دادور در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

چگونه در تولید بنزین خودکفا شدیم/ افزایش بهره‌وری به جای توسعه فیزیکی

به گزارش اقتصادآنلاین ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت دریافت روزانه 360 هزار بشکه خوراک میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی در قالب 3 فاز 120 هزار بشکه ای از  سال 1385 ، با هدف حفظ و استمرار عملیات برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی، کاهش آلایندگی های محیط زیستی و کمک به خودکفایی کشور در تأمین فرآورده های راهبردی انرژی آغاز شد.

دادور مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین بیان داشت: سال 1397 سال پرباری برای شرکت نفت ستاره خلیج فارس در تمام زمینه ها بود. افتتاح دو فاز از پالایشگاه و افزایش ظرفیت فازهای سه‌گانه، ایران را به خودکفایی در تولید بنزین رساند و بار دیگر دیگر اثبات کرد که مهندسان این شرکت توانایی نیل به هر هدفی را با اتکا به توان و ظرفیت های داخلی دارند.

دریافت مدال بنیاد اروپایی EFMD، مقیم سازی نیروی های اقماری، عضویت در انجمن کیفیت و بهره‌وری ایران، دریافت نشان برند شایسته ملی در سال 1397، دریافت گواهینامه تعالی سازمانی از طرف مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران، آغاز ساخت بیمارستان 264 تخت‌خوابی نفت ستاره خلیج فارس، دستگاه برتر در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در جشنواره شهیدرجایی، برنده تندیس اهتمام به مسئولیت اجتماعی در دومین دوره جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی ایران، دریافت گواهینامه عالی کارآفرینی از سازمان جهانی کارکشورهای اسلامی، دریافت تندیس زرین مجمع جهانی مدیریت، دریافت گواهینامه استمرار مدیریت تداوم کسب و کار و دریافت نشان استاندارد ISO 14001 و ISO 90001 از جمله‌ی دستاوردهای ما در سال 1397 بود.

وی همچنین در خصوص برنامه های سال جاری این شرکت نیز گفت: به جای تمرکز بر توسعه‌ی فیزیکی پالایشگاه، در سال پیش روافزایش بهره‌وری را در دستور کار داریم. باید از پتانسیل‌های موجود با صرف کمترین هزینه بیشترین برداشت را داشته باشیم،چرا که ما نه تنها در برابر وجدان خود که در برابر قضاوت تاریخی مردم نیز مسئولیم. افزایش ظرفیت پالایشگاه اصلی ترین رویکرد ما در سال آینده خواهد بود. مهمترین برنامه ما در سال 1398طرح بهینه سازی ظرفیت و رفع موانع تولید سه فاز موجود است که با صرف 10 درصد از میزان سرمایه گذاری برای احداث یک فاز120 هزار بشکه‌ای، به عنوان فاز چهارم می‌توان 150 درصدظرفیت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افزایش داد و باصرفه‌جویی در هزینه‌کرد، دولت مردان می‌توانند درآمدها را درزیرساخت‌های کشور هزینه کنند تا زمینه اشتغال بسیاری را بوجود آورد. در وضعیت فعلی پروژه تعریف شده فقط بر مبنای رفع موانع تولید و بهینه‌سازی ظرفیت سه فاز موجود است. بنابراین باتوجه به این‌که در مطالعات اولیه به این نتیجه رسیده‌ایم که تا 540 هزار بشکه یعنی هر فاز 60 هزار بشکه افزایش ظرفیت دهد وظرفیت نهایی را از 120 به 180 هزار بشکه و در مجموع به 540 هزار بشکه برسیم. بنابراین تعریف فاز چهارم با ظرفیت 180 هزاربشکه نیاز به این دارد که سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت مبنی برتامین خوراک پالایشگاه از منطقه پارس جنوبی ابلاغ شود تا امور را به پیش ببریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان