۶۰۰‌هزار حامی فعال در کشور سال قبل ۷۰۰ میلیارد تومان به یتیم‌ها کمک کردند

توزیع سبدکالای رمضان بین مددجویان کمیته امداد

سبدکالا مربوط به ماه مبارک رمضان در بین مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد. این خبری بود که روز گذشته در نشست خبری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام شد

توزیع سبدکالای رمضان بین مددجویان کمیته امداد

سبدکالا مربوط به ماه مبارک رمضان در بین مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد. این خبری بود که روز گذشته در نشست خبری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اعلام شد. این خبر در آستانه شروع ماه مبارک رمضان خبر خوشی برای مددجویان آسیب‌پذیری است که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و در شرایط سخت اقتصادی که وجود دارد، می‌تواند تاحدودی از سختی‌ها بکاهد.

به گزارش به نقل از روزنامه صبح نو ،آقای علیرضا عسگریان روز گذشته در نشستی خبری که به مناسبت اعلام برنامه‌های کمیته امداد در آستانه ماه مبارک رمضان و پوشش مددجویان برگزار شد، به حضور پررنگ مردم در عرصه فعالیت‌های خیرخواهانه پرداخت و اظهار کرد:

سال 97 نسبت به سال 96 ، 50 درصد در جشن عاطفه‌ها رشد کمک‌های مردمی داشتیم، این در صورتی رخ داد که سال 97 سال سختی بود و امیدواریم سال 98 اوضاع بهتر شود. وی بیان کرد: با آنکه در تابستان سال 97 قیمت ارز به 19 هزار تومان رسید و یک شوک به مردم وارد شد ولی در جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها مردم کمک‌های زیادی داشتند. در سال 96 نسبت به سال 95، 23 درصد رشد در جشن عاطفه‌ها داشتیم.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد همچنین به فعالیت‌های مجموعه‌های خیریه در کشور اشاره کرد و گفت: ما خیریه‌های بزرگی در کشور داریم که سال 97 با بحران مواجه شدند و حتی کمک‌هزینه‌های پرسنل را هم نداشتند.

در حال حاضر 60 درصد امداد متمرکز شده است که به نفع محرومان منابع لازم را جمع کند و در سال 97 نسبت به سال 96، 62 درصد رشد کمک‌های مردمی را در جشن عاطفه‌ها داشتیم و 308 میلیارد تومان جمع‌آوری شد که جا دارد از مردم بابت این همراهی تشکر کنیم.

مردم پای کار هستند
عسگریان با اشاره به اینکه مردم در شدیدترین شرایط اقتصادی پای کار هستند، گفت: در حادثه سیل در استان‌های مختلف از سوم فروردین نیروهای ما آماده‌باش کامل بودند و استان‌ها را به سه قسمت تقسیم کردیم و تاکنون 168 میلیارد تومان برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده که 47 میلیارد تومان آن نقدی است و حدود 116 میلیارد تومان آن کالاست.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در زلزله کرمانشاه 5500 هزار مسکن ساخته‌ایم که حجم کمک‌های مردمی 150 میلیون تومان بود و 15 میلیارد تومان آن نقدی بوده که طی یک‌سال و نیم گذشته جمع‌آوری شده است.


وی افزود: در بیش از 30 روز، 168 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری کردیم و همچنان مردم می‌توانند با استفاده از درگاه‌های ذیل از جمله #99*8877* شماره حساب 3333 بانک ملی و شماره کارت 6037997900001000 بانک ملی کمک‌های خود را به سیل‌زدگان پرداخت کنند. عسگریان افزود: یکی دیگر از مشکلات ما بحران بعد از حادثه است که سازندگی بسیار گران تمام می‌شود و ما تعهد کردیم 25 هزار مسکن در مناطق سیل‌زده ساخت و تعمیر داشته باشیم که 8 هزار مسکن کاملاً تأسیس خواهد شد و 2500 مسکن آن در شهر و 5500 مسکن نیز در روستاست.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در زلزله کرمانشاه نیز به ساخت مسکن تعهد کردیم که تمام مسکن‌ها را با تجهیزات کامل تحویل دادیم. وی گفت: با توجه به اینکه سیل لوازم مورد استفاده مردم را از بین برده است، گفت: بسته‌های لوازم خانه به ارزش 15 میلیون تومان تهیه شده است که به مناطق سیل‌زده اعزام خواهد شد.

عسگریان در مورد برگزاری جشن ماه رمضان نیز گفت: در حال حاضر موکب‌ها در خوزستان روزی 400 هزار پرس غذا می‌دهند. وی ادامه داد: همچنین کمیته امداد نیز 2 هزار تن علوفه را به مناطق سیل‌زده ارسال کرده است.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: 185 مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد و کمک‌هایی تاکنون برای مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده که 41 درصد آنها برای مناطق سیل‌زده از این مراکز نیکوکاری بوده است و امیدواریم تا پایان سال تعداد مراکز نیکوکاری ما به 5 هزار مرکز برسد.

وی گفت: قرار است در 300 حوزه علمیه مرکز نیکوکاری دایر شود و تا پایان سال در تمام حوزه‌های علمیه طلاب یک مرکز نیکوکاری خواهد بود. عسگریان گفت: ما دنبال راه‌اندازی مراکز نیکوکاری اصناف نیز هستیم. در حال حاضر هر استان دو مرکز نیکوکاری اصناف دارد که در شرایط مختلف به‌خوبی عمل می‌کند.

مهربانی‌ها برای رمضان
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود جزئیات بیشتری را از برنامه‌های ماه مبارک رمضان اعلام کرد. عسگریان گفت: امیدواریم در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه مبارک رمضان امسال 200 هزار نفر حامی جذب کنیم. در حال حاضر 148 هزار یتیم داریم که سرانه پرداختی به هر کدام 253 هزار تومان در ماه است و ما یتیمی در کشور نداریم که شناسایی نشده باشد.


142 هزار نفر نیز محسنین داریم که حدود 130 هزار تومان ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شود. وی افزود: در حال حاضر بیش از 600 هزار حامی در سطح کشور فعال هستند که سال گذشته این تعداد 700 میلیارد تومان به یتیم‌ها کمک کرده‌اند. عسگریان گفت: تمام تلاش‌مان این است که تعداد حامیان را امسال به 800 هزار نفر برسانیم.


معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: در ماه مبارک رمضان حداقل دو میلیون نفر را اطعام می‌کنیم. همچنین در سال گذشته
142 میلیارد تومان درباره سبد کالا برای مددجویان هزینه شد و امسال دو میلیون نفر را اطعام می‌کنیم که بیش از 200 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

به گفته این مقام مسوول در کمیته امداد امام خمینی، سال گذشته یک میلیون و 500 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد بودند که به دلیل مشکلات سال 97 به دو میلیون خانواده رسیده است و با توجه به سیل اخیر نیز تعداد مددجویان کمیته امداد از دو میلیون نفر پیشی گرفته است.


عسگریان درباره زکات و فطریه سال گذشته گفت: برای سال 98 پیش‌بینی می‌کنیم میزان زکات و فطریه به 700 میلیارد تومان افزایش یابد و سال گذشته نیز 500 میلیارد تومان جمع‌آوری شد. وی درباره جمع‌آوری صندوق‌های صدقات گفت: سال 97 حدود 64 هزار صندوق صدقات بزرگ جمع‌آوری شد و امسال 60 هزار صندوق دیگر جمع‌آوری می‌شود و کمیته امداد دنبال توسعه صندوق‌های الکترونیک است.

عسگریان با اشاره به اینکه 230 هزار صندوق صدقات بزرگ در کشور فعال است، گفت: سال گذشته 300 میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات جمع‌آوری شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان