گفتند مسی را زندانی کردید؛

مورینیو راز مهار مسی را فاش کرد! (عکس)

ژوزه مورینیو، سرمربی اسبق اینتر، در مورد استراتژی خود برای شکست بارسلونا در سال ۲۰۱۰ صحبت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، عبارت "دفاع اتوبوسی"، از سال 2010 و بعد از دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان بارسلونا مقابل اینتر وارد دایره لغات فوتبال شد. شبی که اینتر اجازه نداد بارسلونا نمایش همیشگی خود را ارائه دهد و در نهایت با تکیه بر پیروزی 1-3 دور رفت، بعد از 45 سال راهی فینال لیگ قهرمانان شد. حالا مورینیو، معمار سه گانه نراتزوری، در مورد تاکتیک های خود با شبکه "کوچس ویسز" صحبت کرده است.

 

 

 

مورینیو گفت: "بدیهی است که استراتژی ما مبتنی بر گرفتن توپ از حریف و انتقال آن بود. در این مسیر ما در فاز دفاعی خیلی فشرده بودیم و از گوران پاندف و ساموئل اتوئو خواستیم عقب تر بازی کرده و جلوی ضدحملات دنی آلوز و ماکسول را بگیرند.

 

کلید این استراتژی این بود که ما به سوی فضاهایی یورش ببریم که به خاطر حملات بارسلونا خالی شده بود. ماکسول در دفاع به اندازه مالکیت توپ قوی نیست و مایکون نیز آن شب فوق العاده بازی کرد، اما از سوی دیگر دنی آلوس نیز که به حملات بارسا عمق می داد و برای لیونل مسی فضا ایجاد می کرد نیز وجود داشت.

 

 

هدف ما قرار دادن جرارد پیکه و کارلس پویول در شرایط دشواری بود که آنها در لالیگا کمتر تجربه کرده بودند. ما قصد داشتیم دفاع بتنی داشته و با 4 یا 5 بازیکن حمله کنیم.

 

شاید مالکیت 30 مقابل 70 ضعیف به نظر برسد، اما ما 1-3 بارسا را مغلوب کردیم و چند بار تا آستانه زدن گل چهارم نیز پیش رفتیم. بازیکنانم بسیار خوب تمرین کردند و بعد از اینکه توپ را از دست می دادند، بلافاصله برای گرفتن آن تلاش می کردند.

 

در کل ما ترکیبی  از ایده ها را برای غلبه بر بارسلونا به کار بردیم که یک استراتژی کلی داشت؛ نباید اجازه بدهیم لیونل مسی بازی خود را ارائه دهد. من بعد از بازی را به یاد می آورم که در ایتالیا در مطبوعات از واژه "گابیا "استفاده کردند که ترجمه اصلی آن این بود که ما مسی را زندانی کرده ایم، گرچه هدف ما یارگیری تک به تک نبود، اما خاویر زانتی، تیاگو موتا و استفان کامبیاسو، همگی مسئول بودند هر جا مسی رفت وی را مهار کنند."

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر