لاوروف:

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نقض قطعنامه شورای امنیت است/خودداری برخی از شرکای اروپایی از اجرای برجام

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان این مطلب که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نقض آشکار این توافقنامه است گفت که روسیه و ایران درباره همکاری با تمام طرف‌ها به غیر از آمریکا برجام به توافق رسیدند.

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای نقض قطعنامه شورای امنیت است/خودداری برخی از شرکای اروپایی از اجرای برجامبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ «سرگئی لاوروف» در نشست خبری مشترک با «محمد جواد ظریف» گفت که روسیه و ایران درباره ادامه همکاری با دیگر طرف‌های حاضر در برجام به توافق رسیده‌اند.

لاوروف خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت توصیف کرد و اظهار داشت که این اقدام موجب افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود.

وی افزود: «اینستکس»، (ابزار مالی ایران و اروپا) کمتر از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود مؤثر است.

وزیر خارجه روسیه می‎گوید: برخی از شرکای اروپایی ما از اجرای تعهدات خود در برجام سر باز می‌زنند.

لاوروف در ادامه افزود که مسکو آماده همکاری‌های اقتصادی و اجرای پروژه‌های مشترک با ایران است.

وی همچنین در بخش دیگری ضمن ابراز تاسف از حضور نظامی آمریکا در منطقه گفت: مسکو خواستار حل دیپلماتیک اختلافات است.

وزیر خارجه روسیه همچنین صبح امروز نیز در دیدار با ظریف گفته بود که مسکو از تهران به خاطر پایبندی به توافق هسته‌ای تشکر می‌کند.

وی با شاره به اینکه رفتار آمریکا دلیل موضع ایران در قبال توافق هسته‌ای است اظهار داشت که وضعیت مرتبط با توافق هسته‌ای غیرقابل قبول است و دلیل آن اقدامات غیرمسئولانه واشنگتن است.

کرملین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم تهران برای توقف برخی از بخش‌های برجام در نتیجه اقدامات واشنگتن صورت گرفته است.

در بیانیه کرملین آمده است: "مسکو همچنان بر پایبندی به توافق هسته‌ای تاکید دارد. صحبت کردن درباره تحریم‌های هسته‌ای ایران زود است و اکنون ما در حال مشاهده پیامد‌های خروج آمریکا از برجام هستیم. "

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان