مدیرعامل شرکت گاز پاکستان؛

یک هیات ایرانی برای بررسی طرح خط لوله گاز به اسلام آباد سفر می کند

یک هیات ایرانی برای بررسی طرح خط لوله گاز به اسلام آباد سفر می کند
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری پاکستان، «مبین صولت» اظهار داشت که این کشور مصمم به تکمیل طرح خط لوله انتقال گاز از ایران است.
وی تحریم های آمریکا را مانع اصلی اجرای طرح خط لوله گاز ایران و پاکستان دانست و افزود،اسلام آباد به عنوان امضا کننده این قرارداد خواهان اجرای هرچه سریعتر این طرح انرژی می باشد.
این مقام پاکستانی گفت:یک هیات ایرانی قرار است با سفر به اسلام آباد با همتایان خود در پاکستان،راههای پیشبرد این خط لوله را بررسی می کنند.
وی همچنین از سفر آتی یک هیات پاکستانی به تهران برای پیگیری مذاکرات دو کشور خبر داد و افزود: تهران و اسلام آباد می بایست با رایزنی های دوطرفه مسائل پیش روی طرح خط لوله گاز را مرتفع کنند.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که این کشور با همکاری جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را برای اجرای طرح خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به «آی پی» اتخاذ خواهد کرد.
منابع خبری پاکستان به نقل از اسناد منتشر شده توسط دولت اسلام آباد درخصوص دستور العمل جدید عمران خان درباره طرح خط لوله آی پی، افزودند: نخست وزیر پاکستان گفته که تحریم های بین المللی باعث شده تا پاکستان نتواند به مسئولیت خود در قبال طرح انتقال گاز از ایران عمل کند.
وی خطاب به مسئولان دولتی تاکید کرد که باید با همکاری ایران شرایط پیشبرد طرح خط لوله آی پی را فراهم کنیم.
عمران خان همچنین خواستار آغاز فرآیند بازبینی در قیمت خرید گاز از ایران شد.
آساق**274**1600
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان