در خلال کنفرانس سالیانهی صنعت هند که چند روز پیش در دهلینو برگزار شد، پیوش گویال، وزیر صنعت هند به توضیح آیندهی این کشور در خودروسازی پرداخت. او تاکید کرد که تولید خودرو در هند، کماکان متکی بر عرضه و تقاضای بخش خصوصی و بدون کمکهای دولتی، خواهد بود. گویال در ادامهی صحبتهای خود، کمک مالی به خودروسازان، در زمینهی تولید مدلهای الکتریکی در آینده را محتمل دانست اما مدت زمان آنرا محدود به 2 تا 3 سال اعلام کرد.
پیوش گویال به خبرنگاران گفت:
ما در تلاش برای تولید انبوه خودروهای الکتریکی با تیراژ بسیار بالا هستیم تا بتوانیم در سال 2030، تمامی ظرفیت تولید خودروی هند را به محصولات برقی اختصاص دهیم و حتی یک محصول برقی یا دیزلی نداشته باشیم. هزینهی خرید مدلهای الکتریکی برای مصرفکنندگان، توجیهپذیر خواهد بود و در ابتدا با قیمت تمامشده، عرضه خواهد شد. ما امیدواریم که صنعت تولید خودروهای برقی، به خودکفایی کامل برسد.
بنا به آمار رسمی، سالیانه 2.3 میلیون نفر در هند، به دلیل آلودگی هوا، جان خود را از دست میدهند. این تعداد، بیشتر از کسانی است که براثر استعمال دخانیات در این کشور 1.3 میلیارد نفری، میمیرند. هندوستان بعد از چین، بزرگترین تولیدکنندهی خودروی جهان محسوب میشود و سالیانه 24.25 میلیون دستگاه انواع خودروهای سواری و تجاری در این کشور عرضه میشود. تولید خودروهای الکتریکی در هند، علاوه بر سودآوری و اشتغال زایی برای این کشور، نقش زیادی در کاهش آلودگی هوای شهرهای آن خواهد داشت.