ماهان شبکه ایرانیان

آغاز به کار سامانه‌های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت/سامانه میز خدمت و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع در دسترس متقاضیان

آغاز به کار سامانه‌های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت/سامانه میز خدمت و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع در دسترس متقاضیان

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع برای متقاضیان خبر داد.

آغاز به کار سامانه‌های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت/سامانه «میز خدمت» و سامانه «واگذاری اولویت تشرف حج تمتع» در دسترس متقاضیانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی قادری مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره برنامه‌های سازمان متبوعش برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اظهار کرد: سازمان حج و زیارت جزء یکی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم است و این مهم در حوزه‌های حج تمتع، عمره مفرده، اربعین حسینی و عتبات عالیات به خوبی انجام می‌گیرد.

وی درباره راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی برای متقاضیان حج و زیارت کشور گفت: سامانه میز خدمت از امروز یکشنبه 22 اردیبهشت ماه آغاز به کار می‌کند و برنامه‌های مناسبی برای رفاه حال متقاضیان و زائران تدارک دیده شده است.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه راه اندازی میز خدمت موجب تسهیل امور متقاضیان و مراجعه کنندگان به سازمان حج و زیارت خواهد شد، گفت: میز خدمت تمامی درخواست‌ها و پرسش‌های متقاضیان را به صورت الکترونیکی پاسخ می‌دهد و موجب تسهیل امور متقاضیان و زائران می‌شود.

قادری توضیح داد: به عنوان مثال اگر ودیعه گذاران حج تمتع یا عمره مفرده در اسناد ودیعه گذاری خود با مشکلی مواجه می‌شدند باید به صورت حضوری به دفاتر حج و زیارت استان‌ها مراجعه می‌کردند که با راه اندازی میز خدمت، اینگونه مراجعات نیز انجام نمی‌گیرد و تمامی برنامه‌ها و درخواست‌های متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان حج و زیارت در راستای مصوبات دولت در حوزه دولت الکترونیک طراحی و راه اندازی شده است، گفت: تمامی کسانی که درخواست خدمات مرتبط با حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین را دارند می‌توانند به سامانه میز خدمت الکترونیکی  مراجعه و در اسرع وقت پاسخ مربوطه را از کارشناسان ذیربط دریافت کنند.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت توضیح داد: متقاضیان بعد از ورود به سامانه و ارائه اطلاعات لازم، درخواست یا پرسش خود را در خصوص حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین مطرح می‌کنند و کارشناسان مربوطه نیز پاسخ را به صورت الکترونیکی تحویل متقاضی می‌دهند.

**چگونگی فعالیت سامانه واگذاری اولویت‌های تشرف حج تمتع

قادری در ادامه به آغاز به کار سامانه «واگذاری اولویت‌های تشرف حج تمتع» اشاره کرد و گفت: این سامانه نیز از امروز 22 اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه موجب کوتاه شدن دست واسطه گران و سودجویان فیش‌های حج تمتع خواهد شد، توضیح داد: اگر فردی به استطاعت رسیده و قصد تهیه اولویت تشرف را دارد یا اینکه فردی از استطاعت خارج شده و قصد واگذاری اولویت خود را داشته باد، می‌تواند با مراجعه به این سامانه به راحتی درخواست خود را ثبت و پیگیری نماید.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون سامانه‌ای برای این منظور راه اندازی نشده بود و متقاضیان به دلالان و سودجویان مراجعه می‌کردند که گا‌ها تخلفاتی نیز صورت می‌گرفت، اما این سامانه به همه تخلفات و سودجویی‌های واسطه گران پایان داده است.

وی توضیح داد: کسانی که می‌خواهند اولویت تشرف خود را در معرض واگذاری قراردهند و کسانی که می‌خواهند اولویت تشرف تهیه کنند، باید به این سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراحعه کنند.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بعد از مشخص شدن واگذار کننده و دریافت کننده اولویت تشرف و انتخاب کارگزار، دفتر خدمات زیارتی منتخب، با افراد تماس گرفته و بقیه فرآیند واگذاری انجام می‌گیرد.

قادری تاکید کرد: دفاتر خدمات زیارتی فقط نقش تسهیل و انجام ضوابط قانونی صادره از سازمان را دارند و به طور حتم در این رابطه پای واسطه گران و سودجویان کوتاه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:راه اندازی سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی و واگذاری اولویت تشرف در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان محترم و خدمات الکترونیکی صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: سازمان حج و زیارت یکی از پیشرو‌ترین سازمان‌ها در حوزه خدمات دولت الکترونیک محسوب می‌شود و راه اندازی این سامانه‌های الکترونیکی نه تنها موجب رضایتمندی مردم خواهد شد بلکه از تردد‌های غیر ضرور بین شهری و درون شهری و سایر معضلات مربوطه می‌کاهد.

**رتبه سازمان حج و زیارت بابت خدمات الکترونیکی

قادری با بیان اینکه تمامی خدمات سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی سازمان اداری و استخدامی کشور در سال 96 در رابطه با موضوع ارائه خدمات الکترونیکی، سازمان حج و زیارت در میان 57 دستگاه کشوری رتبه سوم را کسب کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان