کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن در راه است؟

کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت مسکن در راه است؟مدیر عامل بانک مسکن از اجرای یک بسته رونق زا در بخش مسکن، ساختمان و کنترل سفته بازی در بازار مسکن خبر داد و گفت: این برنامه موجب کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن خواهد شد.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در اولین همایش فصلی مدیران بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن از اواخر سال گذشته کار تدوین و تهیه نقشه برای مقابله با دشمن در جنگ تمام عیار اقتصادی را آغاز کرد گفت:این نقشه به دنبال اجرای یک بسته رونق زا در بخش مسکن و ساختمان با استفاده از پتانسیل بازارهای پول و سرمایه است. یعنی به دنبال فرصت سازی از تهدیدات پیش رو است.

وی افزود:بسته رونق بخش مسکن که بانک مسکن آن را تهیه کرده، فراتر از تسهیلات دهی است چرا که با توجه به جهش قیمت مسکن در تهران، خرید خانه توسط خانه اولی ها سخت شده است و لذا ممکن است تقاضای خرید مسکن در شهرهای اطراف تهران یا موج های قیمتی در سایر شهرها بوجود بیاید.

رحیمی انارکی خاطر نشان کرد:در این بسته عواملی که موجب افزایش قیمت مسکن می شود شناسایی شده است و تا حد امکان راهکارهای کنترلی برای آنها در نظر گرفته شده است. یکی از مهمترین راهکارهای این بسته، کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت تمام شده مسکن از طریق مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی توسط بانک مسکن است.

مدیر عامل بانک مسکن گفت:بانک مسکن به دنبال آن است که در چارچوب این بسته، امکان خرید اعتباری مصالح ساختمانی در حجم انبوه را برای سازنده های حرفه ای، صلاحیت دار و معتبر فراهم بیاورد. موضوع مهم دیگر در این بسته، کنترل سفته بازی در بازار مسکن است.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه آمریکا و رفتار خصمانه رئیس جمهور آمریکا از طریق خروج از برجام، شرایط اقتصاد را در وضعیت خاص قرار داده است خاطر نشان کرد: برای عبور امن از مسیر پیش رو، لزوم هوشمندی، هوشیاری و سخت کوشی تک تک مدیران ضروری به نظر می رسد.

به گفته وی، در سال ۹۷ میزان پرداخت کل تسهیلات توسط بانک مسکن ۱۲ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کرد که این موضوع «نشانه کارآیی بیشتر بانک مسکن در شرایط اقتصادی حاکم بوده است.

رحیمی انارکی افزایش حجم پرداخت تسهیلات توسط بانک مسکن در سال گذشته را ناشی از فعال سازی دارایی های عملیاتی عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات پرداختی، صرف نیاز بخش مسکن و ساختمان شد.

مدیر عامل بانک مسکن اظهار امیدواری کرد در سال جاری سرانجام موضوع افزایش ۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه بانک مسکن نیز تحقق پیدا کند. این موضوع در دولت و با پیگیری وزارت اقتصاد در حال بررسی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان