بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان؛ طرز تهیه ۵ شربت ضد عطش

روزه‌داری در روزهای گرم پایان بهار، ممکن است بدنتان را کم‌آب کرده و خستگی‌تان را بیشتر کند. اما اگر در فاصله افطار تا سحر، به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید و سراغ نوشیدنی‌هایی بروید که عطش و کم‌آبی بدن را برطرف می‌کنند، جایی برای نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. ما در این مطلب طرز تهیه ۵ شربت برای ماه رمضان را به شما آموزش می‌دهیم.

بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان؛ طرز تهیه 5 شربت ضد عطش

روزه‌داری در روزهای گرم پایان بهار، ممکن است بدنتان را کم‌آب کرده و خستگی‌تان را بیشتر کند. اما اگر در فاصله افطار تا سحر، به اندازه کافی میوه و سبزیجات مصرف کنید و سراغ نوشیدنی‌هایی بروید که عطش و کم‌آبی بدن را برطرف می‌کنند، جایی برای نگرانی در این مورد وجود نخواهد داشت. ما در این مطلب طرز تهیه 5 شربت برای ماه رمضان را به شما آموزش می‌دهیم.

شربت برای ماه رمضان ؛ شربت سکنجبین خیار

شربت برای ماه رمضان

1 لیتر آب را روی آتش تند جوش بیاورید. شعله را کمتر کنید و دو کلیو شکر را در آن بریزید و هم بزنید تا حل شود. سپس 2-3 پیمانه سرکه انگور را به آب اضافه کنید، یک دسته نعنای تازه را بشویید و در شربت بیندازید و همه این مواد را برای 15 دقیقه روی حرارت نسبتا ملایم بجوشانید.

پس از خاموش کردن شعله، مایع را از صافی بگذرانید و در یک شیشه بریزید. وقتی حرارت مایع کم شد، در شیشه را ببندید و در یخچال نگهداری کنید. معمولا شربت سکنجبینی که قرار است برای مدت طولانی در یخچال نگهداری شود، غلیظ درست می‌شود. اما اگر می‌خواهید در همان زمان شربت را سرو کنید، نیازی نیست که برای غلیظ شدنش زیاد صبر کنید.

حالا که شربت سکنجبین آماده و سرد شده، خیار قلمی را پوست گرفته و رنده کنید. خیارها را با شربت و یخ در پارچ ریخته، هم بزنید و سرو کنید.

شربت برای ماه رمضان ؛ شربت تخم‌شربتی

شربت برای ماه رمضان

تخم‌شربتی که از عطاری خریده‌اید را ریگ‌‎شور کنید و در آب بخیسانید تا لعاب بدهد. مراقب باشید حجم زیادی از آن را در آب نریزید چون خیلی زود حجم آن زیاد می‌شود.

وقتی تخم‌شربتی‌ها لعاب دادند، مقداری از آنها را همراه با شکر (یا نبات آب شده) و یخ در لیوان بریزید. به هر لیوان از این شربت یک قاشق چایخوری گلاب و عرق نسترن اضافه کنید یا اینکه عرق محبوبتان را در آن بریزید.

شربت ماه رمضان ؛ شربت زعفران

شربت برای ماه رمضان

برای رفع عطش در ماه رمضان، می‌توانید سراغ شربت زعفران بروید. این نوشیدنی نشاط‌ آور را با این دستور آماده و میل کنید.

شربت برای ماه رمضان ؛ شربت به لیمو

شربت برای ماه رمضان

به را بشویید، تخمش را بگیرید و در مخلوط کن خرد کنید. روی هر کیلو به، نیم کیلو شکر بریزید و در یک ظرف برای یک شب در یخچال بگذارید.

صبح روز بعد، یک لیتر آب را به جوش بیاورید، سپس آتش را خاموش کنید تا از جوش بیفتد و به را به آب جوشیده اضافه کنید.

نزدیک ظهر شربت را از صافی بگذرانید و تفاله‌ها را فشار دهید تا آبشان گرفته شود. نیم کیلو دیگر شکر را به این شربت اضافه کنید و روی آتش ملایم به جوش بیاورید.

وقتی که شربت چند جوش زد، 2 لیمو ترش کوچک (شیرازی) را آب بگیرید و به آن اضافه کنید. بعد از 2-3 جوش شربت را از روی اجاق بردارید.

با باقی‌مانده به، می‌توانید مارمالاد تهیه کنید.

شربت برای ماه رمضان ؛ شربت اسطوخدوس

شربت برای ماه رمضان

برای رفع عطش و سرگیجه و برای رسیدن به آرامش، می‌توانید سراغ شربت اسطوخدوس بروید و با این دستور آن را آماده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر