

قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو به عنوان یک خودرو اسپورت بسیار مناسب بوده و از طرف دیگر وزن این خودرو پایین‌تر از میانگین وزن یک خودرو جدید که در حدود 4000 پوند برآورد شده، خواهد بود.

مزدا میاتا همچنین به همراه سیستم انتقال قدرت اتوماتیک نیز عرضه می‌شود اما با این وجود اگر به دنبال بهترین پرفورمنس ممکن از سوی این رودستر هستید بهتر است به همان گیربکس دنده‌ای بسنده کنید.

مزدا میاتا در هر دو رتبه بندی خودرو‌های اسپورت و خودرو‌های کانورتیبل جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است.

فیات 124 اسپایدر 2019

وزن خودرو: 2436 پوند

قیمت: 24٫995 دلار

فیات 124 اسپایدر 2019 از بسیاری لحاظ دارای ساختاری مشابه به مدل میاتا می‌باشد اما با این حال این خودرو به موتور متفاوتی مجهز شده که قدرت کم‌تری را تولید می‌کند.

موتور 1٫4 لیتری توربو در بسیاری از مدل‌های 124 قادر به تولید قدرت 160 اسب بخار است که این رقم در ورژن 124 اسپایدر Abarth به 164 اسب بخار افزایش می‌یابد.

در صورتیکه به دنبال یک رودستر دو سرنشین ارزان قیمت و مناسب برای سفر هستید بهتر است مدل 124 اسپایدر را در لیست خرید خود قرار دهید.

این خودرو از هندلینگی مطمئن و چابک برخوردار است هرچند در مدل میاتا شاهد هندلینگی لذت بخش‌تر هستیم.

با انتخاب ورژن Abarth نه تنها هندلینگ این خودرو بهبود می‌یابد بلکه اگزوز پرفورمنسی آن نیز صدایی خشن را تولید خواهد کرد. شروع قیمت مدل 124 اسپایدر از 24٫995 دلار و ورژن Abarth از 29٫290 دلار آغاز می‌گردد.

آلفا رومئو 4C اسپایدر 2019

وزن خودرو: 2487 پوند

قیمت: 66٫900 دلار

در همین ابتدای کار باید موضوعی را روشن کنیم. آلفا رومئو 4C را نمی‌توان به طور مشخص یک خودرو راحت و یا لوکس نامید و به همین دلیل در رتبه بندی خودرو‌های اسپورت لوکس ما در جایگاه آخر قرار گرفته است.

اما سوالی که در اینجا در ذهن نقش می‌بندد این است که هدف از ساخت این خودرو کانورتیبل سایز کوچک چه بوده است؟

در پاسخ باید گفت که این خودرو تماماً با تمرکز بر پرفورمنس تولید شده است. آلفا رومئو 4C که تنها اندکی سنگین وزن‌تر از مزدا میاتا و فیات 124 اسپایدر است به یک موتور توربو شارژ قدرتمند‌تر با توان تولید 237 اسب بخار قدرت مجهز شده است.

این موضوع به این معناست که این خودرو می‌تواند در تنها چهار ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد و در یک پیست مسابقه‌ نیز تا حداکثر سرعت 160 مایل در ساعت به پیش برود.

سیستم سوسپانسیون دقیق مدل 4C به این معناست که رانندگی با این خودرو در مسیر‌های پر پیچ و خم بسیار لذت بخش می‌باشد هرچند به لطف سواری زمختی که دارد گزینه‌ی چندان مناسبی برای رانندگی روزمره محسوب نمی‌شود.

علاوه بر این اتاق این خودرو از امکانات چندان زیادی برخوردار نبوده و در ساخت فضای داخلی آن نیز از مواد باکیفیتی استفاده نشده است.

این موضوع شاید جالب به نظر نرسد اما در اینجا صحبت از خودرو‌های اسپورت سبک وزن در میان است.

ویژگی‌هایی مانند صفحه‌ نمایش‌های لمسی، صندلی‌های برقی، و روکش چرم به وزن خودرو اضافه می‌کنند که این موضوع برخلاف ماهیت این خودرو است.

قیمت مدل 4C از 66٫900 دلار آغاز خواهد شد که این رقم بسته به آپشن‌هایی که خریداری می‌کنید می‌تواند تا تقریباً 80٫000 دلار نیز افزایش یابد.

تویوتا 86 2019

وزن خودرو: 2776 پوند

قیمت: 26٫455 دلار

تویوتا 86 2019 یک کوپه‌ی اسپورت 2 + 2 سبک وزن است که از یک جفت صندلی راحت در جلو و یک جفت صندلی در عقب که بهتر است برای حمل بسته‌ها و یا افرادی که چندان علاقه‌ای به آن‌ها ندارید استفاده شوند، برخوردار می‌باشد.

بسته به اینکه از بین سیستم انتقال قدرت اتوماتیک یا دنده‌ای کدامیک را انتخاب خواهید کرد موتور چهار سیلندر این خودرو به ترتیب قادر به تولید 200 یا 205 اسب بخار قدرت خواهد بود.

خروجی این موتور جذابیت فراوانی را برای بیشتر خریداران فراهم می‌کند، اگرچه برخی علاقه مندان کمی قدرت بیشتر در زیر کاپوت را ترجیح می‌دهند.

سوبارو 2019 BRZ

وزن خودرو: 2789 پوند

قیمت: 25٫795 دلار

سوبارو BRZ 2019 همزاد تویوتا 86 در نظر گرفته می‌شود. این دو خودرو در کارخانه‌ی یکسانی تولید شده و تقریباً تمامی تکنولوژی‌ها و امکانات مدل 86 در سوبارو BRZ نیز به چشم می‌خورد.

کمپانی سوبارو یک پکیج Performance (با قیمت 1195 دلار) را برای مدل BRZ ارائه می‌کند که شامل امکاناتی از جمله کمک فنر‌های تقویت شده، چرخ‌های مرغوب، و ترمز‌های Brembo می‌شود.

این اصلاحات دینامیک سواری این خودرو را که پیش از این نیز هیجان انگیز به شمار می‌رود را بهبود می‌بخشد.

مدل پایه‌ی BRZ که به یک سیستم انتقال قدرت دستی مجهز شده باشد با قیمت 25٫795 دلار قابل خرید خواهد بود.

اگر به سراغ ورژن بالاتر این خودرو یعنی Limited بروید در ازای پرداخت 1100 دلار اضافه از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک بهره مند خواهید شد.

اگرچه رانندگی به همراه دنده‌ی اتوماتیک به اندازه‌ی گیربکس دستی جذاب نیست اما با این حال محاسبات راندمان سوخت سوبارو BRZ مجهز به سیستم گیربکس اتوماتیک به طور چشمگیری بهتر از سیستم انتقال قدرت دستی برآورد شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان