نیروی هوایی آمریکا موشک‌های شلیک شده را با اشعه لیزر منهدم می‌کند

شاید با محافظت از مرزهای زمینی به سبک و سیاق فیلم‌های علمی-تخیلی ده‌ها سال فاصله داشته باشیم، اما حداقل به جایی رسیده‌ایم که بتوان موشک‌ها را پیش از خوردن به هدف به طور کامل منهدم کرد

نیروی هوایی آمریکا موشک‌های شلیک شده را با اشعه لیزر منهدم می‌کند

شاید با محافظت از مرزهای زمینی به سبک و سیاق فیلم‌های علمی-تخیلی ده‌ها سال فاصله داشته باشیم، اما حداقل به جایی رسیده‌ایم که بتوان موشک‌ها را پیش از خوردن به هدف به طور کامل منهدم کرد. این همان کاریست که نیروی هوایی ارتش آمریکا موفق شده که آن را به انجام برساند. لابراتوار تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا به تازگی در گزارشی از انهدام کامل موشک‌‌ها شلیک شده روی هوا به وسیله اشعات لیزر پر انرژی خبر داده است.

با خواندن کلمه «لیزر» نباید ذهنتان به سمت اشعات مرئی لیزر در فیلم‌های جنگ ستارگان منحرف شود. در این مورد به خصوص، از اشعات لیزری صحبت می‌کنیم که در عین داشتن انرژی بسیار بالا با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. ضمن این که به خاطر کاربرد در اهداف نظامی بهتر است که این اشعات مخفی باقی بمانند.

به گفته نیروی هوایی آمریکا، سلاح لیزری منهدم کننده موشک‌ (که از آن با پروژه SHiELD یاد می‌شود) آنقدر کوچک هست که هواپیماهای جنگنده بتوانند آن را با خود در هوا حمل کنند. با این وجود به نظر می‌رسد که نمونه اولیه‌ این سلاح هنوز چنین خصوصیتی را ندارد.

به گفته مقامات نظامی آمریکایی، مدتی پیش دقت و کاربرد این سلاح لیزری در یکی از پایگاه‌های هوایی نیو مکزیکو به بوته آزمایش گذاشته شد که ظاهرا نتایج مطلوبی هم از این کار بدست آمد. با این وجود هیچ تصویر یا ویدیویی از این تست منتشر نشده و مقامات نظامی هم در گزارش خود جزئیاتی از میزان موفقیت پروژه بیان نکرده‌اند.

ارتش ایالات متحده درست مثل تمام نهادهای نظامی سراسر دنیا، سخت در تلاش است که لیزرهای پر انرژی را به عنوان یک تکنولوژی انقلابی در تجهیزات جنگی خود به کار بگیرد؛ لیزرهایی که بر خلاف فیلم‌های سینمایی بی‌صدا و غیر قابل شناسایی توسط چشم غیر مسلح هستند و تنها زمانی به وجود آن‌ها پی می‌برید که اثر تخریبی خود را به جای گذاشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان