با پرفروش‌ترین سدان لوکس در قاره‌ی اروپا آشنا شوید!

اما سپس نوبت به یک کمپانی استارتاپ خودرو‌های برقی واقع در کالیفرنیا به نام تسلا می‌رسد.

با پرفروش‌ترین سدان لوکس در قاره‌ی اروپا آشنا شوید!

سری 3 BMW، آئودی A4، و مرسدس بنز کلاس C مدت‌هاست که بهترین سدان‌های لوکس سایز متوسط به خصوص در سرزمین مادری خود یعنی آلمان به شمار می‌روند.

اما سپس نوبت به یک کمپانی استارتاپ خودرو‌های برقی واقع در کالیفرنیا به نام تسلا می‌رسد.

اگرچه از آغاز کار کمپانی تسلا تنها چند سال می‌گذرد اما این کمپانی نه تنها برای خودرو سازان لوکس بلکه برای کل صنعت خودرو به تهدیدی جدی تبدیل شده است.

این دقیقاً کاری است که خرابکار‌ها انجام می‌دهند و باید گفت که تسلا تبحر خاصی در این زمینه دارد.

طبق آمار فروش ماه مارس میلادی مدل 3 کمپانی تسلا در بازار اروپا فروش بیشتری نسبت به سری 3، A4، و کلاس C به ثبت رسانده است.

در واقع این خودرو پرفروش‌ترین سدان لوکس سایز متوسط در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود.

به گفته‌ی JATO Dynamics درAutomotive News Europe آمار و ارقام نشان دهنده‌ی این است که کمپانی تسلا موفق به فروش 15755 دستگاه مدل 3 در ماه مارس شده است فراتر از آمار فروش هر سه‌ی این سدان‌های آلمانی به شمار می‌رود.

این خودرو همچنین پرفروش‌ترین سدان در اروپا و در اولین ماه کامل فروش خود یعنی ماه فوریه‌ی گذشته نیز بوده است.

در واقع مدل 3 کمپانی تسلا پرفروش‌ترین خودرو در کشور‌های نروژ، سوئیس، و هلند نیز در نظر گرفته شده است.

این در حالیست که منظور از پرفروش‌ترین خودرو در اینجا پرفروش‌ترین خودرو برقی نیست که بسیار قابل تحسین است. به عنوان مثال مدل 3 در نروژ دارای سهم 29 درصدی از بازار بوده است.

این در حالیست که کمپانی تسلا روی هم رفته جایگاه بیست و پنجم لیست پرفروش‌ترین برند در اروپا و ماه مارس را به خود اختصاص داده که در نتیجه عملکرد بهتری نسبت به برند‌هایی همچون لکسوس، جگوار و آلفا رومئو داشته است.

نکته‌‌ی قابل توجه دیگر این است که مدل 3 هنوز به تمامی بازار‌های اروپایی وارد نشده که به معنای افزایش آمار فروش این خودرو به محض ورود آن به تمامی بازار‌های اروپایی می‌باشد.

فروش مدل 3 ماه آینده در انگلستان رسماً آغاز خواهد شد که انتظار می‌رود که به بازار مهمی برای این کمپانی تبدیل شود.

نکته‌ی جالب توجه این است که عرضه‌ی اروپایی مدل 3 کمپانی تسلا باعث کاهش عمده‌ی تقاضا برای مدل‌ S و مدل X این خودرو ساز شده است.

به طوریکه فروش مدل S و مدل X در اروپا به ترتیب برابر با 72 و 52 درصد کاهش یافته‌اند.

یک دلیل بالقوه برای کاهش فروش این دو خودرو تقاضای بالا برای مدل 3 است که با تاخیر در عرضه به بازار اروپا و مشابه بازار آمریکا مواجه شد.

این موضوع به این معناست که در حال حاضر مدل 3 می‌تواند بدترین دشمن مدل S و مدل X باشد. با این حال ارقام فروش مدل 3 در ماه آوریل به طور چشمگیری کاهش یافته است.

به طوریکه در نروژ مدل گلف کمپانی فولکس واگن موفق به شکست مدل 3 به عنوان پرفروش‌ترین خودرو ماه شد.

اما تقاضای بازار اروپا برای مدل 3 همچنان بالا باقی مانده و همانطور که انتظار می‌رود کمپانی تسلا با مشکل حمل از طریق دریا مواجه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان