پس از گلزار، این‌بار یک خواننده مجری می‌شود

بنیامین بهادری جایگزین احسان علیخانی می‌شود

خبرآنلاین: شبکه سه برای ویژه‌برنامه پیش از افطارش در سکوت خبری کامل تدارک ویژه‌ای دیده است. باکسی که در تمام سال‌های گذشته احسان علیخانی با «ماه عسل» آن را در اختیار داشت، حالا قرار است با برنامه جدیدی که هنوز نامش خبری نشده در اختیار یک خواننده قرار بگیرد.

در جشنواره جام‌جم بود که احسان علیخانی اعلام کرد امسال دیگر «ماه عسل» را نمی‌سازد و تصمیم دارد عصر جدیدی را با «عصر جدید» در کارنامه کاری‌اش شروع کند. مرحله مقدماتی «عصر جدید» تا پیش از ماه رمضان به پایان رسید و قرار است مرحله فینال آن در ماه رمضان، طبق روال گذشته، در روزهای اول هفته و پس از افطار پخش شود.

با این اتفاق شبکه سه باید برای باکس خالی پیش از افطارش برنامه‌ای را تدارک می‌دید. برنامه‌ای که بتواند جایگزین برند قدرتمند «ماه عسل» باشد که در طی سال‌ها مخاطبان خاص و ثابت خود را پیدا کرده بود و حالا عملا بخشی از مخاطبان این شبکه منتظر برنامه جدید این شبکه برای ساعات پیش از افطار هستند.

حالا اما گفته می‌شود بنیامین بهادری که بازیگری را هم در «سلام بمبئی» تجربه کرده، در راستای سیاست مدیر شبکه سه برای سلبریتی‌محوری و جذب چهره‌های مطرح در عرصه‌های مختلف هنریریال قرار است از ساعتی پیش از افطار تا افطار روی آنتن شبکه 3 باشد و احتمالا برنامه‌ای گفت‌وگومحور را روی آنتن ببرد.

بنیامین بهادری پیش از این قرار بود برنامه «تب تاب» را برای همین شبکه اجرا کند اما به یک‌باره باربد بابایی جایگزین او شد. دلیل این اتفاق هیچ‌وقت اعلام نشد اما برخی عدم توافق مالی و برخی دیگر دلیل آن را مخالفت صداوسیما با اجرای این خواننده مطرح کردند.

بنیامین بهادری جایگزین احسان علیخانی می‌شود

 

امیرحسین مدرس مجری سحرگاهی شبکه دو شد

تسنیم نوشت: «خوان‌نیاز» برنامه سه‌ساعته شبکه دو سیماست که اجرای آن به مجری باسابقه تلویزیون رسید.

 «خوان‌نیاز» عنوان برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که محسن کلاهدوز مدیر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی این شبکه خبر داد: امیرحسین مدرس این برنامه را اجرا می‌کند. با این احتساب بعد از مدت‌ها این مجری تلویزیون فارغ از شبکه چهار، در شبکه دیگری به اجرا می‌پردازد. این برنامه به تعبیر میدر پخش و سرپرست گروه اجتماعی و فرهنگی شبکه، برنامه اجتماعی و معارفی است نه معارفی خاص و مونولوگ‌محور! چرا که «خوان‌نیاز» عنوان برنامه سحرگاهی شبکه دو سیماست که با رویکرد خانواده رمضان روی آنتن می‌رود و مربوط به قشر خاصی نیست. هرکس روزه می‌گیرد و سحرگاه بیدار می‌شود مخاطب این برنامه است. برنامه ما اصلاً یک برنامه معارفی خاص و مونولوگ‌محور نیست بلکه اجتماعی و معارفی عامه‌پسند روی آنتن می‌رویم. در «خوان نیاز» فقط مجری نیست حرف می‌زند و در کنار آن مناجات‌خوان و آیتم‌های مختلف، برنامه متنوعی را گردهم می‌آورد.

او در خصوص جزئیات بیشتر برنامه تأکید کرد: دو مناجات‌خوانی قبل و بعد از اذان صبح داریم که پس از اذان مناجاتی با رویکرد امام زمان(عج) خواهیم داشت. برنامه با قرائت قرآن کریم آغاز می‌شود و اذان صبح را هم زنده پخش می‌شود. این برنامه از فردا ساعت 02:30 صبح روی آنتن می‌رود. ما در برنامه‌مان ارتباط با استان‌ها داریم و همه ایران مثل سال گذشته درگیر «خوان‌نیاز» هستند. با مشهد مقدس ارتباط خاص داریم و آیتم‌های تربیت‌محوری را با رویکرد تربیت مذهبی نوجوانان، جوانان و رفتارهای الگوی اسلامی در خانواده مطرح خواهیم کرد. درباره سبک زندگی و تغذیه اسلامی صحبت می‌کنیم و البته گفتگوهای متنوع، شاعر و مناجات‌خوان داریم. این برنامه حداقل سه ساعته خواهد بود و از حدود ساعت 2:30 الی 5 صبح روی آنتن خواهیم بود.

 

افطار برنامه‌ای نداریم؛ مناجات محمود کریمی هر روز روی آنتن

کلاهدوز با اشاره به دو بار پخش سخنرانی در ایام رمضان، گفت: برای افطار به جهت تلاقی اذان مغرب و عشاء با اخبار 20:30، برنامه ویژه افطار نخواهیم داشت. اما دو سخنرانی در ساعات 6 الی 6:30 صبح و بعد از اذان ظهر حدود ساعت 13:30 جزو برنامه‌های رمضانی شبکه دو سیماست. در مناسبت‌های ویژه ایام رمضان مداحی ویژه‌ای خواهیم داشت. مناجات‌خوانی محمود کریمی هر شب از مشهد مقدس حدود ساعت یک و نیم بامداد روی آنتن می‌رود.

 

جنگ شبانه با هدف نشان دادن تلاش‌ها و موفقیت‌ها

وی در پاسخ به این سوال که شبکه دو سیما جنگ رمضانی خواهد داشت، بیان کرد:  ساعت 23:30 جُنگ شبانه رمضانی شبکه دو روی آنتن می‌رود؛ این برنامه را احسان ارغوانی تهیه و محسن آزادی اجرا می‌کند. قرار نیست به شکل جُنگ‌های دیگر باشد؛ یک برنامه‌ای برپایه موفقیت‌های انسان جلوی دوربین می‌رود و ما با نمونه‌هایی که معرفی می‌کنیم آن تلاش‌ها و همیّت‌ها را به تصویر می‌کشیم. نمونه‌هایی مثل مستندهای «پل فروردین» در مناطق سیل‌زده از طریق این جنگ شبانه 70 دقیقه‌ای پخش می‌شود. این برنامه ترکیبی در کنار ایجاد فضایی معنوی تلاش می کند تا حالی خوب را به مخاطبان خود هدیه کند.

 

جزئیات بیشتر برنامه‌های رمضانی شبکه دو

* فصل جدید «هزار راه نرفته» نیز از دیگر تدارکات شبکه دو سیماست که در ماه رمضان روانه آنتن خواهد شد. این برنامه به تهیه‌کنندگی ناهید سادات شریفی با حضور گروهی از کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های شهید بهشتی و تهران به طرح مساله و بررسی مسائل مربوط به خانواده، قبل از ازدواج، طلاق و بعد از جدایی خواهد پرداخت و شامل بخش‌های متعددی می شود. «هزار راه نرفته» کاری است از گروه خانواده که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:30 روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت 8:40 خواهد بود.

*فصل پنجم برنامه «کام شیرین» با هدف مهارت آموزی و آموزش تکنیک های والدگری و تربیت فرزند در مباحث مختلف و سنین گوناگون توسط کارشناسان به بحث و گفتگو و بررسی گذاشته می‌شود. محمد کاظم‌زاده و رضا ناظری به عنوان روانشناس در برنامه حضور دارند و ثریا بناکار اجرای این برنامه را برعهده دارد. کام شیرین» کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی که در ماه مبارک رمضان روزهای زوج ساعت 17:10 روانه آنتن می شود و تکرار آن ساعت 6:35 خواهد بود.

*گروه کودک و نوجوان با مجموعه تلویزیونی «محله گل و بلبل»، «ترنم باران» و «ویژه برنامه نمایشگاه قرآن» در ماه مبارک رمضان همراه مخاطبان این شبکه خواهد بود. «محله گل و بلبل» به تهیه کنندگی مسلم آقاجانزاده، اجرای داریوش فرضایی و کارگردانی احمد درویش علیپور هر روز ساعت 18:35 روانه آنتن خواهد شد.

*«ترنم باران» عنوان ویژه برنامه معارفی ویژه کودکان و نوجوانان است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15:20 از قم پخش می شود و ویژه برنامه نمایشگاه قرآن نیز کاری است از مجتبی ظریفیان و آزیتا رضایی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 در جدول پخش برنامه های شبکه دو سیما قرار دارد.

*ادامه فصل ششم از مستند «از لاک جیغ تا خدا » که قسمت‌های گذشته آن مورد تحسین و استقبال گسترده مخاطبان خاص و عام قرار گرفت هر روز ساعت 18:05 از شبکه دو سیما پخش می شود و بازپخش آن ساعت 5 خواهد بود. این برنامه کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی و با محوریت تکریم حجاب و بانوان محجبه که همراه با روایت‌هایی از بانوانی که به تازگی موفق به بهره‌مندی از پوشش چادر شده اند، روایت می شود. الگوسازی برای جامعه دختران و زنان کشور و نیز ارائه حجاب برتر از اهداف این برنامه است.

*«شفا» برنامه‌ای است ترکیبی که با رویکرد ایجاد حال خوب و حس امیدواری و با هدف گسترش فرهنگ کمک رسانی و شناخت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این ایام روانه آنتن می‌شود. «شفا» کاری است از گروه خانواده به تهیه کنندگی علی اکبر کریمی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.

*«نمادو» دوربین شبکه دو در سراسر کشور و کاری از گروه دانش و اقتصاد در ایام رمضان با گزارش هایی خاص از استان ها و مناطق مختلف کشور پیرامون انعکاس مراسم ویژه این ماه در خدمت بینندگان شبکه دو سیماست.

*در لیالی نورانی قدر شبکه دو سیما ویژه برنامه های خود را در قالب قرائت دعای جوشن کبیر و برگزاری مراسم احیاء از ساعت 23:15 در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به صورت زنده تقدیم بینندگان این شبکه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان