به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا، سرهنگ صادق رضادوست در این بازدید با اشاره به راهکار شرکت حملونقل اینترنتی تپسی برای قرار دادن امکان «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا گزینه SOS در اپلیکیشن این شرکت، آن را راهکاری مؤثر در ایجاد حس امنیت بیشتر مسافران و رانندگان عنوان کرد و افزود: استفاده از فناوری منجر به افزایش امنیت و شفافیت بیشتر میشود و میتوان با کمک دانش روز، ناامنی و بروز اتفاقات ناخوشایند برای مردم را به حداقل رساند.
وی، ارتباط نزدیک تمام مراکز تپسی در شهرهای مختلف با مراکز پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: از ظرفیت و امکانات مجموعه تحت امر خود برای انجام سریع و صحیح فرایند تائید صلاحیت رانندگانی که قصد فعالیت در تپسی را دارند استفاده خواهیم کرد.
رضادوست اظهار کرد: اگر افرادی که صلاحیت آنها توسط پلیس تائید نشده است، نسبت به این موضوع اعتراضی داشته باشند، میتوانند درخواست بررسی مجدد خود را به شرکت تپسی ارائه دهند تا پلیس، پرونده آنها را دوباره در کمیسیون تجدیدنظر ارزیابی کند.
** امنیت یکی از معیارهای اصلی شهروندان در سفرهای شهری است
مدیرعامل شرکت تپسی نیز در برنامه بازدید رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، افزایش امنیت سفرهای شهری را از اصلیترین اولویتهای این شرکت معرفی کرد و گفت: ما با توجه به اهمیت مسئله امنیت کاربران، نسبت به سایر شرکتهای فعال در حوزه حملونقل اینترنتی، بیشترین سرمایهگذاری را در این حوزه داشتهایم و گزینههای امنیتی مختلفی را برای مردم فراهم کردهایم به همین دلیل تاکنون هیچ مسئله جدی در تأمین امنیت کاربران خود نداشتهایم.
میلاد منشی پور تأکید کرد: با توجه به نظرسنجیهای انجامشده، امنیت یکی از معیارهای اصلی شهروندان در سفرهای شهری است و ما تلاش کردهایم تا این دغدغه را به حداقل برسانیم و راهکارهای جدید فنی نیز در این زمینه ارائه کنیم.
مدیرعامل تپسی تأکید کرد: بسته امنیتی تپسی، ویژگیهای منحصربهفردی ارائه میدهد که تهدیدهای احتمالی هنگام سفر را به حداقل میرساند. «تماس اضطراری با واحد امنیت» یا SOS، راهکاری است که تیم تکنولوژی تپسی برای کاربران خود فراهم کرده است.
وی افزود: با استفاده از این راهکار در اپلیکیشن تپسی، اگر مسافری هنگام سفر، به هر دلیلی احساس خطر کند، میتواند گزینه «ارسال پیام اضطراری به واحد امنیت» را لمس کرده و به تیم امنیت تپسی پیام کمک بفرستد. در این صورت تیم امنیت، ظرف 2 دقیقه شرایط را بررسی میکنند و شناسایی موقعیت مکانی، در صورت نیاز با پلیس، اورژانس یا سایر نهادهای مرتبط تماس میگیرند.
منشی پور ادامه داد: ما به دنبال ارائه طرحی برای اتصال سامانه «تماس اضطراری با واحد امنیت» به واحد واکنش سریع پلیس هستیم و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح، گام دیگری برای افزایش امنیت کاربران خود برداریم.
وی با اشاره به همکاری و حمایت پلیس اماکن در بررسی صلاحیت رانندگان تپسی گفت: با کمک پلیس اماکن، امکان تائید صلاحیت رانندگان و نداشتن سابقه کیفری مؤثر آنها بهصورت آنلاین ایجاد شده است و بر اساس این همکاری، پلیس بهصورت آنلاین، صلاحیت افراد متقاضی همکاری با تپسی را بررسی و ظرف 48 ساعت نتیجه را اعلام میکند.
مدیرعامل تپسی تأکید کرد: البته ما ضمن دریافت تائید صلاحیت اولیه رانندگان، شکایتها و نظرات مشتریان خود را درباره سفیران بهصورت مستمر در تیم امنیت تپ سی بررسی میکنیم تا در صورت نارضایتی از آنها، نسبت به ادامه همکاری با سفیران تصمیمگیری شود.
منشی پور خاطرنشان ساخت: اقدامات ما در حوزه افزایش امنیت سفرهای شهری فقط به بررسی صلاحیت و پایش دائمی رانندگان محدود نمیشود و تیم فنی تپسی هم برای افزایش امنیت در هنگام سفر، راهکارهای جدیدی را ارائه داده است. از جمله این راهکارها، امکان پایش مستمر حرکت خودروهای این شرکت و گزارش سریع هرگونه حرکت مشکوک و خارج از برنامه آنهاست.
وی ادامه داد: با استفاده از این برنامه جدید، تیم پشتیبانی تپسی میتواند هرگونه انحراف از مسیر پیشبینیشده را بهسرعت شناسایی کند و درصورتیکه یکی از خودروهای این شرکت از مسیر درخواستی مسافر منحرف شده باشد یا زمان یک سفر، طولانیتر از اندازه معمول شود، بلافاصله به تیم امنیت تپ سی اطلاع داده میشود تا اقدامات لازم را انجام دهند. این ویژگی نامحسوس اپلیکیشن تپسی بهصورت هوشمند و خودکار عمل میکند و امکان نظارت این شرکت بر خدمات گسترده سفیران آن را افزایش داده است.
مدیرعامل تپسی با اشاره به سایر راهکارهای بسته امنیتی این شرکت برای مسافران ادامه داد: گزینه «اشتراک سفر» نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که میتوان با استفاده از آنها، آسودهخاطر با خودروهای این شرکت سفر کرد. از جمله اینکه مسافر میتواند با استفاده از آن، لینک سفر خود را برای یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان خود ارسال و آنها را از مسیر سفرش مطلع کند.
علمی ** 1836 ** 1055