ماهان شبکه ایرانیان

اجرای رپرتوار اُپرای عروسکی خیام در تالار فردوسی

«اُپرای عروسکی خیام» به عنوان نهمین اثر از گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی نویسندگی و کارگردانی بهروز غریب پور از ۱۱ اردیبهشت ماه در تالار فردوسی روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از رسانه گروه آران، بهروز غریب پور نویسنده، طراح و کارگردان که عنوان شهروندی و نشان فیروزه‌ای نیشابور را به خاطر اجرای «اُپرای عروسکی خیام» دریافت کرده است، از یازدهم اردیبهشت ماه «اُپرای عروسکی خیام» را نخست در تالار فردوسی و بعد در کشور رومانی و جشنواره‌ سی بی یو   به اجرا در می‌آورد.

این اثر در ادامه با حمایت بنیاد فرهنگی فرهنگی رودکی و به دعوت جشنواره‌ سی بی یو که یکی از معدود جشنواره‌های بزرگ تئاتر جهان است،به صحنه می‌رود و به همین دلیل مدت اجرا‌های این اُپرا که هر روز رأس ساعت 19:30 در تالار فردوسی است، کوتاه و در بازه‌ زمانی آماده‌سازی مقدمات سفر و انجام آن، امکان تمدید اجرا را ندارد.

اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام» در تالار فردوسی و کشور رومانی

تولید اُپرای عروسکی خیام  بالغ بر سه سال طول کشیده است و بهروز غریب پور در این اثر نمایشی، اندیشه‌ها و بخش‌هایی از زندگی حکیم عمر خیام را دستمایه قرار داده تا ضمن معرفی هرچه بهتر و بیش‌تر این عالم برجسته جهان اسلام، به رفع برخی تناقض‌ها و سؤتعبیر‌هایی که سال‌هاست در اذهان عمومی و دوستداران خیام شکل گرفته بپردازد. این اثر در سال 96 تولید و به روی صحنه رفت.

محمد معتمدی، وحید تاج، رها یوسفی، اسحاق انور و حامد فقیهی و بسیاری از آواگران ارزشمند دیگر نقش‌های مختلف این اپرا را اجرا کرده‌اند. آهنگسازی این اثر توسط امیر بهزاد و رهبر ارکستر آن در لندن توسط فرنوش بهزاد انجام شده است.

اجرای رپرتوار «اُپرای عروسکی خیام» در تالار فردوسی و کشور رومانی

گروه تئاتر عروسکی آران در فروردین ماه و مقارن با روز عطار نیشابوری «اُپرای عروسکی عشق» را پس از اجرا‌های بهمن و اسفندماه 1397 به روی صحنه برد و این اپرا را به ساحت او تقدیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان