پورشه ۹۱۱ GT۲ RS: سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت!

به گفته‌ی کمپانی پورشه این خودرو دارای سرعت اوج ۲۱۱ مایل در ساعتی بوده و از آنجاییکه سازنده‌ی این خودرو کمپانی پورشه است این ادعا قابل باور می‌باشد.

پورشه 911 GT2 RS: سریع‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت!

سرعت فوق العاده بالای پورشه 911 GT2 RS کاملاً واضح است.

به گفته‌ی کمپانی پورشه این خودرو دارای سرعت اوج 211 مایل در ساعتی بوده و از آنجاییکه سازنده‌ی این خودرو کمپانی پورشه است این ادعا قابل باور می‌باشد.

بی‌شک چنین سرعت اوجی در قلمرو سوپر خودرو‌ها قرار گرفته و همچنین باعث بالا رفتن اشتیاق مدل 911 GT2 RS تا چندین سطح بالا‌تر می‌شود.

اما آیا صحبت‌های کمپانی پورشه در این رابطه حقیقت دارد؟ چرا که این احتمال وجود دارد که این خودرو ساز در حال ایجاد وقفه در کار خود و مدل GT2 RS است.

اخیراً کانال یوتیوبی Johnny Bohmer Proving Grounds یک آزمایش سرعت اوج را با استفاده از 911 GT2 RS و در یک مسیر 2٫3 مایلی به انجام رسانده است.

چرا که شاید رسیدن به سرعت اوج فرضاً 211 مایلی هم ممکن باشد. اما این در حالیست که راننده‌ی JBPG موفق به رساندن پورشه 911 GT2 RS به سرعت اوج 219 مایلی شد.

متاسفانه برای ما بینندگان امکان درک کامل حس واقعی قرار گرفتن در پشت فرمان این خودرو در هنگامیکه این موشک کروز آلمانی با سرعت از این مسیر هموار عبور می‌کند وجود ندارد.

اما خوشبختانه کانال یوتیوبی JBPG با قرار دادن یک سرعت سنج مجازی در پایین صفحه این امکان را در اختیار ما قرار داده تا حداقل شاهد پیش روی آن باشیم.

به طور مثال می‌توان متوجه شد که این خودرو چقدر سریع به سرعت 60 مایل در ساعت می‌رسد که کمتر از 3٫0 ثانیه یا به طور دقیق 2٫7 ثانیه برآورد شده است.

 اگر در کسری از ثانیه پلک بزنید لحظه‌ای که سرعت سنج از سرعت صد مایل در ساعت و در نهایت دویست مایل در ساعت عبور می‌کند را از دست می‌دهید.

در حقیقت ما از مقدار زمان اندکی که این خودرو برای رسیدن به سرعت 219 مایل در ساعت به آن نیاز دارد چندان غافلگیر نشدیم.

کمپانی پورشه از کاری که انجام می‌دهد آگاه است و شاید با قصد قبلی، نسخه‌ی محافظه کارانه‌تری از سرعت اوج این خودرو را اعلام کرده است.

مدل 911 GT2 RS که به یک موتور 3٫8 لیتری توربو شارژ دو قلو شش سیلندر فلت با توان تولید 690 اسب بخار قدرت مجهز است به لطف اقدامات بی‌شماری که به منظور کاهش وزن این خودرو انجام شده تنها 3241 پوند وزن دارد.

این خودرو که تنها هزار نمونه از آن ساخته شده به ثبت رکورد‌های جدید در پیست‌ در سراسر جهان ادامه می‌دهد که جدید‌ترین آن به مسیر 4٫048 مایلی Road America با ثبت زمان 2:15٫17 برمی‌گردد.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا کمپانی پورشه با توجه به توضیحات ذکر شده اقدام به انجام یک آزمایش مجدد در زمینه‌ی سرعت اوج مدل GT2 RS خواهد کرد؟

پاسخ به این سوال احتمالاً منفی است اما ما مطمئناً از اینکه اینکار توسط کانال یوتیوبی JBPG به انجام رسیده خوشحال هستیم. از این گذشته نتایج به خودی خود گویای همه چیز هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان