واکنش شریعتمداری به فیلتر رسانه‌های ایران

خبرگزاری فارس، حسین: شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه مرورگر گوگل حساب کاربری پرس تی وی و کانال یوتیوپِ این شبکه و شبکه اسپانیولی زبان هیسپان تی وی را بدون هشدار قبلی مسدود کرده است، گفت: این اقدام آمریکا گواه دیگری بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و نشان می دهد که گفتمان انقلاب اسلامی برای مردم دنیا جذاب و اثر گذار است.

وی گفت: آمریکا با این اقدامات طومار امپراتوری دروغین خود را در هم می پیچد، یعنی همان اتفاقی که در طی 40 سال گذشته در منطقه و حتی در برخی از کشور های غربی افتاده است؛ چرا که اگر اینگونه نبود سانسور رسانه هایی که پیام انقلاب را منتشر می کنند نه فقط ضرورتی نداشت بلکه آمریکا با پخش و انتشار آن می توانست علیه انقلاب اسلامی دست به تبلیغات گسترده ای هم بزند. اما این اقدام آمریکا سکه ای است که یک روی دیگری هم دارد و آن میخ دیگری است که در ادعای لیبرال دموکراسی آمریکا کوبیده می شود و نشان می دهد که آمریکا و متحدانش بر خلاف آنچه که ادعا می کنند تحمل کمترین نظر مخالف را هم ندارند؛ مخصوصا در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی و روشنگری رسانه های ایران اسلامی به شدت آسیب پذیر هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با عنوان اینکه اقدام مقابله ای جمهوری اسلامی سامان دادن و ایجاد پیام رسان ها و پلتفرم های شبکه های اجتماعی بومی است، گفت: متاسفانه دو سال از تصمیم قانونی آن می گذرد و هنوز در این زمینه گامی برداشته نشده این اقدام آمریکایی ها می تواند برای ما یک هشدار بیدار کننده و سازنده باشدکه این واقعیت غیر قابل تردید را درک کنیم که آمریکا همان شیطان بزرگ است و ترامپ در حقیقت چهره بی رتوش آمریکا است و با روسای جمهور قبلی فرقی نمی کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه هویت جمهوری اسلامی به تنهایی بهانه ای برای آمریکایی ها در جهت فیلترینگ این دو شبکه محسوب می شود، خاطرنشان کرد: تکیه جمهوری اسلامی بر انقلاب اسلامی و گستره آن در دنیا علت اصلی این نوع برخورد است. امروزه در منطقه به هر نقطه ای که نگاه می کنیم تاثیرات جمهوری اسلامی را می بینیم؛ همانطور که امام می فرمودند:«من با جرات می گویم که اسلام سنگر های کلیدی دنیا را فتح می کند.» وقتی نگاه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که در حقیقت بسیاری از این سنگر ها فتح شده، بسیاری از کشور های منطقه عقبه های استراتژیک آمریکا بوده اند ولی امروزه این ها در اختیار نیروهای انقلابی و مسلمان هستند.

شریعتمداری درباره پیام این رخداد برای جهانیان گفت: واقعیت این است که امروزه در عصر ارتباطات هیچ پیامی نمی تواند پنهان بماند، هر رخدادی وقتی اتفاق می افتد حتما در سطح دنیا منتشر می شود. با این اقدامی که آمریکایی ها کردند در حقیقت ضعف خودشان را در مقابل پیام انقلاب اسلامی فریاد زدند، این واقعه اشاره و تاکیدی دوباره است بر فرمایش حضرت امام که می فرمودند «دنیا تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدی است.»؛ یعنی اگر واقعا از این پیام نگران نبودند پس چرا دست به این حرکت می زنند و بقیه هم متوجه می شوند که روی دیوار آمریکا نمی شود یادگاری نوشت و آن ها هم این چنین پیامی را دریافت می کند. معتقد هستم این حرکت قبل از هر چیزی نشانه ضعف آنها است.

وی با تاکید بر اینکه فیلتر رسانه های ایران نه تنها موجب بایکوت جمهوری اسلامی نمی شود بلکه جهانیان را از هویت انقلاب اسلامی مطلع تر می کند، اذعان کرد: این یک قاعده است که انسان نسبت به آن چیزی که از آن منع شده، حریص تر است و این کار آمریکایی ها این سوال را در ذهن جهانیان به وجود می آورد که مگر چه اتفاقی افتاده است مگر جمهوری اسلامی چه می گوید که شما نمی خواهید به گوش کسی برسد. مردم دنیا و افکار عمومی را حساس می کند که بدانند جمهوری اسلامی چه می گوید. این اتفاق در دهه اول انقلاب هم افتاد،در آن زمان امریکا و متحدانش سعی می کردند که پیام و نظر امام به گوش کسی نرسد ولی دیدیم که هم این پیام و نظر رسید و هم تحول ایجاد کرد . در واقع امریکایی ها حرکتشان نوعی پاتک است حرکت فعال را ما انجام داده ایم که امپراتوری دروغ آن ها، بدین گونه از هم پاشیده است.

شریعتمداری پیش بینی خود را از ادامه این روند غرب که در قبال جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده است را اینگونه بیان کرد: این اتفاق تازه ای نیست، آمریکه قطعا با این روند کاری از پیش نخواهد برد. اما از این طرف ما هم وظایفی داریم، یکی از اقدامات مهم ما ایجاد پیام رسان های بومی است، ما باید بدانیم که پیام رسان های غربی در واقع دیواری است که نمی شود روی آن یادگاری نوشت، مال آن ها است، ما باید دنبال ایجاد پیام رسان های بومی باشیم. پیام رسان های ما می توانند سنگر های جدیدی را برای ما فتح کنند . حضرت امام فرمودند که تحریم ها برای ما درست است که از یک جهت خسارت دارد ولی از جهت دیگر باعث شکوفایی می شود و ما را وادار می کند که به نقاطی برویم که اختراعات و اکتشافاتی داشته باشیم و به توانمندی های خودمان ایمان بیاوریم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در پایان خاطر نشان کرد: در اوج تحریم ها، صنایع موشکی و هسته ای را پیش بردیم، جرج فریدمن، رئیس موسسه اطلاعاتی امنیتی استراتفور اعتراف خود را در مورد موجودیت جمهوری اسلامی ایران اینگونه بیان می کند «مشکل ما با جمهوری اسلامی ایران مشکل هسته ای نیست مشکل این است که جمهوری اسلامی نشان داده که نه فقط بدون رابطه با امریکا بلکه در حال تهاجم و درگیری با امریکا توانسته به بزرگترین قدرت تکنولوژی و نظامی منطقه تبدیل شود و در عین حال دموکراسی خودش یا همان مردم سالاری را همه ساله با انتخابات محقق کند» این ها دستاورد های کمی نیست و همه در حالی پیش آمده که همه دنیای استکبار با ما درگیر بودند و من این ها را به فال نیک می گیرم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان