میزان مصرف و واردات قطعات یدکی خودرو باید کنترل شود

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صمت در حاشیه نشست با تشکل های تخصصی صنعت خودرو و نمایندگانی از شرکت های خدمات پس از فروش اظهار داشت: بازار قطعات یدکی کشور ۱۱ میلیارد دلار است و باید وضعیت قطعات یدکی کشور و میزان مصرف و واردات آن به صورت شفاف مشخص شود

فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزیر صمت در حاشیه نشست با تشکل های تخصصی صنعت خودرو و نمایندگانی از شرکت های خدمات پس از فروش اظهار داشت: بازار قطعات یدکی کشور 11 میلیارد دلار است و باید وضعیت قطعات یدکی کشور و میزان مصرف و واردات آن به صورت شفاف مشخص شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از جوان خودرو، وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بازار قطعات یدکی را ساماندهی کنیم که پیش‌بینی درستی از میزان مصرف و واردات آن داشته باشیم. وی در ادامه با تاکید بر توسعه داخلی سازی قطعات گفت: باید بیش از گذشته در حوزه تولید قطعات خودرو بر داخلی سازی آن توجه کنیم و هر بخش با بررسی توانمندی و پتانسیل موجود، برنامه خود را برای توسعه داخلی سازی قطعات ارائه دهد.
معاون امور صنایع وزیر صمت در ادامه بیان داشت: برای توسعه داخلی سازی قطعات خودرو، ابتدا باید قطعاتی که امکان داخلی سازی را دارند شناسایی کرده و برای تولید آن برنامه ریزی عملیاتی انجام شود.
وی در پایان نشست خطاب به تشکل ها گفت: اتحادیه های این بخش با بررسی میزان مصرف مورد نیاز کشور و میزان تولید داخل، گزارشی از وضع موجود صنعت قطعه‌سازی را ارائه دهند تا تصویر واقعی از وضعیت این صنعت طی 5 ماه آینده با کمترین مشکل ترسیم شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر