بیگرافی هلیا امامی

هلیا امامی بازیگر نقش مهربانو در از یادها رفته کیست؟

پایگاه خبری فردا: هلیا امامی بازیگر زن  کشورمان متولد مرداد ماه سال1366در تهران است.او در کودکی پدر خود را از دست داد و با انتشار عکس قدیمی خود و پدر مرحومش در سالروز فوت پدرش این مطلب را بیان کرد.وی ازدواج نکرده و مجرد است.بسیاری از عکس های منتشر شده در فضای مجازی متعلق به برادر این بازیگر است.
او زیر نظر مرحوم استاد حمید سمندریان کارگردان و استاد ایرانی تئاتر و بازیگری، دوره بازیگری را گذراند و از طریق استاد به خانم چیستا یثربی نمایش نامه نویس،منتقد،مترجم،شاعر و نویسنده تئاتر و سینما در ایران معرفی شد و در نمایشنامه ای که برای جشنواره ی تئاتر فجر بود ایفای نقش کرد و موفق بود.
او به مدت 2 سال در عرصه ی تئاتر فعالیت کرد و در نهایت با بازی در دو تله فیلم به نام های
غزل و سینمایی شیرین به کارگردانی داوود توحید پرست و ساکن کلبه چوبی به کارگردانی حسین لیالستانی همکاری خود را با عرصه ی سینما و تصویر آغاز کرد.
فیلم سینمایی تقدیر نهایی تولید سال 1393 به کارگردانی محسن توکلی با حضور بازیگرانی چون پوریا پورسرخ ، شاهرخ استخری ، رضا رویگری ، بهنوش بختیاری و ایفای نقش هلیا امامی نخستین حضور حرفه ای این بازیگر در صحنه ی سینما است. از دیگر فیلم ها و سریال هایی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرده است می توان به فیلم قرار بعد همان جا به کارگردانی محسن توکلی (1392)،
فیلم سینمایی سکه به کارگردانی حسن حج گذار(1393)،فیلم سینمایی دوربین به کارگردانی محسن توکلی(1390)، فیلم سینمایی آتش و قداره به کارگردانی محمد عرب(1396)،مجموعه تلویزیونی لژیونر به کارگردانی مسعود آب پرور(1396) و سریال از یاد رفته ها به کارگردانی بهرام بهرامیان(1396) اشاره کرد.این هنرمند تجربیات مفیدی در عرصه ی بازیگری در فیلم های تاریخی دارد. بازی در فیلم های آتش و قداره و سریال از یادرفته ها به عنوان دو مجموعه ی تاریخی در کارنامه ی این بازیگر دیده می شوند. بنا بر صحبت های خود او با وجود ایفای نقش اصلی در سریال آتش و قداره که براساس طرحی از داستان داش آکل نوشته ی صادق هدایت تهیه شده است و همبازی بودن با حسین یاری، بازی در سریال از یاد رفته ها به دلیل به دوش کشیدن بار اصلی داستان و ایفای نقش متفاوت و پرفراز و نشیب اورا سخت نگران کرده است و همواره سعی در ایفای نقشی متفاوت و درخشان و کسب رضایت مخاطبان دارد.
او در سریال از یاد رفته ها که یک ملودرام تاریخی است نقش دختری به نام مهربانو را ایفا می کند که با حمایت خانواده به خارج فرستاده شده و در رشته خبرنگاری تحصیل می کند.اما به محض برگشت به ایران با دوگانگی فرهنگی و عدم شناخت آداب و رسوم و فراز و نشیب های بسیاری مواجه می شود. بنابر گفته های عوامل سازنده،این سریال در ماه مبارک رمضان سال 98 از شبکه یک صدا و سیما جمهوری اسلامی به روی آنتن می رود.
در بررسی علایق و سرگرمی های این بازیگر می توان به علاقه ی او به سفر خارج از کشور و علاقه به تماشای بازی فوتبال اشاره کرد. او از طرفداران پروپاقرص تیم بارسلونا اسپانیاست و حتی یک بار برای تشویق تیم مورد علاقه اش از نزدیک در استادیوم حضور پیدا کرده است.
هلیا امامی علاوه بر بازیگری در حرفه ی مدلینگ نیز فعالیت می کند و جزوه بازیگران مدلینگ ایرانی است .او مدت زمان زیادی است که با برند حجاب استایل همکاری میکند و اغلب لباس هایش طراحی مزون های ایرانی است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان