ماهان شبکه ایرانیان

افشاگری «حسین دهباشی» از فیلم تبلیغاتی «حسن روحانی»

کلید واژه های مستند تبلیغاتی رئیس جمهور!

«حسین دهباشی» که فیلم مستند تبلیغاتی «حسن روحانی» را در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ساخته بود در تازه ترین گفت و گویش از کلید واژه هایی نام برد که برای جذب نگاه مردم برای «رئیس جمهور» ساخته بود و این که بسیاری از گفته های آن مستند ساختگی است!

کلید واژه های مستند تبلیغاتی رئیس جمهور!

«حسین دهباشی» که فیلم مستند تبلیغاتی «حسن روحانی» را در دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری ساخته بود در تازه ترین گفت و گویش از کلید واژه هایی نام برد که برای جذب نگاه مردم برای «رئیس جمهور» ساخته بود و این که بسیاری از گفته های آن مستند توسط «حسن روحانی» ساختگی است!

دهباشی در برنامه تصویری اینترنتی «آرمان تی وی» روبروی مجری جوان برنامه نشست و در ابتدای سخن با ذکر این که «نمی خواهم همه فنون شعبده بازی خود را در اینجا رو کنم»! درباره فضای تبلیغاتی 4 سال پیش سخن گفت و درباره چگونگی انتخاب خود به عنوان مشاور تبلیغاتی رئیس جمهور عنوان کرد: «چون کسی احتمال نمی داد آقای روحانی انتخاب شود بنابراین کسی دور و بر ایشان نبود و یک جور من رئیس شدم. به این خاطر که کسی طمع این داشت با آقای روحانی عکس یادگاری بگیرد، چون تصور نمی کرد ایشان اقبالی داشته باشد.»

گفته های این کارشناس تاریخ و مستندساز در ادامه بازگشای موارد دیگری هم در مسیر همکاری اش با «حسن روحانی» بوده است. چنان که «دهباشی» جدا از ساخت مستند تبلیغاتی، بسیاری از متن های سخنرانی رئیس جمهور فعلی را به نگارش درآورده بود و به او در انتخاب کلیدهایی مناسب جهت جذب آرای مردمی مشاوره می داد. دهباشی در گفته های اخیر خود عنوان کرد: «متن های سخنرانی را من برای آقای روحانی نوشتم و یا کلید واژه ها و جمله هایی طراحی کردم که دوست داشتیم به هر صورت در جایی گفته شود؛ «چرخه سانتریفورژ باید بچرخد اما زندگی مردم هم باید بچرخد». این ها حدود 27،28 مورد شد.» این مستندساز که این روزها از میان انواع برنامه های متعدد اینترنتی در شبکه های مجازی، مجری برنامه «خشت خام» است از کلید واژه مهم مناظره 4 سال پیش که نقش مهمی در آرای مردمی داشت هم یاد کرد که «من سرهنگ نیستم من حقوق دانم». البته بنا به گفته «دهباشی» این جمله توسط «روحانی»، از «سردار» به «سرهنگ» تغییر یافت!

اما بخش دیگری از گفته های طولانی حسین دهباشی درباره نقش آفرینی رئیس جمهور در برنامه های تبلیغاتی تلویزیون بود. وی از مخالفتی که او در نمایش دادن «کلید» در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو داشت، سخن گفت و این که در فیلم مستند تبلیغاتی کاندیدای «تدبیر و امید»، دیالوگ ها و رفتارهایی کاملا طراحی شده توسط سازنده اثر صورت یافت که نمونه ای از آن اشاره حسن روحانی مبنی بر این بود که «من وقتی سر کارم میرم و برمی گردم در طول سالیان دراز، کارم این است که در چهره مردم نگاه می کنم و می بینم که چقدر چهره مردم عبوس است و خنده ای نیست.»

حسین دهباشی براساس یادداشت تحلیلی که پیش تر در «آینه نیوز» در خصوص «هنر» و «سیاست» نگارش یافته بود، در پایان گفته هایش عنوان کرد که هر چه جلوتر می رویم شکل آدم ها بیشتر شبیه شومن می شود! وی همچنین عنوان کرد که اگر زمان به عقب برگردد، دیگر چنین فیلمی نمی ساخت!

* آینه نیوز

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان