به سفارش اپسکو انجام می شود؛

همکاری ایران و چین در ساخت منظومه ماهواره دانشجویی

یک مقام مسئول در سازمان فضایی ایران از همکاری این سازمان با دانشگاه بیهانگ چین در پروژه مشترک منظومه ماهواره­ کوچک دانشجویی اپسکو (سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه) خبر داد.

همکاری ایران و چین در ساخت منظومه ماهواره دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، مجتبی سرادقی سرپرست معاونت فناوری فضایی سازمان فضایی ایران از انعقاد قرارداد پروژه مشترک منظومه ماهواره­ کوچک دانشجویی اپسکو با همکاری سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ چین ظرف چند روز آینده خبرداد.

وی گفت: با توجه به تصویب و آغاز رسمی پروژه طراحی و ساخت ماهواره کوچک دانشجویی اپسکو (SSS) با مدیریت و همکاری سه کشور ایران، چین و پاکستان، ظرف چند روز آینده، قرارداد طراحی و ساخت بخش‌هایی از این منظومه بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه بیهانگ، به عنوان نماینده چین، منعقد می شود و این قرارداد سه سال به طول خواهد انجامید.

سرادقی اظهار کرد:‌ سازمان فضایی ایران این پروژه را در داخل کشور با همکاری ‌نهادهای توانمند داخلی از جمله دانشگاه‌های دارای تجربه و زیرساخت‌های فضایی مناسب انجام می دهد.

معاون فناوری سازمان فضایی ایران افزود: این پروژه منظومه ماهواره‌ای با هدف آموزش و انتقال دانش فنی به صورت مشترک میان 8 کشور عضو اپسکو (ایران،‌ چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، پرو، تایلند و بنگلادش) انجام می شود و هدف آن ساخت یک منظومه شامل یک میکروماهواره 30 کیلوگرمی و دو کیوبست 3U است.

 وی افزود: ماموریت این منظومه ماهواره‌ای، تصویربرداری از زمین، دوزیمتری، کنترل ترافیک هوایی، کنترل ترافیک دریایی و Formation Flying و لینک بین ماهواره‌ای خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر