محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: واردات خودروهای دسته دوم نیاز به عزم جدی دارد و کسانی که سود را در التهاب بازار میبینند مانع از تحقق آن میشوند.
به گزارش
خودروبانک و به نقل از ایران جیب، وی ادامه داد: در مناطق آزاد خودروهایی که در حد صفر هستند، سقف آنها با هوابرش جدا و اسقاط میشود و این در حالی است که این خودروها کمتر از 50 هزار کیلومتر کارکرد دارند و فقط 8 سال از تولید آنها میگذرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: در مرحله اول برای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمتها در این حوزه، خودروهای موجود در کیش، قشم و بندر انزلی با پرداخت گمرکی وارد بازار شود و سپس اقدامات لازم برای واردات خودروی دست دوم خارجی با کیفیت صورت گیرد. وی در ادامه گفت: در حال حاضر ارزانترین خودرو کشور حدود 50 میلیون تومان است و این در صورتی است که قیمت خودروی دست دوم خارجی حدود 3 هزار دلار بوده و واردات این خودروها میتواند تقاضای بازار را کاهش دهد.
منصوری درباره وضعیت عرضه و تقاضا بازار خودرو گفت: عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب با هم نبوده و این موضوع باعث افزایش
قیمت خودرو شده است. با واردات خودروهای دست دوم خارجی میتوان این تناسب ایجاد شود و قیمتها روند کاهشی به خود بگیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره قیمت خودروهای دست دوم خارجی بیان داشت: قیمت خودروهای دست دوم خارجی 3 هزار دلار است که با احتساب تعرفه 100 درصدی حدود 6 هزار دلار میشود. با احتساب قیمت دلار قیمت این خودروها حدود 90 میلیون تومان میشود.
محمدرضا منصوری میگوید: واردات خودروهای دسته دوم نیاز به عزم جدی دارد و کسانی که سود را در التهاب بازار میبینند مانع از تحقق آن میشوند.
وی در پایان تصریح کرد: خودروهای دست دوم خارجی از میزان آلایندگی کمتری برخوردار هستند و با واردات این خودروها آلودگی زیستمحیطی نیز کاهش مییابد.