افزایش ۲۴ تا ۴۰ درصد حقوق بازنشستگان ابلاغ شد!

رئیس سازمان برنامه و بودجه جداول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای افزایش ۲۴ تا ۴۰ درصدی را ابلاغ کرد.

افزایش 24 تا 40 درصد حقوق بازنشستگان ابلاغ شد+ جدول

به گزارش ایسنا، مرحله سوم اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با ابلاغ رؤسای سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی آغاز شد.

برای اجرای این طرح در سال 1398 اعتباری حدود 5 هزار میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده است بر این اساس با اجرای این مصوبه افزایش ضریب سالانه و مرحله سوم همسان سازی، حقوق بازنشستگان از 24 تا 40 درصد رشد می‌کنند.

این در حالی است که طبق آخرین آمار در سال گذشته، حدود دو میلیون و 111 هزار بازنشسته از دولت حقوق می‌گیرند که از این تعداد حدود 723 هزار و 37 نفر یعنی 34 درصد آنها کمتر از دو میلیون تومان در ماه و یک میلیون و 577 هزار و 814 نفر کمتر از 2.5 میلیون تومان در ماه دریافتی داشته‌اند.

همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها در حالی در دستور کار قرار گرفته است که طبق ماده (30) قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف است بررسی‌های لازم جهت برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب‌سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلین، بازنشستگان و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف را انجام دهد. در همین راستا در لوایح بودجه دو سال گذشته تا کنون منابعی برای تناسب‌سازی حقوق پیش‌بینی شد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان