رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که تمامی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت خط ثابت کم فروشی داشتهاند. گزارش رگولاتوری از جزییات بیشتری درباره میزان درصد و نقاطی که این کم فروشی رخ داده حکایت دارد و نشان میدهد که بین 5 تا 8 درصد کم فروشی در شرکتها دیده شده است.
ساعاتی پیش بود که وزیر ارتباطات خبر از این کم فروشیها داد و کاربران نیز نسبت به عملکرد برخی شرکتها انتقادات زیادی داشتند.
بعد از اعلام وزیر ارتباطات درباره کم فروشی شرکت های اینترنتی، «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه بررسی های میدانی در برخی اپراتورهای ارتباطات ثابت نشان میدهد بین 5 تا 8 درصد مغایرت در حجم بستههای درخواستی مشترکین وجود دارد، گفت:
«بر همین اساس تمامی شرکت ها تا 5 درصد و شرکت مخابرات ایران در استان خراسان شمالی، شرکت داده گستر عصر نوین (های وب) در استان فارس، شرکت پارس آنلاین در استان های فارس، همدان، کردستان و کرمانشاه، شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت فناوری ارتباطات شاتل در استان بوشهر، شرکت دادهپردازی فنآوا در استان کهکیلویه و بویراحمد، شرکت انتقال دادههای آسیاتک در استان همدان تا 8 درصد کمفروشی داشتهاند و باید فرایندهای خود را اصلاح و بهینهسازی نحوه محاسبه حجم ترافیک را انجام دهند.»
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرده شرکت ها درباره 5 درصد کمفروشی به ملاحظات فنی مانند سرباره ارسال و افت خط اشاره کردهاند که این دلایل ارتباطی به مشترکین نداشته و به منظور جلب رضایتمندی مشترکین و حفظ حقوق آنها اپراتورها ملزم هستند این میزان کسری خود را در حجم بستههای فروخته شده به مشترکین جبران کنند:
«رگولاتوری نیز بر اجرای این الزامات به طور دقیق نظارت میکند و مشترکان درصورت مشاهده تخلف در زمینه کمفروشی اینترنت میتوانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 یا مراجعه به سایت www,195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.»