دو اثر داستانی از کلر ژوبرت منتشر شد

دو کتاب داستانی «لینالونا» و «آرزوی زنبورک» با تصویرگری و نویسندگی کلر ژوبرت، نویسنده فرانسوی ساکن ایران، برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شد.

دو اثر داستانی از کلر ژوبرت منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، این دو داستان را «کتاب سحر»، دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر کرده و در آن‌ها تلاش شده تا مفاهیم دینی برای بچه‌ها در قالبی شیرین و دلنشین توضیح داده شود.

«لینالونا» در قالب داستانی تخیلی ماجرای دختربچه‌ای را بیان می‌کند که با آدم کوچولویی آشنا می شود که وسط جنگل کاج زندگی می‌کند و موهایی آبی‌رنگ دارد. دختربچه کم کم با او دوست می‌شود.
 
در بخشی از این کتاب آمده: «تازه فهمیدم که آدم کوچولوی مو سیخ‌سیخی یک دختر است نه یک پسر. خیلی دلم می‌خواست جواب نامه‌اش را بدهم. به او بگویم که اسم من صبا است و چه‌قدر دوست دارم باز هم پیشم بیاید؛ ولی جنگل کاج خیلی بزرگ است و نشانی دیگری از او نداشتم. نامه را لای دفتر خاطراتم گذاشتم و لب حوض نشستم. به چیزهایی که نوشته بود، فکر می‌کردم...»
 
در کتاب «آرزوی زنبورک» هم ماجرای زنبور کوچکی بیان می شود که آرزو دارد کار بزرگی انجام دهد، یک کار بزرگ و قشنگ که از ته دلش خوشحال باشد و بگوید او این کار را انجام داده‌ است. بالاخره یک شب فرشته‌ای پیش او می‌آید تا آرزویش را برآورده کند.
 
در بخشی از داستان «آرزوی زنبورک» آمده: «قناری روی شانه‌ دخترک سر تکان داد و گفت: «من هم از خواب پریدم و خیلی ترسیدم. هی جیک جیک کردم و بال بال زدم و تو بیدار شدی.» دخترک خندید و گفت: «چه قدر هم خوب شد! از خدا خواسته بودم برای خوردن سحری خواب نمانم.» دخترک سرش را از پنجره بیرون آورد. این طرف و آن طرف را نگاه کرد ولی زنبورک را ندید...»
 
دفتر نشر فرهنگ اسلامی (کتاب سحر) کتاب «لینالونا» و «آرزوی زنبورک» را در قال 24 صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت 70 هزارریال برای هر عنوان منتشر کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر