وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اقتصاد مقاومتی باید در بستر گفتمان‌سازی فرهنگی شکل بگیرد

صالحی‌امیری به نامزدها؛ فریب و تزویر بین مردم خریدار ندارد

عضو کابینه دولت یازدهم گفت: مردم به خوبی مسائل را تشخیص می‌دهند، ما با جامعه آگاه، فرهیخته و تیزبین مواجه هستیم، کار فریب و تزویر دیگر در افکار عمومی خریدار ندارد.

صالحی‌امیری به نامزدها؛ فریب و تزویر بین مردم خریدار ندارد

سیدرضا صالحی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره اینکه نامزدهای رقیب آقای روحانی روی حوزه اقتصادی متمرکز شده‌ند، از سه برابر کردن یارانه ها و پرداخت 250 هزار تومان پول به بیکاران صحبت می کنند و بی توجه به مسائل و دغدغه های فرهنگی کشور هستند، گفت: درباره وضعیت دیگر کاندیداها مطلع نیستم اما آقای روحانی برنامه جامع فرهنگی دارد که در تداوم برنامه فرهنگی دولت یازدهم است.

وی روحانی را عضو مجلس خبرگان رهبری، صاحب قلم در حوزه فرهنگی و در مجموع شخصیت فرهنگی، روحانی و فقیه خواند و ادامه داد: برنامه تدوین شده فرهنگی آقای روحانی را در مناظره ها خواهیم دید. از اولویت های آقای روحانی در کنار مسائل اقتصادی، توجه به مسائل فرهنگی است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید مسائل فرهنگی را زیرساخت مسائل اقتصادی توصیف کرد و تأکید کرد: اگر تأکید بر اجرای برنامه های اقتصادی مقاومتی می کنیم معتقدیم قبل از هر کاری اقتصاد مقاومتی باید در بستر گفتمان سازی فرهنگی شکل بگیرد. اگر بحث سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف را در نظر داریم، این کار در بستر فرهنگی قابلیت تحقق پیدا می کند بنابراین معتقدیم تا توسعه فرهنگی شکل نگیرد برنامه های توسعه اقتصادی به ثمر نمی رسد.

وی ادامه داد: آشتی با اصحاب فرهنگ و هنر، ایجاد ثبات و آرامش در فضای فرهنگی، توسعه زیرساخت های فرهنگی، گفتمان سازی فرهنگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، توسعه تولیدات فرهنگی در حوزه سینما، تئاتر کتاب و موسیقی و توجه به نهادهای فرهنگی از جمله برنامه های آقای روحانی است که در زمان مناظرات به آن برنامه ها اشاره می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک توصیه کلی به همه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: صداقت، شفافیت، واقع‌گرایی باید مبنای عمل باشد. مردم به خوبی مسائل را تشخیص می دهند، ما با جامعه آگاه، فرهیخته و تیزبین مواجه هستیم کارهایی که بوی فریب و تزویر بدهند در افکار عمومی خریدار ندارد.

29214

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان