رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با میزان:

تأخیر پروازها مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد/ هواپیمایی آسمان در رابطه با نحوه جبران خسارات قانونی به مسافرین، توضیح ارائه کند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تأخیر پرواز‌های هواپیمایی‌ به ویژه هواپیمایی آسمان، موجب گلایه‌مندی مردمی است و این مسئله مورد پیگیری قضایی قرار خواهد گرفت.

تأخیر پرواز هواپیمایی‌ها مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیردمحمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان نسبت به تاخیر پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی به ویژه شرکت هواپیمایی آسمان واکنش نشان داد و گفت: این تاخیرها مورد پیگیری قضایی قرار می‌گیرد.

وی در این رابطه اظهار کرد: بر اساس مراجعات مردمی در ملاقات‌های عمومی، پرواز‌های شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران به یزد و بالعکس در اکثر مواقع با تأخیر‌های طولانی که بعضاً تا سه ساعت هم می‌رسد انجام می‌گیرد که این مسئله نارضایتی شهروندان را فراهم کرده است.

این مقام قضایی تأکید کرد: مقتضی است این شرکت ضمن اعلام علت دقیق تأخیر‌های مستمر در مقایسه با سایر شرکت‌های هواپیمایی، در خصوص نحوه جبران خسارات قانونی به مسافرین، توضیح ارائه کند.

گفتنی است: یکی از مهمترین مسائلی که در زمینه احقاق حقوق عامه باید ساماندهی می‏‎شد موضوع پروازهای چارتری و تاخیرات مکرر پروازها بود که باعث تضییع زمان مسافران شده و نارضایتی آن‌ها را نیز به دنبال داشت که ورورد مدعی العموم به موضوع تاخیرات پروازها در برخی استانهای کشور  نمونه موفقی از آن است.

 بیشترین تاخیر مختص به هواپیمایی آسمان

شایان ذکر است: بر اساس گزارش سازمان هواپیمایی کشوری در دی ماه سال گذشته، شرکت هواپیمایی آسمان با کسب 20 درصد تأخیر نسبت به کل پرواز‌های داخلی انجام شده در آبان ماه بیشترین تعداد تأخیرات را در کل شرکت‌های هواپیمایی به دست آورد. این شرکت 781 پرواز در آبان ماه به ثبت رساند که بیشترین تعداد پرواز نسبت به سایر شرکت‌های هواپیمایی در دومین ماه پائیز محسوب می‌شود؛ به نحوی که 335 پرواز این شرکت معادل 43 درصد با تأخیر انجام شد و 446 پرواز معادل 57 درصد را به موقع به پایان رساند.

بدون شک استفاده از ظرفیت های قانونی در پیگیری و احقاق حقوق عامه علاوه بر سامان بخشی به حمل و نقل هوایی رضایت‌مندی عموم مردم را نیز در پی داشته است که این روند در فرودگاه‏‌های کشور با جدیت دنبال می‎شود.

در همین زمینه: ورود دادستانی به موضوع تاخیر پروازها/ تشکیل کارگروه‌های تخصصی صیانت از حقوق عامه در دادستانی کل کشور

در همین زمینه: کاهش تاخیر پروازها در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد/ از اختصاص شعبه ویژه برای دریافت شکایات تا احضار مدیران هواپیمایی متخلف

در همین زمینه: ضرورت کاهش تعداد و مدت تاخیر پروازها/ از فعالیت واسطه‌ها در عرضه بلیط و ایجاد بازار سیاه جلوگیری می‌شود

در همین زمینه: شرکت هواپیمایی کاسپین ملزم به رعایت حقوق مسافران شد/ انتقال مسافرین دو پرواز به هتل

در همین زمینه: هشدار دادستان اردبیل به مدیرکل فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی/ برای تاخیرهای ناشی از سوء مدیریت‌ پرونده کیفری تشکیل می‌شود

در همین زمینه: اقدام سازمان هواپیمایی کشوری برای حذف تدریجی بلیت‌های چارتری/ همکاری دادستانی و سازمان هواپیمایی کشور در زمینه کاهش تاخیر پروازها/ استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای حل مشکلات شرکت‌های هواپیمایی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان