۲۰ خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

یک خودروی نظامی شاید ابعادی در حدود ۱۰۲ اینچ داشته باشد و به همین خاطر آن‌ها را در جاده‌ها نمی‌بینید. البته در کشوری مثل آمریکا جاده‌ها و مکان‌هایی غیرقانونی زیادی برای تردد خودرو‌های نظامی ایجاد شده است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای خرید یک خودروی نظامی به آمریکا سفر کردید؛ حتما قوانین و مقررات را خوب بخوانید و به خاطر بسپارید!

برترین ها - امین نقی زاده: افراد زیادی اخبار مرتبط با خودرو‌های نظامی را دنبال می‌کنند. این خودرو‌ها بسیار منحصر به فرد بوده و برای حضور در میادین نبرد طراحی شده‌اند. ولی بعضی از مردم خبر ندارند که می‌توان برخی از خودرو‌های نظامی را با قیمتی کمتر از 10 هزار دلار خرید! در واقع مردمِ برخی از کشور‌ها توان خرید یک تانک را دارند؛ اما به آن‌ها اجازه تردد در جاده‌های مختلف داده نمی‌شود.

دلیل آن هم کاملا مشخص است! یک خودروی نظامی شاید ابعادی در حدود 102 اینچ داشته باشد و به همین خاطر آن‌ها را در جاده‌ها نمی‌بینید. البته در کشوری مثل آمریکا جاده‌ها و مکان‌هایی غیرقانونی زیادی برای تردد خودرو‌های نظامی ایجاد شده است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای خرید یک خودروی نظامی به آمریکا سفر کردید؛ حتما قوانین و مقررات را خوب بخوانید و به خاطر بسپارید!

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

برای خرید یک خودروی نظامی بزرگ و دوست داشتنی؛ فقط کافی است که به وب‌سایت eBay مراجعه کنید. در این وب‌سایت با یک جستجوی ساده متوجه می‌شوید که بیش از صد‌ها خودروی نظامی برای خرید و فروش وجود داشته و حتی می‌توان مد‌ل‌هایی مربوط به سال 1945 را خریداری کرد! در eBay برای هر فردی و با هر بودجه‌ای خودرو‌های نظامی در انواع و اقسام گوناگون وجود دارد. وقتی شما یک خودروی نظامی را خریداری کنید؛ قوانین مالکیت نظامی و غیرنظامی شامل حال شما شده و به این ترتیب می‌توانید از سواری برروی یک خودروی نظامی لذت ببرید. در اینجا ما تصمیم گرفتیم که 20 خودروی نظامی موجود در بازار جهانی را معرفی کنیم. خرید برخی از خودرو‌های لیست ما به آسانی امکان پذیر بوده و مردم عادی آن‌ها را خرید و فروش می‌کنند!

جیپ Staff Car Concept – قیمت: حدود 40 هزار دلار

جیپ Staff Car Concept را می‌توان با انجام تغییراتی برای رانندگی قانونی آماده کرد. این خودروی نظامی نسخه متحول شده Wrangler JK بوده و تنها در Staff Car Concept فاصله بین محور‌ها افزایش یافته و کابین و... دستخوش تغییراتی شده‌اند.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

تمام قطعات این خودروی نظامی تغییر کرده‌اند. در این خودرو از یک پیشرانه 3.6 لیتری V6 با توان 285 اسب‌بخار استفاده شده است. حداکثر سرعت Staff Car Concept حدود 110 مایل بوده و صفر تا 100 آن هم 8 ثانیه است. قدرت پیشرانه در این خودروی نظامی، به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل شده و شما برای خرید مدل 2015 آن باید حدود 40 هزار دلار پرداخت کنید.


رنو Sherpa – قیمت: 272 هزار دلار


مردم عادی توان سفارش نسخه غیرنظامی رنو Sherpa را دارند. خانواده این خودرو شامل 6 نسخه متفاوت بوده و عمدتا از آن‌ها برای انجام عملیات‌های زرهی دفاعی و سبک استفاده می‌شود. Sherpa خودروی ارزانی نیست؛ زیرا با استفاده از تکنولوژی بروز خودرو‌های زرهی ساخته شده و بیشتر برای انجام ماموریت‌های تاکتیکی از Sherpa استفاده می‌شود! 20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودروی نظامی به یک پیشرانه 4.76 لیتری 4 سیلندر با توان 215 اسب‌بخار مجهز شده است. در Sherpa از یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک برای انتقال قدرت موتور به چرخ‌ها استفاده شده و جالب است که نسخه جهش یافته و ورزشی آن در رالی داکار فرانسه حضور پیدا کرده بود!


GAZ Tigr- قیمت: 110 هزار دلار

خودروی نظامی GAZ Tigr برای اولین بار در سال 2006 و توسط ارتش روسیه مورد استفاده قرار گرفت. از GAZ Tigr در میادین نبرد به عنوان خودرویی برای حمل و نقل پیاده نظام استفاده شده و GAZ Tigr نیرو‌ها و کالا‌های مورد نیاز نظامیان را حمل می‌کند.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

از نظر ظاهری این خودرو شبیه به Humvee ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و به یک پیشرانه دیزلی 5.9 لیتری مجهز شده است. این خودرو توان پیشرانه خود را به وسیله یک گیربکس دستی 6 سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل کرده و نسخه غیرنظامی آن دارای سیستم صوتی، صندلی‌های چرمی و تهویه مطبوع است.


مرسدس‌بنز G63 AMG 6x6- قیمت: 523 هزار دلار

این خودروی نظامی در سال 2007 و برای ارتش اتریش ساخته شده است. G63 AMG 6x6 دارای شش چرخ بوده و یکی از بزرگ‌ترین و گران قیمت‌ترین محصولات مرسدس‌بنز برای رانندگی غیر قانونی و آفرود است. طراحی G63 AMG 6x6 با وجود اینکه یک خودروی نظامی است؛ هنوز هم خوب و بروز به نظر می‌رسد.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در این خودرو از یک پیشرانه 5.5 لیتری V8 با توان 536 اسب‌بخار استفاده شده است. G63 AMG 6x6 یکی از گران‌ترین SUV‌های مرسدس‌بنز بوده و برای خریداری آن باید نزدیک به 523 هزار دلار هزینه کنید.

مرسدس برای ارتش‌های جهان خودرو‌های نظامی مختلفی را به تولید رسانده و اگر شما قصد خرید یک G63 AMG 6x6 را داشتید؛ باید به سراغ نمایندگی مرسدس در آلمان رفته و هزینه واردات و گمرک را پرداخت کنید!


پارامونت مارائودر- قیمت: 485 هزار دلار

پارامونت مارائودر یک خودروی نظامی آفریقایی است. این خودرو توسط گروه پارامونت در آفریقای‌جنوبی ساخته شده و اولین بار در سال 2007 و در شهر ابوظبی معرفی گشت. این محصول ظرفیت حمل بالایی داشته و از آن برای حمل و نقل انواع و اقسام سلاح‌ها و موشک‌های پیشرفته استفاده می‌شود.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

مارائودر قیمتی در حدود 485 هزار دلار داشته و اگر به آن علاقه‌مند شده‌اید؛ باید با گروه پارامونت ارتباط برقرار کرده و آن را سفارش دهید! در حال حاضر تنها 250 دستگاه از خودروی نظامی مارائودر به تولید رسیده و به دلیل رانندگی ریچارد هاموند در برنامه Top Gear با این خودروی نظامی بزرگ و غول‌پیکر؛ مارائودر شهرتی جهانی دارد.


Go-Ped Knightrider- قیمت: 4 هزار و 700 دلار

Go-Ped Knightrider توسط ارتش آمریکا و اسرائیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما واقعا چرا یک اسکوتر بچه‌گانه را برای نبرد‌های خشن به این روز انداخته‌اند؟!

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

Go-Ped Knightrider برای تردد مخفیانه و بی‌سر و صدا در خطوط دشمن طراحی شده و وجود آن بسیار ضروری است! در این اسکوتر از باتری‌های لیتیومی با توان پیمایش 25 کیلومتر استفاده شده و حداکثر سرعت آن حدود 19 مایل در ساعت است. مردم عادی توان خریداری این اسکوتر را داشته و فقط باید 4700 دلار خرج کنند.


MV850 TerrainArmor Edition- قیمت: 15 هزار دلار

این وسیله نقلیه توسط یکی از بزرگترین تامین کنندگان ارتش ایالات‌متحده آمریکا ساخته شده و از آن برای عبور و مرور از نقاط صعب‌العبور و آفرود استفاده می‌شود. ظاهر آن شبیه به جیپ M38 بوده و ظرفیت حمل 600 پوند بار را دارد.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

برای این خودروی نظامی یک پیشرانه دو سیلندر با حجم 850 سی‌سی در نظر گرفته شده است. MV850 TerrainArmor Edition به فرمان الکتریکی هم مجهز شده و مردم فقط با پرداخت 15 هزار دلار توان خریداری آن را دارند!


Supacat LRV 400 – قیمت: 25 هزار دلار

خودروی نظامی Supacat LRV 400 توسط شرکت بریتانیایی SC Group ساخته شده است. این خودرو از سال 1983 تولید شده و تاکنون نسخه‌های فراوان و متفاوتی از آن را شاهد بودیم. از Supacat LRV 400 برای حمل نیرو‌های ویژه استفاده شده و شرکت بریتانیایی یک پیشرانه 3.2 لیتری 5 سیلندر و توربوشارژ را با توان 236 اسب‌بخار برای آن در نظر گرفته است.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

البته خریداران می‌توانند از توان یک پیشرانه V8 با قدرت 640 اسب‌بخار در Supacat LRV 400 استفاده کنند؛ ولی برای برخورداری از پیشرانه مذکور باید بیش از 250 هزار دلار پرداخت کرد!


Oshkosh L-ATV- قیمت: 450 هزار دلار

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

خودروی نظامی Oshkosh L-ATV جایگزین Humvee پیر و خدمت کار همیشگی ارتش آمریکا در سال‌های اخیر است. قیمت نسخه پایه این خودرو 250 هزار دلار بوده و نسخه غیرنظامی و مجاز آن با قیمتی نزدیک به 450 هزار دلار به فروش می‌رسد.


DUKW "Duck" Amphibious Truck- قیمت: 78 هزار دلار

این خودرو قدیمی‌ترین وسیله نقلیه نظامی موجود در لیست ماست؛ زیرا که تاریخ ساخت و توسعه آن به سال 1942 و روز‌های جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. این خودروی نظامی برای تردد در دریا و زمین ساخته شده و به همین خاطر ظاهری شبیه به قایق دارد.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

از سال 1942 تا سال 1945 حدود 21 هزار دستگاه از این خودروی عجیب به تولید رسیده و امروزه می‌توان تعدادی از آن‌ها را به راحتی خریدی کرد. به عنوان مثال در سال 2014 یک دستگاه از آن را با قیمت 78 هزار دلار خریداری کردند. در این خودروی نظامی از یک پیشرانه 6 سیلندر با توان 92 اسب‌بخار استفاده شده است!


فولکس‌واگن Bombardier ILTIS- قیمت: 5 هزار دلار

باور کردنی نیست؛ اما شما می‌توانید با پرداخت 5 هزار دلار یک خودروی نظامی را خریداری کنید! فولکس‌واگن Bombardier ILTIS از سال 1978 تا سال 1988 تولید شد و در مجموع 9557 دستگاه از آن توسط نیرو‌های نظامی آلمان خریداری شد. همچنین 2673 دستگاه از این خودروی نظامی کوچک برای عرضه در آمریکای شمالی به تولید رسید.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

نسل اول Bombardier ILTIS از توان یک پیشرانه 1.7 لیتری و 4 سیلندر با توان 75 اسب‌بخار استفاده کرده و کیفیت قابل توجه آن نظر ارتش آلمان را جلب کرده بود!


Humvee- قیمت: 10 هزار دلار

Humvee محبوب‌ترین خودروی نظامی ارتش ایالات‌‎متحده آمریکا بوده و اکنون با آمدن خودروی Oshkosh L-ATV باید از آن خداحافظی کرد. از Humvee در کشور‌های مختلف خاورمیانه؛ از جمله عراق استفاده فراوانی شده است.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودرو از سال 1984 به تولید رسیده و در سال 2014 دولت آمریکا حدود 4 هزار دستگاه از Humvee‌های خود را به افراد غیرنظامی فروخت است. اکنون می‌توان در بازار دسته دوم‌های آمریکا به دنبال یک Humvee قدیمی و مرتبط به دهه 90 گشت و با پرداخت 10 هزار دلار یکی از بهترین خودرو‌های نظامی جهان را خریداری کرد!


OT-64 Skot- قیمت: 25 هزار دلار

این خودروی نظامی در دهه 60 میلادی و توسط نیرو‌های لهستان و چکسلواکی به تولید رسیده بود. کشور‌های مذکور در مجموع 4500 دستگاه از انواع مختلف OT-64 Skot را تولید کرده و موفق به صادرات 1500 دستگاه از آن‌ها شدند.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

اکنون تعداد زیادی از OT-64 Skot‌ها در کشور روسیه مشغول زنگ خوردن بوده و شما می‌توانید با پرداخت 25 هزار دلار صاحب یکی از آن‌ها شوید!


Sherman Tank- قیمت: 550 هزار دلار

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

Sherman Tank هم به سال‌های جنگ جهانی دوم باز گشته و در یکی از حراجی‌های eBay قیمت نسخه بازسازی شده آن حدود 550 هزار دلار در نظر گرفته شده بود! نیرو‌های آمریکایی به دلیل تولید ارزان و قابل اعتماد بودن این تانک؛ در طول جنگ جهانی دوم تعداد فراوانی از آن را تولید کرده و مورد استفاده قرار دادند.


Alvis CVRT Stormer- قیمت: 30 هزار دلار

نسخه‌های جدید Alvis CVRT Stormer هنوز هم به تولید رسیده و اکنون می‌توان با پرداخت 30 هزار دلار یکی از نسخه‌های قدیمی و غیرنظامی آن را خریداری کرد. قیمت Alvis CVRT Stormer نسبت به برخی از SUV‌های موجود در بازار کمتر بوده و باید توجه داشت که SUV‌های مذکور مانند Alvis CVRT Stormer بدنه زرهی ندارند!

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

این خودروی نظامی از یک پیشرانه 6 لیتری و 6 سیلندر استفاده کرده و توان آن حدود 250 اسب‌بخار است. حداکثر سرعت Alvis CVRT Stormer حدود 50 مایل در ساعت بوده و باید گفت که این سرعت فقط برای میادین نبرد مناسب است!


Supacat All-Terrain Mobility Platform MkIV- قیمت: 60 هزار دلار

این وسیله نقلیه نظامی 6 چرخ تقریبا در اکثر ارتش‌ها و نیرو‌های مسلح بروز جهان حضور دارد. این خودرو توان حمل 1.5 تن بار را داشته و کاملا دوزیست است.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

نسخه غیرنظامی و جدید این خودروی نظامی را می‌توان با پرداخت 60 هزار دلار خریداری کرد. البته نسخه دسته دوم آن را می‌شود با قیمتی در حدود 15 هزار دلار خرید و سوار بر یکی از بهترین خودرو‌های نظامی و ترابری جهان شد!


دوج WC Utility Truck- قیمت: 5 هزار دلار

سری دوج WC در جنگ جهانی دوم حضور داشت و نسخه‌های 4 و 6 چرخ متحرک آن در خدمت ارتش آمریکا بودند. نسخه‌های مختلف این خودروی نظامی به موتور‌های گوناگونی مجهز شده و تمام آن‌ها از گیربکس 4 سرعته استفاده می‌کردند.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

هم اکنون می‌توان این خودروی نظامی را با قیمتی در حدود 5 هزار دلار خریداری کرد. البته برخی از نسخه‌های سالم و ماندگار این خودرو حدود 300 هزار دلار ارزش‌گذاری شده‌اند!


Steyr Puch Pinzgauer- قیمت: 29 هزار دلار

Steyr Puch از خانواده Pinzgauer بوده و یکی از پرکاربردترین خودرو‌های نظامی جهان است. این خودرو از سال 1971 تولید شده و همچنان نسخه‌های بروز و شگفت‌انگیز آن تولید می‌شوند.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

هم اکنون علاقه‌مندان به خودرو‌های نظامی با پرداخت 29 هزار دلار می‌توانند نسخه 1974 این کامیون نظامی را خریدار کنند.


SdKfz 251- قیمت: 624 هزار دلار

این خودروی نظامی نیمه زرهی برای حمل سربازان آلمانی در جنگ جهانی دوم طراحی شده بود. اکنون چند نسخه از SdKfz 251 در آمریکا حضور داشته و صاحبان آن‌ها با بازسازی کامل این خودروی نظامی قیمتی در حدود 624 هزار دلار برای آن در نظر گرفته‌اند!

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در مجموع 15252 دستگاه از انواع مختلف SdKfz 251 به تولید رسیده و امروزه اکثر آن‌ها از کار افتاده‌اند. این خودروی نظامی 4 مدل اصلی داشته و در 22 نسخه متفاوت تولید شده بود!


ولوو TP21 Sugga - قیمت: 2 هزار دلار

ولوو TP21 Sugga براساس سری PV800 ساخته شده است. PV800 در سال 1938 معرفی شد؛ اما ولوو با تغییراتی در سال 1953 خودروی نظامی TP21 Sugga را بر اساس آن تولید کرد. این خودرو مخصوص ارتش بود و ولوو با تلاشی فراوان موفق به ساخت 720 دستگاه از آن شد.

20 خودروی نظامی که مردم می‌توانند خریداری کنند!

در دهه 50 از TP21 Sugga در ارتش سوئد استفاده زیادی شد و اکنون می‌توان نسخه‌هایی از آن را با قیمت 25 هزار دلار خریداری کرد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر صاحبان ولوو TP21 Sugga از بدنه آن استفاده کرده و با تغییر سیستم‌های فنی TP21 Sugga به آفرود می‌روند!

منبع: hotcars

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر