ماهان شبکه ایرانیان

تصویب آیین‌نامه رسیدگی به قصور یا تخلف شرکت‌های بیمه

به گزارش اقتصادآنلاین، هیئت وزیران در جلسه 8 اردیبهشت 1398 به پیشنهاد بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأیید شورای‌عالی بیمه و به استناد ماده (57) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه - مصوب 1395- آیین‌نامه نحوه رسیدگی به قصور یا تخلف شرکت های بیمه موضوع ماده یادشده را تصویب کرد.

گفتنی است، بیمه مرکزی بر حسن اجرای این قانون نظارت نموده و در صورت قصور یا تخلف هر یک از شرکتهای بیمه در اجرای آن، مطابق این آیین نامه و متناسب با نوع قصور یا تخلف و تعدد و تکرار آن، اقدامات مربوط را به عمل می آورد.

تعریف مصادیق قصور یا تخلف (اقدامات خلاف قانون)،  مجازات ها و نحوه اعمال آن (متناسب با نوع قصور یا تخلف و تعدد و تکرار آن) و کیفیت رسیدگی و اتخاذ تصمیم و اعتراض به تصمیم، مطابق این آیین نامه صورت می پذیرد.

متن این آیین نامه را از اینجا دریافت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان