ماهان شبکه ایرانیان

امکان تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز ۱۰ اس وجود ندارد

تغییر مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ اس مایکروسافت با استفاده از موتور جستجوی گوگل توسط کاربر امکان‌پذیر نیست.

امکان تغییر مرورگر پیش فرض در ویندوز 10 اس وجود ندارد

مایکروسافت به‌تازگی در مراسمی مخصوص که در شهر نیویورک برگزار شده، سیستم‌عامل ویندوز 10 اس را برای رقابت با سیستم‌عامل کروم‌ اواس گوگل معرفی کرده است. این غول نرم‌افزاری اعلام کرده که در ویندوز 10 اس فقط امکان نصب اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که در فروشگاه ویندوز استور عرضه شده‌اند و تری میرسون، رئیس بخش ویندوز هم گفته که این سیستم‌عامل جدید امکان اجرای هر مرورگری که در ویندوز استور منتشر شده را دارد. اگرچه اینکه ویندوز 10 اس امکان اجرای مرورگرهای شخص‌ثالث را در اختیار کاربرانش قرار داده، اما مایکروسافت برای تغییر مرورگر پیش‌فرض در این سیستم‌عامل، کاربران را محدود می‌کند.

در یکی از سوال‌ و جواب‌های مربوط به ویندوز 10 اس، شرکت مایکروسافت به این مورد اشاره کرده که کاربران قادر خواهند بود تا مرورگرهای دیگری را که در ویندوز استور عرضه شده‌اند دانلود کنند، اما مرورگر مایکروسافت اج همچنان به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض باقی خواهد ماند و به عنوان مثال اگر بخواهید یک فایل با پسوند htm. را باز کنید، سیستم‌عامل ویندوز 10 اس از مرورگر اج برای باز کردن این فایل استفاده خواهد کرد. این یعنی اگر شما لینکی از یک اپلیکیشن دیگر را کلیک کرده یا بخواهید لینک موجود در یک ایمیل را باز کنید، ویندوز 10 اس از مرورگر اج بدین منظور بهره خواهد گرفت. هنوز مشخص نشده که آیا گوگل مرورگر کروم را در فروشگاه ویندوز استور منتشر خواهد کرد یا نه، ولی با توجه به اینکه مایکروسافت امکان تغییر مرورگر پیش‌فرض را به کاربران ویندوز 10 اس نمی‌دهد، انتشار کروم در ویندوز استور یک سرمایه‌گذاری بیهوده تلقی خواهد شد.

به همین ترتیب مایکروسافت حتی در مرورگر اج نیز محدودیت‌هایی اعمال کرده است. موتور جستجوی پیش‌فرض در مرورگر اج و مرورگر اینترنت اکسپلورر در سیستم‌عامل ویندوز 10 اس قابل تغییر نیست. همانطور که انتظار می‌رود، مایکروسافت از بینگ به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر اج استفاده کرده و به دلیل نامشخصی امکان تغییر موتور جستجوی پیش‌فرض در این مرورگر توسط کاربران وجود ندارد. روشی که مایکروسافت برای ویندوز 10 اس در پیش گرفته نسبت به قبل تغییر کرده و باید دید که بازخوردهای اولیه‌ی کاربران به این محدودیت‌ها در سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها چه خواهد بود و آیا این کمپانی سیاست‌های کنونی خود را تغییر خواهد داد یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان