رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد

ایجاد تسهیلات قضایی برای اهالی جزیره هرمز با ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تجهیز شورای حل اختلاف

به منظور شفافیت در پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به مطالبات مردم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولین قضایی این استان با مردم جزیره هرمز دیدار کردند.

ایجاد تسهیلات قضایی برای اهالی جزیره هرمز با ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تجهیز شورای حل اختلاف/ برپایی میز خدمت مسئولین قضایی استان هرمزگان در مسجد جامع جزیره هرمزبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در دیدار رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی با مردم که بیش از سه ساعت به طول انجامید هر یک از مراجعان درخواست‌های خود را در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و قضایی، چون تسریع در روند رسیدگی و اجرای احکام، پذیرش اعاده دادرسی و اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری اعلام کردند که درخصوص رسیدگی به مسائل و مشکلات هر یک از مراجعان دستورات لازم صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این دیدار، هدف از بازدید مسئولین قضایی استان از جزیره هرمز را دیدار با مردم شهید پرور این جزیره و بررسی مشکلات قضایی و حقوقی آن‌ها عنوان کرد.

وی ضمن تشکر از استقبال امام جمعه، شهردار و سایر مسئولین و مردم شریف جزیره هرمز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در جریان این بازدید، مسئولان قضایی استان هرمزگان در دیدار با شهروندان ضمن رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها، دستورات لازم را به منظور رفع مسائل و مشکلات مطرح شده صادر نمودند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ابراز امیدواری کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جریان این دیدار مردمی به منظور تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مراجعین، مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین تصریح کرد: با توجه به الحاق جزیره هرمز به شهرستان بندرعباس، دادگستری کل استان هرمزگان از طریق ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی و تقویت و تجهیز شورای حل اختلاف، زمینه را برای تسهیل دسترسی مردم جزیره هرمز به محاکم قضایی فراهم می‌سازد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهارداشت: چنانچه در آینده شرایط تأسیس دادگاه عمومی بخش در جزیره هرمز فراهم شود، در این زمینه اقدامات لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای جزیره هرمز و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی، دیدار با امام جمعه، مسئولین اجرایی و روحانیون و بازدید از شورای حل اختلاف، دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان بازدید از جزیره هرمز بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان