کدام ستاره‌های هالیوود فعالیت‌های زمین‌دوستانه انجام داده‌اند؟

به مناسبت روز زمین (۲۲ آپریل)، هالیوودریپورتر نگاهی به چهره‌های سرشناس که روشی پایدار و سبز را در زندگی شخصی‌شان پیش گرفته‌اند، انداخته است


به مناسبت روز زمین (22 آپریل)، هالیوودریپورتر نگاهی به چهره‌های سرشناس که روشی پایدار و سبز را در زندگی شخصی‌شان پیش گرفته‌اند، انداخته است. هر کدام از این ستاره‌ها در مراقبت از زمین سهم به‌سزایی داشته‌اند؛ از بخشیدن مبالغ هنگفت به سازمان‌های غیرانتفاعی گرفته تا راه‌اندازی سازمان‌های شخصی. با ما همراه باشید تا به معرفی 8 ستاره سینمایی که خواستار ایجاد تغییرات مثبت در جهان هستند بپردازیم.

لئوناردو دی‌کاپریو

دی‌کاپریو به‌عنوان «سبزترین مرد هالیوود» the greenest guy in Hollywood گام‌های مهمی در حفاظت از محیط زیست برداشته است. او در یک کمپانی گوشت وگان سرمایه‌گذاری کرده و میلیون‌ها دلار به حفظ حیات‌وحش و مبارزاتی در برابر تغییرات آب‌وهوا بخشیده است. همچنین دی‌کاپریو در استارتاپ محیط دوستانهٔ کفش Allbirds نیز سرمایه‌گذاری کرده است. سازمان ملل به پاس تمام فعالیت‌های او، لقب «پیام‌آور صلح در تغییرات اقلیمی» Messenger of Peace on Climate Change را به او داده است.

درو بریمور

در کنار فعال حقوق حیوانات بودن، درو بریمور Drew Barrymore محصولات خانگی خودش به‌نام «Flower Home» و محصولات آرایشی «Flower Beauty» را راه‌اندازی کرده است. محصولات زیبایی او تنها در آمریکا به فروش می‌رسد تا به‌خاطر حمل‌ونقل و ارسال کالا ضرری به محیط زیست نرسد. این محصولات از مواد طبیعی و بی‌ضرر تهیه‌شده‌اند و با قیمت مناسب‌شان انتخاب خوبی برای مشتری‌ها خواهند بود.

جیمز کامرون

جیمز کامرون James Cameron در برابر صحبت‌های رئیس‌جمهور ترامپ دربارهٔ تغییر آب‌وهوا، مستندی به‌نام «Not Reality TV» ساخت تا به ادعای او پاسخ داده باشد. این فیلم به «انکار بی‌ملاحظه» ترامپ دربارهٔ تغییرات اقلیمی اشاره داشت و کلیپی از نامزد حزب جمهوری‌خواه را نشان داد که گرمایش جهانی را «شوخی فریب‌آمیز»‌ نامیده است. کامرون در سال 2016 به هالیوودریپورتر دربارهٔ انگیزهٔ ساخت این مستند گفته بود: «ما با ساخت این فیلم واقعیت تغییرات اقلیمی و تأثیری که روزانه روی زندگی میلیون‌ها نفر خواهد داشت را نشان دادیم.» او در ادامه گفت: «قبلا هم گفته‌ام که برای نجات زمین، مثل زمان جنگ جهانی دوم، باید با هم بسیج شویم. خطری که کشور و بچه‌های ما را تهدید می‌کند بسیار شدید است.»

مت دیمون

«Water.org» در سال 1990 پایه‌گذاری شد و مت دیمون Matt Damon یکی از موسسان آن بود. هدف این موسسه در دسترس ساختن آب تمیز است. مت دیمون در سال 2013 جایزهٔ Environmental Media Awards را دریافت کرد. طبق آمار سایت، این موسسه دسترسی 17 میلیون نفر به آب تمیز و فیلترشده را امکان‌پذیر کرده است. او در مستند کامرون و جری وینتراب Jerry Weintraub نیز حضور داشت.

بن افلک

بن افلک Ben Affleck یکی از موسسان «پیشگامی کنگوی شرقی» Eastern Congo Initiative است که از سال 2010 مشغول آگاه‌سازی دربارهٔ خطرات از بین رفتن منابع طبیعی منطقه است. افلک با استفاده از موسسه خودش در همکاری با موسسه دیمون، دسترسی به آب پاک در آفریقا را موردحمایت قرار داده است.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن معتقد است که تمام فعالیت‌های او از وگان بودن تا فمنیست بودن، با یکدیگر در ارتباط هستند. او در سال 2018 راوی مستند «خوردن حیوانات» Eating Animals بود و از این طریق شروع با آگاه‌سازی دربارهٔ خشونت موجود در صنعت گوشت کرد. پورتمن به هالیوودریپورتر گفته: «به‌نظر می‌رسد که اگر مردم بخواهند، راه آسانی در پیش داریم، چون قرار نیست چیز جدیدی اختراع کنیم. در واقع مثل این است که به اصول گذشته رجوع کنیم.» پورتمن خط تولید کفش وگان خودش را نیز راه‌اندازی کرده و حاصل سود آن را به موسسه‌ غیرانتفاعی «The Nature Conservancy» اختصاص می‌دهد.

مارک رافالو

مارک رافلو Mark Ruffalo عضو گروهی به نام «Hollywood United for a Healthy California» است که در سال 2015 موضع باراک اوباما درباره تغییرات جوی را به چالش کشید. زمانی که رافلو متوجه موضع اوباما دربارهٔ استخراج نفت شد، صدای اعتراضش را برای نجات محیط زیست ببند کرد. او کمپینی برای جلوگیری از فرکینگ (تکنیک تحریک چاه) به راه انداخت. در سال 2017 انجمن جهانی حیات‌وحش از فعالیت‌های او به‌خصوص برای حراست لاک‌پشت‌ها تقدیر کرد.

اما واتسون

در سال 2011، اما واتسون با همکاری آلبرتا فرتی Alberta Ferretti طراح، یک خط لباس زمین‌دوستانه به نام «Pure Threads» راه‌اندازی کرد. از آن زمان تاکنون، واتسون فعالیت‌هایش در زمینه مد پایدار را افزایش داده است. او اکانت اینستاگرام به نام @the_press_tour را را‌ه‌اندازی کرد و به‌طور خاص دربارهٔ لباس‌هایی که در تورهای مطبوعاتی برای فیلم «دیو و دلبر» Beauty and the Beast می‌پوشید، اطلاع‌رسانی می‌کرد. او در زیرنویس عکس‌ها دربارهٔ تاریخ برند و استانداردهای محیط دوستانه‌شان می‌نوشت.
این مقاله برگرفته از نوشتهٔ جاسمین بل Jasmyne Bell در سایت hollywoodreporter.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان