شکایت خطوط هوایی اروپا و آمریکا از بویینگ در پی خسارت صد‌ها میلیون دلاری

خطوط هوایی اروپا و آمریکا قصد دارند تا از شرکت هواپیمایی بویینگ به دلیل خسارات مالی بسیاری که تا متحمل شده‎اند شکایت کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، خطوط هوایی اروپا و آمریکا اعلام کردند که زمین‎گیر شدن هواپیمای 737 سری مکس تا کنون صد‌ها میلیون دلار بر آنان خسارات مالی زده و آنان آماده‎اند تا از این شرکت هواپیمایی آمریکایی غرامت دریافت کنند.

خطوط هوایی جنوب غربی آمریکا که بزرگ‌ترین ناوگان هوایی هواپیما‌های 737 مکس را از آن خود دارد، اعلام کرده که تاکنون 200 میلیون دلار در سه ماه اول سال به دلیل لغو پرواز‌ها متحمل خسارت شده است.
 
 
شکایت خطوط هوایی اروپا و آمریکا از  بوئینگ در پی خسارات صد‌ها میلیون دلاری
 
شرکت‌های هواپیمایی آمریکا تخمین زده‎اند که با زمین‎گیر شدن هواپیما‌های بویینگ 737 مکس و لغو 15 هزار پرواز تا ماه آگوست، مبلغ 350 میلیون دلار برای آنان هزینه برداشته است. زمین‎گیر شدن هواپیما‌های بوئینگ در آلمان نیز مبلغی در حدود 3 میلیون دلار در یک هفته به جای گذاشته است.
 
 
شکایت خطوط هوایی اروپا و آمریکا از  بوئینگ در پی خسارات صد‌ها میلیون دلاری
 
پس از وقوع 2 حادثه مرگبار هوایی از هواپیما‌های بویینگ 737 سری مکس در اتیوپی و اندونزی در فاصله کمتر از 6 ماه جان 350 مسافر به همراه خدمه پرواز را گرفت که در پی این حوادث، این سری از هواپیمای بویینگ در سراسر جهان زمین‎گیر شد.

حوادث مرگبار هوایی در این 2 کشور تاثیر مالی به سزایی بر این شرکت به جای گذاشت. شرکت بویینگ تا کنون یک میلیارد دلار از دست داده و اعلام کرده نمی‌تواند پیش بینی کند که تا چه مقدار این حوادث بر سود شرکت در سال جاری تاثیر خواهد گذاشت.
 
 
شکایت خطوط هوایی اروپا و آمریکا از  بوئینگ در پی خسارات صد‌ها میلیون دلاری
 

علاوه بر آن، شرکت بویینگ چندین دادخواست و سوالاتی در خصوص فرایند‌های صدور گواهینامه و همچنین تحقیقات فدرال و گزارش‌هایی از عملکرد ضعیف کارخانه تولید این نوع از هواپیما‌ها دریافت کرده است.

این در حالی است که مدیر اجرایی خطوط هوایی آمریکا می‎گوید که او هنوز با شرکت هوایی بویینگ در خصوص خسارات صحبت نکرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر