بازگشت آقای همیشه «گزینه» به ورزش/

رفت و آمدهای عجیب به وزارت ورزش/ استاندار معزول با سیل نرفت!

انتظار می‌رفت استاندار معزول گلستان به خاطر غیبت در بحرانی‌ترین روزهای این استان برای همیشه از مدیریت‌های دولتی دور باشد اما بعد از یک ماه و نیم، موضوع بازگشت وی به وزارت ورزش مطرح شده است.

به گزارش مشرق، در روزهای ابتدایی سال جاری مهمترین و پُر بازدیدترین نام میان مردم و شبکه‌های مجازی «مناف هاشمی» بود. کسی که به خاطر غیبت عجیب و دور از انتظارش در بحرانی‌ترین روزهای استان گلستان، به جنجالی‌ترین مدیر تبدیل شد و از این حیث هنوز کسی نتوانسته جای او را بگیرد.

موضوع به سیل ویرانگر در استان گلستان مربوط می‌شود که در اولین روزهای سال جاری این استان را با بحرانی گسترده مواجه کرد. این در حالی بود که مناف هاشمی استاندار گلستان خارج از کشور به سر می‌برد. بدتر هم واکنش‌ها و توجیهاتی بود که نسبت به این غیبت از طرف خودِ او و برخی مقامات کشوری مطرح می‌شد آنگونه دستمایه‌ای برای بالا گرفتن موج اعتراضات و واکنش‌ها و در نهایت برکناری‌اش شد.

انتظار می‌رفت که مناف هاشمی بعد از برکناری پُر سروصدا برای همیشه یا حداقل چندماه از صحنه مدیریت‌های دولتی دور باشد اما هنوز یک ماه و نیم بیشتر از عزل او نگذشته که موضوع بازگشتش به ورزش و ساختمان وزارت ورزش مطرح شده است. وزارتخانه‌ای که به خاطر حضور در انتخابات شورای شهر، عطایش را بعد از چهار سال به لقایش بخشید اما حالا دوباره در ساختمان این وزارتخانه و در میان مدیران آن دیده می‌شود.

استاندار معزول به جای معاون مستعفی؟!
مناف هاشمی پیش از حضور در استانداری گلستان در وزارت ورزش بود و پست معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی این وزارتخانه را بر عهده داشت.

هاشمی سال 1392 و در دوره محمود گودرزی مدیریت در این معاونت را قبول کرد. بعد از کنار رفتن گودرزی، وی در وزارت ورزش ماند و کار با مسعود سلطانی فر را هم ادامه داد تا اینکه فروردین ماه سال 96 برای ورود به انتخابات شورای شهر اعلام استعفا کرد و 6 ماه بعد از آن هم استاندار گلستان شد.

طی یک سال و نیم گذشته اگر چه مدیریت مناف هاشمی در دولت کاملاً گرایش سیاسی داشت اما حالا که موضوع خارج از کشور بودن او همزمان با روزهایی که کلِ ایران درگیر سیل و تبعاتش بود، تا حدی از تب و تاب افتاده، وی در ساختمان وزارت ورزش آمد و رفت دارد و در برنامه‌های برگزارشده از طرف این وزارتخانه هم حاضر می‌شود.

چهارشنبه هفته گذشته مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت سرلشکر شیرودی و در راستای تجلیل از مقام شامخ شهدای دفاع مقدس در مجموعه ورزشی شیرودی برگزار شد. مسئولان وزارت ورزش، مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و رؤسای فدراسیون‌ها از شرکت کنندگان در این مراسم بودند. مناف هاشمی هم کنار این مدیران ورزشی حضور داشت و حتی با آنها عکس یادگاری گرفت.

این در حالی است که زمزمه‌هایی هم مبنی بر حضور مناف هاشمی در معاونت پارلمانی و امور حقوقی وزارت ورزش مطرح شده و حضور هفته گذشته او در مراسم برگزار شده از طرف وزارت ورزش هم حقیقتِ این موضوع را پُررنگ تر می‌کند.

معاونت پارلمانی و امور مجلس تنها معاونت بدون مسئول در وزارت ورزش است. مدیریت این معاونت در سال‌های گذشته با امیررضا خادم بود اما وی اسفندماه سال گذشته به خاطر ثبت نام در انتخابات فدراسیون کشتی از آن استعفا داد. تا به امروز هم هیچ سرپرستی برای این معاونت انتخاب نشده است.

البته در دو ماه گذشته از سیدهادی حسینی به عنوان گزینه اصلی برای معاونت پارلمانی و امور مجلس یاد می‌شد اما برنامه وی برای ورود به انتخابات مجلس و فعالیت در حوزه قائمشهر، سوادکوه و جویبار احتمال این انتصاب را کم کرد به خصوص که وی پیش از این هم نماینده همین حوزه‌های انتخابیه در مجلس بوده است.

بازگشت آقای «گزینه» به ورزش
اینکه با وجود جو ایجاد شده علیه مناف هاشمی بازهم نام وی برای تصدی یک پست کلیدی مطرح شده عجیب است هرچند او جزو مدیرانی است که همیشه برای تصدی پستی غیر از پستِ در اختیارش، گزینه بوده است.

در یکی دو ماه پایانی سال گذشته که مناف هاشمی استاندار گلستان بود، در عرصه ورزش از او به عنوان یکی از گزینه‌های مورد حمایت وزارت ورزش برای ورود به انتخابات فدراسیون کشتی نام برده می‌شد و تقریباً همزمان در عرصه سیاسی هم وی به پست ریاست سازمان امور مالیاتی نزدیک شده بود.

در مقطعی هم که نام سیدعلی آقازاده - جایگزین مناف هاشمی در معاونت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی - برای حضور در استانداری مرکزی مطرح شد، صحبت‌هایی مبنی بر بازگشت هاشمی مطرح شد درحالیکه خود گزینه استانداری گلستان هم بود.

استانداری تهران و شهرداری تهران هم جزو نهادهایی بودند که این مدیر ورزشی - سیاسی برای تصدی پست در آنها گزینه بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان