احتمال درگیری نظامی ایران و آمریکا

وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندپندنت گفته که جنگ با آمریکا قریب‌الوقوع نیست.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای با یک رسانه انگلیسی گفته با آنکه تصور نمی‌کند جنگ میان ایران و آمریکا قریب‌الوقوع است اما اتفاقات تصادفی ممکن است به درگیری نظامی تبدیل شوند.

ظریف در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت درباره منظورش از این اتفاقات تصادفی به تنش‌های احتمالی بر سر عبور کشتی‌ها از تنگه هرمز اشاره کرد. او همچنین دستگیری چند سرباز آمریکایی در سال‌ 2016 در آب‌های خلیج فارس را یکی دیگر از اتفاقاتی دانست که بروز موارد مشابه با آن می‌تواند به درگیری منجر شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در این مصاحبه همچنین بار دیگر گفته که برای مبادله زندانی بین تهران و واشنگتناختیارات دارد. او گفته که ایران حاضر است آمریکایی‌های بازداشت‌شده در ایران را با ایرانی‌هایی که به جرم دور زدن تحریم‌ها در آمریکا و جاهای دیگر بازداشت شده‌اند تبادل کند.

ظریف گفته که طرح مبادله او برای زندانیان «نازنین زاغری»، تبعه انگلیسی محکوم‌شده در ایران را شامل نمی‌شود.

ظریف به سوال خبرنگار ایندیپندنت درباره دلیل مصاحبه‌اش با رسانه محبوب ترامپ، فاکس‌نیوز هم پاسخ داده و گفته که خواسته با طرفداران رئیس‌جمهور آمریکا ارتباط بگیرد. او گفت: «چون گاهی صحبت کردن با طرف مقابل مهم است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، البته گفت که مصاحبه‌اش در روزهای اخیر با فاکس‌نیوز اولین مصاحبه نبوده و او هنگامی که سفیر ایران در سازمان ملل بوده هم با این شبکه گفت‌وگو کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان