دادستان کل: وزیر ارتباطات باید در تلویزیون به سئوالات کارشناس ما پاسخ دهد/ ماجرای ۳۰ هزار نامه بابک زنجانی

سرویس جامعه فردا: حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، در مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران که صبح شنبه در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: خوشا به حال کسی که پس از پایان دوره مسئولیتش دعای خیر پشت سر آن باشد که امیدوارم آقای دولت آبادی هم همینطور باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر وی افزود: گواهی می‌دهم که دولت آبادی تلاش‌های زیادی داشته است و شبانه روز فعالیت می‌کرد. وقت برای دادستان تهران معنا ندارد.

منتظری با بیان اینکه وظایف دادستان زیاد است گفت: نظارت بر اجرای احکام و عملکرد قضائی دادگستری بر عهده رئیس کل دادگستری است. اما با توجه به اینکه دادستان؛ قاضی ایستاده است وظایف زیادی دارد. یک حوزه وظیفه دادستان، تعقیب و رسیدگی به شکایت مردم است.

وی خطاب به رئیس جدید دادستانی تهران گفت: رضایتمندی مردم از مراجعه به دادسرای تهران شرط اول موفقیت شما است. شهر تهران جمعیتی قریب به ده میلیون تهران دارد، استان فارس نیست. راه جلب رضایت مردم را باید پیدا کرد.

منتظری ادامه داد: حقوق مردم گاهی به گونه‌ای است که حقوق عمومی را هم دارد. حقوق عمومی به معنای این است که مردم حقوق عامه‌ای دارند که شاکی خصوصی ندارد و به عنوان مدعی العموم باید دنبال شود. حقوق عمومی اگر بخواهیم بسنجیم مورد‌های زیادی را نسبت به حقوق خصوصی را شامل می‌شود.

منتظری در رابطه با مبارزه با فساد گفت: مبارزه با فساد تنها متوجه قوه قضائیه نیست به گونه‌ای نباید در جامعه حرف بزنیم که همه مسائل مرتبط با فساد متوجه دستگاه قضا است. ما معتقدیم و ثابت می‌کنیم مبارزه با فساد اولاً متوجه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید طوری عمل کنند که بستر فساد فراهم نشود. درصد زیادی از مبارزه با فساد با این دستگاه‌ها است. از وزیر گرفته تا رؤسای بانک‌ها و سایر مسئولان اجرایی بر نظارت و صیانت و حراست، آن گونه عمل بکنند که زمینه انجام فساد نباشد. فساد‌هایی که اخیراً در زمینه‌های مختلف بوده است به دلیل کوتاهی مسئولان است. چرا باید بانک مرکزی ارز به قیمت دولتی را به گروهی بدهد که پس از مدت‌ها توانستم لیست 2500 نفری را بگیرم.

وی افزود: 2500 پرونده باید تشکیل می‌شد، اما با جعفری دولت آبادی نشستیم و گفتیم از رقم‌های بالاتر شروع کنیم.

منتظری از دادستان سابق تهران سوال کرد از این تعداد چند مورد رسیدگی شد که دولت آبادی گفت: 150 مورد رسیدگی شده

دادستان کل کشور اعلام کرد: هر جایی که دولت، مسئولان دولتی و بانکی و ... نیاز به همکاری داشتند آمادگی کامل داریم. مبارزه با فساد از ضروریات جامعه ما است.

وی اظهار داشت: دادستانی تهران در خط مقدم مبارزه با فساد است. اصولاً دادسرا‌ها در حوزه مقابله با حرم مسؤلیت دارند و نخستین مسئول قضائی است که باید در دل حوادث حضور یابد. نکته بعدی برای ممتاز بودن دادسرای تهران، مرکزیت این مجموعه و مقابله با پرونده‌های ملی است.

دادستان کل کشور به حوزه صلاحیت دادسرای تهران اشاره کرد و گفت: پرونده‌های ملی و بین المللی هم اینجا مطرح می‌شود. دادسرای تهران 33 ناحیه است که 17 ناحیه آن تخصصی و ما بقی غیر تخصصی است. تعداد معاونت‌های مصوب 44 است، اما الان 33 معاونت است.

وی ادامه داد: دولت باید فکری‌در رابطه با معضل مهم نیروی انسانی در دادسرای تهران بکند. بر اساس تشکیلات مصوب 3 هزاز و 359 پست است که الان 2104 نفر فعال هستند که از این تعداد 800 و خورده‌ای روزمزد یا از جای دیگر آمدند و استخدام نیستند.

منتظری خطاب به دولت، گفت: اکر می‌خواهید تهران به لحاظ رسیدگی به شکایت‌ها نمره قابل قبولی داشته باشد باید مشکلات آن حل شود. قبلاً هم به مسیولان گفتم به داد دادسرای تهران برسید.

وی خطاب به دادستان جدید تهران، گفت: زحمات ما در دادسرای تهران را به اطلاع می‌رسانیم تا شمای کلی از دادسرا داشته باشید. به این نتیجه رسیدیم دادسرای تهران نیاز به اصلاح ساختار دارد. مطالعاتی در این رابطه انجام شده که در اختیارتان می‌گذاریم. اصلاح ساختار امروز از ضروریات است.

منتظری با اشاره به حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه، گفت: رهبری در حکم مقید کردند که برنامه‌ها منظم و زمان باشد. زمان بندی داشته باشد نه مثل سخنرانی آقای القاصی که قرار بود ده دقیقه زمان داشته باشد، اما طولانی‌تر شد.

دادستان کل کشور افزود: وضعیت امروز دادسرای تهران مورد قبول نیست، البته بخشی از آن به عملکرد آقای دولت آبادی بر نمی‌گردد. وقتی ایشان مراجعه کرده و التماس می‌کند قاضی به وی بدهیم دیگر چه باید بکنند. گاهی می‌بینیم به جای کارمند رسمی، کارمند شهرداری در دادسرا هست آیا این برای ما ننگ نیست که کارمند شهرداری در دادسرا باشد. کلید حل مشکلات در دست دولت است و از رئیس جمهور می‌خواهیم کاری بکند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: آمار شکایت و پرونده‌های وارده در دادسرای جرایم رایانه‌ای را می‌خوانم در سال 95 سه هزار و 821؛ سال 96، 38 هزار؛ در سال 97، 46 هزار و 704 فقره پرونده داشتیم. مسئولان این آمار‌ها را دقت کنند و آویزه گوش شأن بکنند، چطور می‌خواهیم در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

منتظری بر مدیریت فضای مجازی تاکید کرد و افزود: بیشترین مسائل مربوط به فضای مجازی در حیطه وزارت ارتباطات است. به عنوان مدعی العموم می‌گویم آقای وزیر ارتباطات با حضور کارشناسی که من معرفی می‌کنم در تلویزیون بنشین و پاسخ سوالات ما از جمله اینکه چرا برای تشکیل فضای مجازی ملی اقدامی نمی‌کنید چرا خواسته رهبری را انجام نمی‌دهید؟ عامه مردم می‌خواهند، چرا کوتاهی می‌کنید؟ آقای وزیر چرا مصوبات شورای عالی فضای مجازی را انجام نمی‌دهید؟ چرا شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت نمی‌کنید؟ شبکه‌هایی که جایگزین اینستاگرام جهنمی است را چرا تقویت می‌کنید؟ چرا باند زیادی در اختیار شبکه‌های خارجی قرار می‌گیرد؟ مگر قرار نبود پهنای باند از شبکه‌های خارجی به داخلی‌ها اضافه شود، پاسخ دهد.

وی با انتقاد از پاسخ وزیر ارتباطات در رابطه با حادثه طلبه مظلوم همدانی، گفت: من وزیر را شخصاً ندیدم تا به او دست مریزاد بگویم.

منتظری در ادامه انتقادات خود به وزیر ارتباطات، گفت: شما در یک سخنرانی طوری‌حرف زدید که سند 2030 را تقویت کردید خوشبختانه رهبری اخیراً در رابطه با این سند توضیحات مکفی دادند.

جعفری دولت آبادی

جعفری دولت‌آبادی: بابک زنجانی 30 هزار نامه نوشته است!

عباس جعفری دولت آبادی در مراسم معارفه دادستان جدید تهران که صبح امروز در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: مهمترین وجهه و بعد کاری دادستان تعقیب امر جزایی و پاسخ کیفری و مقابله‌ای با جرایم است.

وی افزود: چهره دادستان‌ها بیشتر در چهره مقابله‌ای ترسیم می‌شود در حالی که چهره‌های دیگر هم دارند. دیگر، ظرفیت پیشگیرانه است که دادستان‌ها دارند و در دوره آیت الله آملی کمتر مورد استفاده قرار گرفت ان‌شاءالله در دوره جدید بیشتر استفاده شود. بخش دیگر کار دادستان‌ها بخش نظارتی‌اش است. بعد دیگر بعد حمایتی دادستان است.

جعفری دولت آبادی گفت: در قضیه گران فروشی دیدید که دادستان حرف اول را در میدان تصمیمات می‌زد و به دولت حرف خوبی زدیم گفتیم شما کارتان را انجام دهید و ما حمایت می‌کنیم و در قضیه گوشت و مرغ گفتند که دادستان شأن خودش را پایین آورد که وارد این موضوع شد در حالی که شأن مردم بالاتر است.

دادستان سابق تهران ادامه داد: وقتی من به داستانی تهران آمدم، تهران در دود و آتش می‌سوخت و هر روز اعتراضات خیابانی و دستگیری داشتیم. علاوه بر این به دلیل قضیه مرتضوی دید خوبی به دادستان نبود. 18 ماه سختی بود که پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به تحریم‌ها گفت: پس از قضیه فتنه، موج اول تحریم‌ها را داشتیم که منجر به تشکیل پرونده‌های زیادی از جمله پرونده مه آفرید شد و همچنین بازداشت‌هایی از مسئولان دولتی در آن سال داشتیم.

جعفری دولت آبادی افزود: پس از روی کار آمدن دولت جدید، با پرونده بابک زنجانی مواجه شدیم. پرونده‌ای که شش سال است در حال بررسی است و هنوز زلزله بابک زنجانی پا بر جاست. متهم در این مدت 30 هزار نامه نوشته است، این‌ها را می‌گویم که در تاریخ بماند و آن‌ها که می‌گفتند آقای دادستان چه می‌کنید بدانند که تمامی این نامه‌ها خوانده شد و امیدوارم دادستان جدید وقت کنند و آن‌ها را بخوانند.

وی افزود: آشوب‌های دی ماه سال 96 و قضیه دراویش در اسفند ماه آن سال را داشتیم و پس از آن و در سال 97 و با مشکلات اقتصادی پرونده‌های مفاسد اقتصادی را داشتیم. افراد زیادی کارشکنی کرده و مقاومت می‌کردند و ما باید از این مسیر سنگلاخ عبور می‌کردیم.

جعفری دولت آبادی افزود: دوره من با دود و آتش فتنه آغاز و با دود و آتش تحریم و فساد اقتصادی به پایان رسید. امیدوارم با رفتنم دادستانی آرامش بگیرد و آقای القاصی مهر وقت کنند به امور دادسرا‌ها بپردازند.

جعفری دولت آبادی افزود: همکاری با دستگاه‌ها بسیار خوب بود و بیشترین جلسات با دستگاه‌ها داشتیم و در حوزه‌های اجتماعی بسیار فعال بودیم.

وی با اشاره به فعالیت تخصصی برخی دادسرا‌ها گفت: دو سال کلنجار رفتم تا در قوه قضائیه جا بیندازم که بانک‌ها متولی ندارند. با تجربه‌ای که از پرونده امیر منصور داشتم بر تشکیل دادسرای جرایم پولی و بانکی تاکید داشتم. همچنین دادسرای فرهنگ و رسانه هم به طور تخصصی فعالیت خود را ادامه داد. روزی که من به دادستانی آمدم دو سه شعبه فقط مسائل امنیتی را بر عهده داشتند، اما در دوره 10 سال اخیر، دادسرای امنیت فعالیت خوبی را داشت.

دادستان سابق تهران با اشاره به پرونده‌های مهم 10 سال اخیر گفت: پرونده‌های برادر رئیس جمهور، مهدی هاشمی، پرونده‌های امنیتی مؤسسات مالی از جمله پرونده‌های مهم بودند و بیشتر وقت من صرف این پرونده‌ها می‌شد که همگی چندین جلد داشتند. من هفت صبح می‌آمدم و یازده شب می‌رفتم و غالباً پنج شنبه‌ها هم سر کار بودم.

وی تاکید کرد: دادستانی دوره درخشانی در این مدت داشت. البته حتماً نواقصی در این دوران بوده است و برخی‌ها که انتقاد می‌کردند باید دوره ما را ببینند. به عنوان مثال در قضیه دراویش در عرض یک روز بازداشت شدگان تعیین و تکلیف شدند و 30 قاضی عرض یک روز عهده دار موضوع شدند؛ بنابر این اگر کاری شده است با همکاری همه افراد بوده است.

جعفری دولت آبادی خطاب به دادستان جدید گفت: آقای القاصی مهر فراموش نکنید جز به قانون عمل نکنید. کسانی که امروز می‌گویند این کار را بکن و نکن، ممکن است فردا پشت شما را خالی کنند. امیدوارم اگر کوتاهی و نقصی بوده ما را ببخشند.

القاصی مهر دادستان تهران

القاصی‌مهر: اطاله دادرسی در سیستم فساد بوجود می‌آورد/ فضای مجازی نباید پایگاه تخریب آبروی دیگران شود

دادستان جدید تهران گفت: وقتی ما مدت رسیدگی به پرونده‌هایمان به طول انجامید منافذ فساد و زمینه‌های شکل‌گیری فساد در درون و بیرون سیستم به وجود می‌آید. وقتی که فرایند تحقیقات در طول یک پرونده طولانی شد صبر و تحمل قاضی نسبت به ارباب رجوع پایین می‌آید.

علی القاصی مهر دادستان جدید تهران در مراسم تودیع و معارفه خود ضمن عرض خوش‌آمدگویی به حضار به ویژه دادستانی کل حجت الاسلام منتظری گفت: قبل از هر سخن لازم است که برای رهبر فرزانه، حکیم و شجاع حضرت امام خامنه‌ای، ولی امر مسلمین جهان از درگاه خدای متعال عزت و صحت و تندرستی و طول عمر با عزت مسئلت نمایم و درود می‌فرستم به روح پاک شهدای انقلاب اسلامی و در رأس همه آن‌ها امام شهدا و آرزوی توفیق دارم به همه خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی.

وی افزود: بنده هم به سهم خودم از زحمات آقای جعفری دولت آبادی در دوره مسئولیت دادستانی تهران تقدیر و تشکر دارم و لازم می‌دانم از حسن اعتماد ریاست معظم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی به دلیل واگذاری این مسئولیت به بنده حقیر تقدیر و تشکر کنم و خدا را شاکر و سپاسگزارم که بعد از دوره 8 سال پر از فراز و نشیب در استان فارس امروز این توفیق را پیدا کردم.

وی گفت: معمولاًً در ابتدای معرفی هر مقام و مسئول اشاره‌ای به برنامه‌ها و سیاست‌ها می‌شود. در دستگاه قضایی برنامه و سیاست‌ها معمولاً در همه ادوار یکسان و ثابت است و اجرای برنامه‌ها یکسان است و آن هم سیاست‌ها و برنامه‌هایی است که برگرفته از مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه ترسیم فرمودند. اخیراً هم در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه ما دیدیم که توصیه‌های 8 گانه مقام معظم رهبری در حکم ریاست قوه مرقوم فرمودند.

دادستان جدید تهران گفت: معمولاً تمام فعالیت‌ها در این چارچوب قرار می‌گیرد. بنده هم انشاالله با کمک همه دوستان اقداماتی که در جهت پیشبرد همه امور انجام خواهیم داد، در این قواعد صورت خواهیم داد.

وی به بخشی از رویکرد‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در مجموعه قضایی همیشه مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد این مسئله است که میزان پاسخگویی مجموعه قضایی در قبال مطالبات مردم تا چه اندازه است، اگر ما در انجام مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایی که داریم خروجی آن منتهی به رضایت مردم شود قطعاً می‌توانیم ادعا کنیم که ما وظیفه خود را به خوبی انجام دادیم و لذا برخورد انسانی توام با اخلاق دینی با مردم از اموری است که باید همگی خود را موظف به آن بدانیم. انجام کار امور مردم اگر به درستی انجام نشود قطعاً با نارضایتی مردم همراه خواهد بود.

القاصی‌مهر به مسئله ورودی و حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: وقتی ما مدت رسیدگی به پرونده‌هایمان به طول انجامید منافذ فساد و زمینه‌های شکل‌گیری فساد در درون و بیرون سیستم به وجود می‌آید. وقتی که فرایند تحقیقات در طول یک پرونده طولانی شد صبر و تحمل قاضی نسبت به ارباب رجوع پایین می‌آید.

دادستان جدید تهران گفت: آن حساسیتی که باید نسبت به پرونده وجود داشته باشد کمرنگ می‌شود بنابراین یکی از مسائلی که موجبات سلب اعتماد و اطمینان مردم از دستگاه قضایی را پدیده آورده همین طولانی شدن رسیدگی‌ها و انباشت پرونده‌ها در سیستم قضایی است.

وی گفت: اینکه ما فقط معطوف بشویم به پرونده‌های خاص موجب تضییع حقوق دیگران خواهد شد. مسئله دیگری که به نظرم در دستگاه قضایی از اولویت برخوردار است مسئله حساسیت مسئولین و مدیران و قضات نسبت به پرونده‌های امنیتی است لذا آنچه که مردم از دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی انتظار دارند این است که باید امنیت آن‌ها در خور و شأن مردم تأمین شود و هیچ عذری مورد قبول نیست که بخواهد جان و مال مردم به خطر بیفتد و هم در فضای حقیقی و هم فضای مجازی باید حساسیت ما نسبت به آن موضوع یک حساسیت ویژه‌ای باشد.

القاصی‌مهر گفت: وقتی در یک محله‌ای آمار سرقت‌های آن تکرار می‌شود ما چه پاسخی به مردم داریم؟ در فضای مجازی نیز اینگونه است، همه ما اعتقادمان این است که از فضای مجازی باید استفاده سالم و صحیح شود و نباید پایگاهی شود برای تخریب و آبروی دیگران و زیر سوال بردن ارزش‌های نظام و اینجاست که می‌بینیم دایره زیان به افراد و مبانی دینی و اسلام در این فضا به مراتب در فضای حقیقی گسترده‌تر است که باید این موضوع با حساسیت تمام دنبال شود.

وی افزود: یکی از مواردی که امروز مردم از مسئولین نظام سلب اعتماد کردند همین فساد‌هایی است که در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، قطعاً این موضوع قابل کنترل است. آنچه که مورد خواست و توقع ما است این است که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی وظیفه دارند در شناسایی عوامل فساد و مفسدین و خصوصاً مستندسازی دلایل به اتهام آن‌ها باید داشته باشند و هیچگونه رودربایستی نباید در این موارد داشته باشند.

دادستان جدید تهران درباره نظارت بر عملکرد در مجموعه‌ها در دادسرا‌ها گفت: اقدامات باید مورد نظارت باشد و دادستانی به عنوان جایگاهی که هم مدافع فرد است و هم مدافع جامعه، قطعاً در تمام پرونده‌ها به عنوان یک پای ثابت پرونده حضور خواهد داشت. از احکامی که براساس قانون صادر می‌شود حمایت می‌کنیم، اما در احکامی که بدون حقوق جامعه و فرد صادر می‌شود قطعاً باید کنترل صورت گیرد.

وی افزود: برخی اوقات در یک پرونده حقوقی ما می‌بینیم که احکامی صادر می‌شود که میلیارد‌ها تومان حقوق دولت تضییع می‌شود و این‌ها قابل پیگیری است.

وی در رابطه با استقلال دستگاه قضایی گفت: ما از قضاتی که مستقل هستند دفاع می‌کنیم و در کنار این دفاع نظارت‌های لازم بر عملکرد رفتاری و کاری آن‌ها صورت خواهد گرفت.

دادستان جدید تهران در مورد بحث عدم تاثیرپذیری از جریانات رسانه‌ای گفت: در زمانی که به این مطلب برسیم که حق با چه کسی است روی آن پافشاری خواهیم کرد. اینکه فکر کنیم با فضاسازی و اعمال دخالت‌ها، قاضی بخواهد کوتاه بیاید درست نیست. ما در مقام تصمیم‌گیری تحت تأثیر هیچکسی قرار نخواهیم گرفت و آنجایی که حق مظلوم از ظالم باید گرفته شود هیچ جریانی نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

وی افزود: انجام امورات قضایی یک کار مشترک است، برایند عملکرد دستگاه قضایی یک حکم عادلانه و منصفانه است و تحقق این حکم عادلانه و منصفانه مستلزم همکاری بین بخشی و دخالت مقامات قضایی متعدد در فرایند رسیدگی و دستگاه‌های امنیتی و نظامی ما است و برای تحقق این مسئله باید این تعاملات وجود داشته باشد و قطعاً بنده به عنوان دادستان از اقدامات قانونی و دلسوزانه همکاران خود در مجموعه دادسرا و دادگاه و هم عزیزانمان در مجموعه‌ی ضابط حمایت خواهیم کرد و قطعاً نظارت بر آن‌ها هم وجود خواهد داشت و انشاالله با کمک شما دوستان بنده هم به عنوان عضو کوچکی از این مجموعه تلاش می‌کنیم که رضای خدای متعال که همان جلب رضایت مردم است اهتمام شود.

دادستان جدید تهران گفت: در جلسات آتی در بحث زندان صحبت خواهم کرد. هر فردی که مرتکب جرم شود از یک حقوق انسانی برخوردار است، بنابراین در بحث نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها به عنوان یک حق باید پیگیری‌هایی انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای آقای جعفری دولت آبادی در مقام جدید به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات آرزوی موفقیت دارم.

اسماعیلی: دولت‌آبادی در برخورد با فتنه 88 کارنامه موفقی داشت
رییس کل دادگستری استان تهران گفت: حدود 10 سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولت آبادی با حوادث تلخ فتنه 88 آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین اسماعیلی، در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید تهران اظهار کرد: دوره تحول در قوه قضاییه که با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی آغاز شده، تقارن مبارکی با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و گام دوم انقلاب و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در این ایام پیدا کرده است.

وی افزود: گام دوم انقلاب، دوره تحول در این قوه حساس و حاکمیتی، دوره عزت و کرامت قاضی دادگاه، دوره صیانت از سلامت دستگاه قضایی و برخورد با مفاسد بدون ملاحظه این و آن، دوره انقلابی‌گری و کار جهادی، دوره دفاع تمام قد از حقوق مردم و برخورد قاطع با مفسدان و جنایتکاران و دوره خدمت بی منت به مردم و مردمی بودن قوه قضاییه و دادگستری‌هاست.

رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: دوره تحول، دوره‌ای است که همه ما باید در برابر مردم به تعبیر ریاست قوه قضاییه، خادم عادل و حامی مطمئن باشیم.

اسماعیلی گفت: دادسرای عمومی و انقلاب تهران مهمترین و اثرگذارترین بخش دادگستری به عنوان دهلیز چپ و راست قلب و ورودی و خروجی این مرکز حیاتی است. ثمره شیرین عدالت را با هدایت خون سالم در تمام مویرگ‌های جامعه جاری می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در دوره تحول قرار بر این است تحت تدابیر ریاست قوه قضاییه همدلی و هماهنگی نرمافزاری و در یک کلام یکپارچگی بیشتر در اجزای قوه قضاییه به ویژه در دادگستری تهران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دادسرای تهران و دادستان تهران دارای شأن، جایگاه، اختیارات و مسئولیت‌های ویژه‌ای هم در استان و هم در سطح ملی و بین‌المللی است و در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی ویژگی‌های بی‌بدیل دارد و نیازمند تعامل و همکاری و هماهنگی و ارتباط با مقامات عالی‌رتبه قضایی، اجرایی، امنیتی و انتظامی و مانند آن است.

وی تصریح کرد: دادستانی تهران در انجام امور محوله نیازمند برخورداری از پشتوانه و حمایت‌های لازم است، اما هیچ کدام از این امور مهم جایگاه دادسرا و دادستانی را از دادگستری کل و قوه‌قضاییه به دادستانی کل کشور مجزا و منفک نمی‌کند؛ به همین دلیل در دوره تحول براساس ساختار سازمانی و جایگاه‌های قانونی ارتباط دادسرا و دادگاه و دادسرا و دادستان کل کشور و ستاد قوه قضاییه، نهادینه خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: حدود 10 سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولتآبادی با حوادث تلخ فتنه 88 آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم و مسئولیت وی با توجه به تلاطم اقتصادی در حوزه ارز، سکه و خودرو و امثال آن، با برخورد قاطع با اخلالگران در نظام اقتصادی به پایان رسید.

وی گفت: به برادر عزیز و مدیر جوان و انقلابی آقای علی القاصیمهر نیز تبریک می‌گویم و انتخاب ایشان حاصل مرکب پیشنهاد اینجانب به عنوان رئیس دادگستری تهران و تصویب ریاست قوه‌قضاییه است.

اسماعیلی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی در دوره تحول اهتمام به اجرای دقیق همه قوانین است که نمونه بارز آن در انتخاب ریاست دیوان عالی کشور و اجرای اصل 167 قانون اساسی و نیز انتخاب دادستان تهران تجلی یافت.

رییس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: جایگاه و نقش دادستان تهران و اهمیت این جایگاه حق را برای رئیس قوه قضاییه ایجاد می‌کرد که دادستان تهران را راسا انتخاب کند، اما ایشان بار‌ها نظر اینجانب را در این زمینه جویا شدند و بنده نیز مکرراً عرض کردم که اگر قرار است رئیس کل دادگستری استان تهران تغییر کند با رئیس کل جدید نیز تبادل نظر کنید که فرمودند: نظرات مرکب را گرفته و تصمیم‌گیری می‌کنیم. نهایتا از بین گزینه‌های پیشنهادی، آقای القاصی‌مهر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران انتخاب شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان