روزنامه هندی: آمریکا برخلاف منافع هند و پاکستان عمل می کند

به دنبال تصمیم اخیر آمریکا برای عدم تمدید معافیت از تحریم‌های ایران ، روزنامه هندی «آمار اوجالا» می‌نویسد، این اقدام آمریکایی‌ها بدون شک برای سه کشور آسیایی هند، پاکستان و چین بحران ساز خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، این روزنامه در ادامه تحلیل خود نوشته است ، دولت هند که این اواخر به ‌شدت مواضع ضد تروریستی گرفته و از سوی گروه تروریستی «جیش محمد» به رهبری «مسعود اظهر» تحت حمله قرار گرفته ، به ‌تازگی با بحران واردات نفت ایران از طرف آمریکا هم مواجه شده است.

به گزارش روزنامه آمار اوجالا، با تصمیم اخیر آمریکا علیه نفت ایران، اکنون هند باید از میان دو جبهه شرق و غرب (ایران و آمریکا) یکی را انتخاب کند زیرا آمریکا به‌ صورت غیر مستقیم به هند پیام داده است که در صورت ادامه واردات نفت از ایران، دولت واشنگتن هرگز به هند در پیگیری موضوع تروریستی مسعود اظهر رهبر گروه جیش محمد کمک نخواهد کرد.

بر اساس تصمیم آمریکا، هند بعد از دوم ماه می مصادف با دوم اردیبهشت ماه جاری دیگر نباید به واردات نفت خام از ایران ادامه دهد در غیر این صورت با رفتار متقابل آمریکا مواجه خواهد شد.

این روزنامه هندی در ادامه با نگاهی انتقاد به زیاده خواهی آمریکا خاطر نشان می کند، چرا هند باید در راستای منافع ملی آمریکا قدم بردارد در حالی که عدم خرید نفت از ایران بسیار از لحاظ اقتصادی برای هند زیان آور است.
رسانه هندی از مخاطبان پرسش می‌کند که در صورت تبعیت هند از تصمیمات جهانی آمریکا، آیا ضمانتی وجود دارد که دولت واشنگتن در آینده از منافع هند در منطقه حمایت کند؟

به گفته روزنامه آمار اوجالا، ایران بر خلاف عربستان همیشه در منطقه حامی سیاست‌های هند بوده است.
ریاض هرگز تا کنون از مواضع هند در کشمیر حمایت نکرده و در مقابل به حمایت‌های روزانه خود از پاکستان ادامه می‌دهد.

کاخ سفید روز دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

کاخ سفید در بیانیه خود تأکید کرده است که این تصمیم را با هدف به صفر رساندن صادرات نفت ایران و قطع دسترسی ایران به منبع اصلی درآمد خود اتخاذ کرده است.
/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان