چند راهکار خانگی برای برطرف کردن موهای زیر پوستی

در این مطلب راهکارهای ساده برای برطرف کردن این مشکل را توضیح خواهیم داد.خیــــاربه گزارش به نقل از ایران بانو، خیار دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهاب است و برای برطرف کردن آثار ناشی از موهای زیرپوستی بسیار مؤثر است

چند راهکار خانگی برای برطرف کردن موهای زیر پوستی

در این مطلب راهکارهای ساده برای برطرف کردن این مشکل را توضیح خواهیم داد.

خیــــار
به گزارش به نقل از ایران بانو، خیار دارای خاصیت مرطوب کنندگی و ضد التهاب است و برای برطرف کردن آثار ناشی از موهای زیرپوستی بسیار مؤثر است. همچنین ویتامین سی موجود در خیار به بهبود در خارش پوست کمک می‌کند. چند تکه خیار را برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کاملاً خنک شوند و در طول روز مرتب روی قسمت آسیب دیده بمالید. همچنین می‌توانید نصف یک خیار را له کرده و با یک‌سوم لیوان شیر مخلوط کنید تا شکل پوره مانندی به خود بگیرد. آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و روزی دوبار روی محل آسیب دیده بمالید.



چای کیسه‌ای سیاه
چای سیاه حاوی تانیک اسید است که قرمزی و تورم پوست را از بین می‌برد. چای کیسه‌ای را در آب گرم گذاشته تا نرم شود، سپس آن را برای دو الی سه دقیقه روی قسمت مورد نظر بمالید. این کار را می‌توانید روزی دوبار انجام دهید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.


سرکه سیب
سرکه سیب برای کاهش تورم و امکان عفونت بسیار مؤثر است. کافی است کمی پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به پوست بمالید و بگذارید کامل جذب شود، سپس ناحیه را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

اسکراب شکر
اسکراب شکر از رایج‌ترین انواع اسکراب‌های خانگی است که برای از بین بردن موهای زیرپوستی نیز مناسب است. این اسکراب باعث می‌شود از پوست لایه‌برداری صورت گیرد و موهای زیرپوستی در بیایند. این اسکراب، پوست شما را بسیار نرم نیز می‌کند. یک فنجان شکر را با یک و نیم فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. مقدار کمی از آن را بر ناحیه مورد نظر در حرکات دایره‌ای بمالید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را یک یا دوبار در هفته انجام دهید. اضافی اسکراب را می‌توان براحتی در ظرفی در دار برای مصارف آینده نگهداری کرد.

چنانچه روش‌های گفته شده مؤثر واقع نشدند و بخصوص اگر موی زیرپوستی دچار عفونت شده است حتماً به پزشک مراجعه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان