رونمایی از تاریخ هوانوردی در نمایشگاه کتاب

مراسم رونمایی و نقد و بررسی «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» نوشته ار.جی.گرنت با ترجمه محمد رزازان در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

رونمایی از تاریخ هوانوردی در نمایشگاه کتاب

به گزارش ایسنا، این نشست به ابتکار انتشارات هوانورد (ناشر تخصصی هوافضا و هوانوردی) و همکاری انجمن ناشران دانشگاهی ایران با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران برگزار شد.

در این مراسم هفت‌نفر از متخصصان و فعالان شناخته شده هوافضا و هوانوردی سخنرانی کردند.

نوید مقصودی در این مراسم اظهار کرد: جذابیت ذاتی هوانوردی و هوافضا آن را به حوزه‌ه‏ای بسیار مورد توجه برای پرداختن رسانه‌‏ای و محتوایی تبدیل کرده است. بیان مفاهیم علمی و آموزشی هوانوردی و هوافضا با کمک از ویژگی‌‏های چندوجهی و جذابیت ذاتی آن کار را ساده‌‏تر کرده و با تکیه بر جذابیت‌‏های بصری این حوزه‏‌ها می‌‏توان در بسترهای محتوایی گوناگون به بهترین و مؤثرترین شکل به ارائه مطلب و محتوا در این زمینه پرداخت.

سپس داود ربیعی با بیان این‌که اگر تصور کنیم هوانوردی یک حوزه خاص مهندسی و صنعت است، کاملاً اشتباه است، گفت: هوانوردی در جامعه بشری همواره فرهنگ‌ساز بوده است. هیچ رسته مهندسی و صنعت را سراغ نداریم که به اندازه هوانوردی و هوافضا در عموم جامعه عاشق و طرفدار داشته باشد. موفقیت فروش کتاب «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» از زمان چاپ آن در بهمن ماه گذشته تا امروز یعنی نمایشگاه کتاب سی و دوم نشانی از همین موضوع است.

در ادامه این مراسم کتاب «پرواز؛ تاریخ کامل هوانوردی» که انتشارات هوانورد آن را با خرید رایت ترجمه از ناشر انگلیسی در بهمن ماه گذشته رونمایی کرده بود مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

همچنین از جدیدترین کتاب این ناشر با عنوان «درس آموخته‌های بزرگترین پروژه‌های هوافضایی» رونمایی شد. این کتاب تجربیات فنی و مدیریتی یکی از مدیران ناسا با سابقه 57 سال کار در صنایع هوافضای آمریکاست که ترجمه روان و تخصصی آن توسط انتشارات هوانورد برای اولین در ایران منتشر شده است.

محمد رزازان -مترجم کتاب- درباره این اثر گفت: کار جالبی که در ترجمه فارسی این کتاب کردیم اضافه کردن چهارده کلیپ متناسب با هر بخش کتاب به صورت بارکد متصل به سایت آپارات بود که خواننده به این وسیله می‌تواند بورسیه گوشی تلفن همراه خود یک کلیپ متناسب با هر فصل کتاب را نیز ببیند.

او ادامه داد: مطالب مندرج در این کتاب بسیار شبیه مسائلی روزمره‌ای است که ما در صنعت خود با آن مواجهیم و حقیقتاً عرضه این اثر دست کمی از عرضه یک فناوری ندارد.

در ادامه مراسم سید علیرضا شوبیری، مدیر مسئول انتشارات هوانورد استقبال مخاطبان از این نشست را بسیار بیش از انتظار توصیف کرد و گفت: هوانوردی یک فرهنگ و یک علم است. ما الان برای برخی تالیفات در دست انجام خود متقاضی خرید رایت ترجمه از کشورهای اروپایی داریم.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان