صیادمنش بفروشید ولی جایگزین خوب بخرید؛

بختیاری‌زاده: سن یک بخش از مربیگری فرهاد است

سهراب بختیاری زاده معتقد است فتحی مدیرعامل آبی پوشان باید دقت و وسواس بیشتری در اتخاذ تصمیمات مربوط به اداره باشگاه داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، سهراب بختیاری زاده یکی از منتقدان شیوه اخراج و برخورد با وینفرد شفر و همینطور تصمیمات مدیران باشگاه استقلال است.

او که در کمیته فنی باشگاه در مراحل انتخاب وینفرد شفر حضور داشته است، در گفتگو با "ورزش سه" توضیحاتی در مورد شرایط این روزهای تیم سابقش، فروش صیادمنش و حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی ها داشته که در ادامه می خوانید.


تصمیمات مدیران استقلال کورکورانه بوده است
استقلال در این دو سه فصل نتوانسته قهرمان لیگ شود؛ چیزی که مشخص است اینکه دلیل آن تصمیمات کورکورانه و عجولانه کادر مدیریتی بوده است و برجسته ترین هم این بود که در این شرایط ارزی و با مشکلات اقتصادی موجود اجازه دادند مهره های اساسی تیم جدا شوند و به جای آنها بازیکنان خارجی بی کیفیت جذب کردند. این هم یکی از مشکلات دولتی بودن تیم ها است و اگر تیم ها خصوصی می شد، کمتر دچار این بی مسئولیتی ها مثلا در فروش بازیکنان با کیفیت و خرید بازیکنان بی کیفیت می شدیم.
 

استقلال نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند
استقلال نباید اشتباهات دو فصل گذشته را تکرار کند؛ نه شان استقلال این است و نه هواداران می پذیرند. که مثلا دوباره یک نیم فصل را از دست بدهند و بعد شانس کمی برای قهرمانی داشته باشند.

فصل آینده باید فصل قهرمانی استقلال باشد
آقای فتحی بداند که فصل آینده باید فصل قهرمانی باشد. البته در فوتبال هیچ چیز تضمین ندارد ولی چیزی که می توانید انجام دهید این است که تمام شرایط را برای قهرمانی مهیا کنید. باید ساختار تیمی را حفظ کنید و اگر بازیکنی از تیم جدا می شود یا فروخته می شود در جذب جانشین خوب عمل شود و جایگزین های مناسبی داشته باشد.


باشگاه حق دارد بازیکن بفروشد اما تیم تضعیف نشود
این ها مواردی است که آقای فتحی و کادرش باید بدانند. البته می گویند رونالدو هم فروخته شده و باشگاه حق دارد برای کمک به چرخه اقتصادی، بازیکنانش را بفروشد ولی این فقط یک بخش است و نباید با این فروش تیم تضعیف شود و دچار مشکلات فنی شود. نکته جالب اینکه رئال مادرید از فروش رونالدو ضرر کرد و نتوانست بازیکنی در سطح بازیکنی که فروخته را پیدا کند و نتیجه شد چیزی که شما در لالیگا دیدید.


 باشگاه های ایرانی را با اروپایی ها مقایسه نکنید
اصلا مقایسه کردن باشگاه های ایرانی با باشگاه های اروپایی خوب نیست؛ ما در نوع باشگاه داری 200 سال عقب هستیم و همین‌که عرف خودمان را انجام دهیم کافی است.


 

آقای فتحی کار خوب هم انجام داده
البته آقای فتحی کارهای خوبی هم انجام داده؛ رسیدگی به تیم های پایه و آوردن آقای محمد مومنی به عنوان مدیر تیم های پایه از کارهای خوب ایشان بوده است. ضمن اینکه نیروهای جوانی مثل آقایان اکبر پور، حسن زاده و نوازی جذب شده اند  ولی کارها نباید به همین موارد ختم شود و در خود تیم های پایه برای اینکه موفق تر باشند باید از مربی های صاحب سبک تر استفاده شود تا با علمی که دارند ساختار خوبی ایجاد کنند که به آینده استقلال کمک کند.

صیادمنش جدا شود ولی بازیکن با کیفیت بگیرید
اولا مهم این است که هر تیمی کمترین خروجی و ورودی را داشته باشد ولی در هر فصل بهتر است دو سه بازیکن جدا شوند و دو سه بازیکن جذب شوند؛ اما باید اسکلت اصلی تیم حفظ شود. اگر بازیکنی مثل صیادمنش قرار است جدا شود باید بازیکنی با کیفیت جایگزین شود.

تصمیم برای قطع همکاری با شفر؟
این تصمیمی بود که باشگاه گرفت ولی ای کاش تا پایان فصل صبر می کردند تا بهتر تصمیم گرفته می شد. حال که این تصمیم گرفته شد و فرهاد را مربی کردند، اول اینکه فرهاد  آینده مربیگری است و یکی از پیشکسوتان به نام استقلال. باید حمایت شود. من او را برای قبول مسئولیت در این وضعیت تحسین می کنم. سال آینده اما باید تصمیم مهمی گرفته شود و همانطور که حرف می زدند عمل کنند و یک مربی خوب خارجی بیاورند.

آیا مربیگری برای مجیدی زود نیست؟
موضوع زود بودن یا سوزاندن مجیدی نیست. مثلا علیرضا منصوریان تصمیمات اشتباهی داشت. در این چند سال بهترین شرایط برای استقلالِ منصوریان بود و همه چیز داشت. حالا به هر دلیلی نتیجه نگرفت که خودش بهتر می تواند توضیح دهد. به نظرم اصلا سن و سال مهم نیست. شما می توانید مربی جوان باشید و محتاط یا برعکس. یا حتی می توانید مربی ای باشید که در هر سن و سال از بازی جسورانه می ترسید. خود فرهاد هم اگر مربی شود سن و سال بخشی از کارش است و می تواند به تیم کمک کند؛ البته اگر تصمیمات فنی و انضباطی درست بگیرد.

شفر صدایش کوتاه تر از بازیکنان بود
صدای شفر کوتاه تر از تمام بازیکنان بود. صدایش رسا نبود. طوری بود که گاهی بازیکنان استقلال بیشتر دیده می شدند. یک روزهایی باید می آمد و ابراز وجود می کرد ولی این کار را نمی کرد و برایم عجیب بود. روزهایی نیاز بود صریح و شفاف مشکلات انضباطی و فنی را بگویید و همین نگفتن ها مشکلات را بیشتر می کرد. سرانجام همه این ها ختم شد به اینکه با او قطع همکاری کردند. این ها اما می تواند تجربه باشد برای فرهاد و مربیان دیگر. شما می توانید در مربیگری مثل بازیکن ها باشید؛ اینکه خیلی زود مصدوم شوید و از گردونه خارج شوید یا دوران طولانی‌تری بازی کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان