ماهان شبکه ایرانیان

شهریاری: وزارت کشور با مجوزهای غیرقانونی ساخت و ساز شهری برخورد کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه شهرداری به عنوان متولی نظارت بر اجرای طرح توسعه تفصیلی باید بر روی ساخت و سازها نظارت داشته باشد، گفت: در صورت تخلف شهرداری در نظارت بر اجرای دقیق طرح تفصیلی و صدور مجوزهای ساخت و ساز غیر قانونی وزارت کشور مکلف است با آن برخورد کند و وزارت مسکن و شهرسازی نیز باید موضع گیری داشته باشد.

شهریاری: وزارت کشور با مجوزهای غیرقانونی ساخت و ساز شهری برخورد کند

سید کمال الدین شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ضرورت برخورد و جلوگیری از صدور مجوزهای غیر قانونی ساخت و ساز در کلانشهرها بیان کرد: میزان تراکمی که در ساخت و سازها باید رعایت شود بر اساس طرح توسعه تفصیلی است که تراکم ساختمانی را در مناطق و خیابان‌ها و کوچه‌های مختلف تعیین می‌کند و شهرداری‌ها مجری طرح‌های تفصیلی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: در ساخت و سازها رعایت کاربری‌ها و سطح اشغال‌ها و رعایت تراکم‌ها باید از سوی شهرداری انجام شود و چه در خصوص صدور پروانه و چه در حین اجرا شهرداری باید بر روی آن نظارت داشته باشد. بنابراین متولی برخورد با تخلفات ساخت و ساز شهرداری است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تصریح کرد: اگر شهرداری مجوزی را خلاف بر طرح تفصیلی صادر کند و پروانه تراکم بیش از اندازه طرح تفصیلی دهد در واقع شهرداری که خود باید بر اجرای دقیق طرح تفصیلی ناظر باشد، تخلف کرده است و به مصداق «هرچه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که به گندد نمک» است.

وی در ادامه تاکید کرد: در صورت تخلف شهرداری در نظارت بر اجرای دقیق طرح تفصیلی و صدور مجوزهای ساخت و ساز غیر قانونی وزارت کشور مکلف است با آن برخورد کند و وزارت مسکن و شهرسازی نیز باید موضع گیری داشته باشد.

شهریاری در ادامه اظهار کرد: دادستانی به عنوان مدعی العموم نیز می‌تواند در این زمینه وارد شود چراکه ساخت و سازهای غیر قانونی باعث تضییع حقوق شهروندی می‌شود. رعایت حق همسایگی، حق استفاده از نور آفتاب و مشرفیت جزو حقوق شهروندی است و باید در ساخت و سازها رعایت شود. اگر فردی از حدود طرح تفصیلی تجاوز می‌کند حقوق سایر شهروندان را زیر پاگذاشته است و باید با آن برخورد شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان