درگفت وگوی اختصاصی فاکس نیوز با وزیر خارجه ایران؛

فاز اول مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران افتتاح شد

فاز اول مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران افتتاح شد
به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که روز یکشنبه در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران تدارک یافته بود، از بیش از 30 محصول دانش‌بنیان دانشکده‌های فنی نیز رونمایی شد.
دستگاه الکتروشوک خودکار، دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی، طیف‌نگار مادون‌قرمز، دستگاه دیتالاگر دینامیکی و سامانه هسته معاملات بازار نقد بورس از جمله این ٣٠ محصول دانش‌بنیان هستند.
ایجاد مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های کلان کشور در جهت توسعه‌ محصولات و خدمات دانش‌بنیان متکی به تحقیقات هدفمند میان‌رشته‌ای و فرا رشته‌ای همگرا است تا حرکت به سمت تولید ثروت دانش‌بنیان پایدار و فراگیر محقق شود.
در این مرکز تعدادی مرکز نوآوری در دانشکده‌ها ایجاد می‌شود که در آن‌ها مجموعه‌های فارغ‌التحصیلانی که با همکاری یکدیگر پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی خود را برای فناوری‌های دانش‌بنیان به انجام رسانده‌اند تا مدت یک سال استقرار یافته و در این مدت از خدمات لازم برای کسب مهارت برای ورود به بازار علم و فناوری بهره خواهند برد.
در فاز نخست مرکز نوآوری دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، 30 واحد فناور و خلاق، در این مجموعه مستقر شده‌اند.

** دانشگاه‌ها بودجه خود را از طریق ارتباط با صنعت تأمین کنند
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه افتتاح فاز اول مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه‌ها باید بخش بودجه خود را از طریق ارتباط با صنعت تأمین کنند.
سورنا ستاری از دانشگاه تهران به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در حوزه فناوری یاد کرد و افزود: این مرکز نیز نگاه جدیدی به بحث فناوری و توسعه تکنولوژی دارد و در این دانشگاه آغاز شده است؛ مانند دانشگاه سرمایه‌گذار که پایلوت آن در دانشکده برق پردیس دانشکده‌های فنی تهران بود.
وی ادامه داد: این نشاطی که در بین جوانان ایجاد شده و محصولاتی که تولید می‌شود تنها در صورتی میسر است که مدیریت دانشگاه با این موضوع و توانمندی‌های دانشجویان هماهنگ باشد تا دانشگاه بتواند به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار حرکت کند.
ستاری گفت: اکنون چهار هزار و 350 شرکت دانش‌بنیان در کشور مشغول به فعالیت هستند و اولویت ویژه ما بعد از بحث ICT و بیوتکنولوژی، حوزه‌های فنی است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در سایر دانشگاه‌ها نیز از این مدل نمایشگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: سایر دانشگاه‌ها نیز به شکل‌های مختلف در این حوزه فعالیت می‌کنند اما برای توسعه از فعالیت و عملکرد دانشگاه تهران الگو می‌گیرند که درواقع این دانشکده نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فنی است.
وی در تشریح این موضوع که کارآفرینی موجب تزریق امید در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هایی که حاضرند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، کم‌کم به این نتیجه رسیدند که علاوه بر بودجه‌هایی که از دولت دریافت می‌کنند باید بخشی از بودجه خود را از محل فروش تکنولوژی و قراردادهای ارتباط با صنعت استارتاپ‌ها تأمین کنند.
علمی *2028** 1055
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان