بزرگداشت روز جهانی کارگر در پاکستان

امروز مصادف است با یکم می روز جهانی کارگر و پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد کارگر در داخل و خارج از کشور دارد به همین مناسب مقامات این کشور پیام‌هایی به مناسبت این روز صادر کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، امروز مصادف است با یکم می روز جهانی کارگر و پاکستان یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد کارگر در داخل و خارج از کشور دارد به همین مناسب مقامات این کشور پیام‌هایی به مناسبت این روز منتشر کردند.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: دولت به کارگران ایمان دارد و آن‌ها نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا می‌کنند.

وی افزود: از امروز برنامه‌های دولت تحریک انصاف برای حمایت از کارگران آغاز می‌شود که نقش مهمی در حل مشکلات اقتصادی پاکستان دارد.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان در این زمینه گفت: دولت‌های قبلی کارگران را به فراموشی سپردند اما حزب تحریک انصاف به دنبال اشتغال‌زایی در داخل و خارج کشور است.

وی افزود: شعار خوراک، پوشاک و مسکن «ذوالفقار علی بوتو» بعد از اعدام وی به فراموشی سپرده شد اما دولت فعلی پاکستان زحمات کارگران را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

در پاکستان قانون خاصی برای حمایت از کارگران وجود ندارد به همین دلیل زمین داران بزرگ و افراد ثروتمند تا جایی که می‌توانند از این قشر ضعیف سوءاستفاده می‌کنند.

کارگران پاکستانی برای تأمین وعده‌های غذایی خود مجبورند از صبح تا شب زحمت بکشند و به دستمزد ناچیز راضی باشند یا اینکه به خارج از کشور سفر کنند که دردسرهای خاص خود را دارد.

مناسبت اول مه به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده‌است که در چهارم ماه مه سال 1886، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند. کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به 8 ساعت بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان